Helaas heb ik ook niet zoveel met Italiaanse merken, afgezien dat ze er gaaf uit zien, maar kopen doe ik ze niet.
We hebben nu een R 56 besteld en onze R 52 ingeruild. Het is officieel de auto van m'n vriendin, maar ja, je weet hoe het gaat.
We hebben bewust geen S gekocht omdat we al een snelle Japanner op de oprit hebben staan, namelijk een Mitsubishi Evo 8.
Mijn vriendin vindt al dat PK gedoe eigenlijk overdreven, zij vindt de MINI gewoon leuk, that's it.
Ik kijk uit naar de opvolger van de Evo 9, dus nog even geduld.
Opvolger MINI
- Mellowyellow
- Nieuwsgierig
- Mellowyellow
- Nieuwsgierig
Bericht
Hij staat erop voor de eerste week februari.
Heb even m'n agenda gecheckt t.b.v. 22 april, helaas hebben we dan familiaire verplichtingen.
Ben hier thuis nog wel in "onderhandeling" over 18 maart, New Meets incredibly new.
Blijf het trouwens een puik initiatief vinden, Mini's voor Kika !
Gr.
Heb even m'n agenda gecheckt t.b.v. 22 april, helaas hebben we dan familiaire verplichtingen.
Ben hier thuis nog wel in "onderhandeling" over 18 maart, New Meets incredibly new.
Blijf het trouwens een puik initiatief vinden, Mini's voor Kika !
Gr.
Rally Team Moree powered by Human Racing.
- Eelke
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Gelukkig heb ik nog even tot de lease van mijn Checkmate afloopt, want op dit moment zou ik grote moeite hebben iets te kiezen. De R56 is "knap" ontworpen, in de zin dat je meestal twee keer moet kijken om hem te onderscheiden van de R50/R53. Maar als je dan even de tijd krijgt, dan zie ik toch teveel dingen die me niet zinnen. Zwarte band onderaan is breder omdat de auto anders visueel te hoog wordt, maar hoe je het ook wendt of keert, dat ding is nu wel erg breed. En het roostertje bij het zijknipperlicht is ook te groot. En dan heb ik het nog niet over het interieur, daar heb ik nog steeds grote moeite mee, met name het pizzabord in het midden, de radio-controls erin geintegreerd en de Fisher Price knoppen daar onder. In feite was de middenklok van de R50 al een soort van karikatuur van die in de oude Mini (ja, die was ook vrij groot - tot er in 1984 "gewone" klokken achter het stuur kwamen - maar niet zo groot), en de klok van de R56 is daar weer een karikatuur van. Karikatuur-kwadraat dus, en dat gaat me toch net iets te ver.
Begrijp me niet verkeerd, ik vergroot nu de paar dingetjes die me niet zinnen aan de R56 erg groot uit, misschien dat als ik nu moest kiezen ik er toch weer op uit zou komen. Behalve dat vind ik de Volvo C30 wel interessant. Alfa 147 vind ik sinds de facelift niet meer mooi, Focus/Golf/Astra wil ik nog niet dood in gevonden worden. Blijft over misschien een Seat Leon, heeft ook wel wat.
Gelukkig komen er de komende tijd auto's aan als de Alfa Junior (ziet er goed uit hierboven, had volgens mij nog geen plaatjes gezien) en de Audi A2 (geen opvolger van dat rare koekblik van een paar jaar geleden, maar ook een kleine rijders-auto in de trand van Mini en Alfa Junior). En misschien heeft Mini tegen de tijd dat ik aan een nieuw lease-gebakje toe ben ook ingezien dat ze bepaalde dingen misschien iets teveel overdreven hebben en een faceliftje er overheen gehaald (vond de facelift van de R50/R53 ook een verbetering).
Was het mijn eigen geld dat ik uitgaf, en moest ik nu wat kiezen, dan werd het zonder twijfel een pepper white R53 (vorige generatie Cooper S) van 2005 of later. Met nog de goede looks van de vorige generatie en die lekkere jank van de compressor (onder de motorkap ziet die er trouwens ook veel beter uit dan de nieuwe).
Begrijp me niet verkeerd, ik vergroot nu de paar dingetjes die me niet zinnen aan de R56 erg groot uit, misschien dat als ik nu moest kiezen ik er toch weer op uit zou komen. Behalve dat vind ik de Volvo C30 wel interessant. Alfa 147 vind ik sinds de facelift niet meer mooi, Focus/Golf/Astra wil ik nog niet dood in gevonden worden. Blijft over misschien een Seat Leon, heeft ook wel wat.
Gelukkig komen er de komende tijd auto's aan als de Alfa Junior (ziet er goed uit hierboven, had volgens mij nog geen plaatjes gezien) en de Audi A2 (geen opvolger van dat rare koekblik van een paar jaar geleden, maar ook een kleine rijders-auto in de trand van Mini en Alfa Junior). En misschien heeft Mini tegen de tijd dat ik aan een nieuw lease-gebakje toe ben ook ingezien dat ze bepaalde dingen misschien iets teveel overdreven hebben en een faceliftje er overheen gehaald (vond de facelift van de R50/R53 ook een verbetering).
Was het mijn eigen geld dat ik uitgaf, en moest ik nu wat kiezen, dan werd het zonder twijfel een pepper white R53 (vorige generatie Cooper S) van 2005 of later. Met nog de goede looks van de vorige generatie en die lekkere jank van de compressor (onder de motorkap ziet die er trouwens ook veel beter uit dan de nieuwe).
Eelke Blok
1991 Carb Cooper, gerestaureerd
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
"Small cars need big attitudes" -- EB
2006 Cooper Checkmate 2001 Cooper Chili 2004 Cooper Chili (Censored) 2018 Cooper S Countryman
- MiniMatt
- Mod virus alert!
Bericht
Ik deel jouw mening ook wel een beetje, maar ik zou toch maar een tweede testrit gaan doen als ik jouw was.. Ik weet zeker dat het gewoon wennen is.. En bovendien zijn er natuurlijk genoeg dingen die verbeterd zijn ten opzichte van de R53... Ja die fisher price knoppen... haha... die zijn wel erg ja, maar de rest van het interieur is zo te zien wel van een goede kwaliteit..
Jammer dat er idd weinig keuze is omtrent mooie autotjes.. Maar een Audi A3 is ook niet verkeerd als je echt anders wil rijden.. Maar goed je lease is nog niet afgelopen dus veel plezier nog met je huidige R53!
Jammer dat er idd weinig keuze is omtrent mooie autotjes.. Maar een Audi A3 is ook niet verkeerd als je echt anders wil rijden.. Maar goed je lease is nog niet afgelopen dus veel plezier nog met je huidige R53!
- Eelke
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Een R53 (Cooper S) zou leuk zijn, maar ik moet het met een R50 (Cooper) doen
En ja, er zijn ook zeker een boel positieve verbeteringen aan de R56, en als ik in de markt was voor een nieuwe dan zou ik ook zeker nog een extra proefrit gaan maken (misschien sowieso wel, een keer de nieuwe S proberen
)
Edit:
met een haakje erachter wordt
, gets me every time.

Edit:

Laatst gewijzigd door Eelke op 23 jan 2007, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Eelke Blok
- mrjoost86
- One wheel wonder
Bericht
Ik vind het uiterlijk van de R56 op een één of andere manier niet kloppen. Kan slecht zeggen wat er dan niet klopt... Maar het interieur vind ik geweldig! Ziet er gewoon erg stoer en kwalitatief goed uit. Maar dat uiterlijk... 't is absoluut niet lelijk ofzo... maar wat klopt er niet....?
- Eelke
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Interieur klopt wat mij betreft trouwens ook niet. Meeste is OK (mits je een beetje smaakvol alle opties combineert), behalve alles in het midden van het dashboard inclusief middenconsole. Zie verder ook mijn post hierboven
Zie mijn post hierbovenmrjoost86 schreef:maar wat klopt er niet....?

Eelke Blok
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zie hier de foto's:

Nr.1 (bij een standaard afgeleverde MINI is het grijze vlak waar de knopjes op zitten dus zwart)

Nr.2

Nr.3

Nr.4

Nr.5

Nr.6
Ik vind ze eigenlijk allemaal wel mooi, maar Nr. 4 is echt iets voor in een MINI vind ik!!
Op het North American Motoring forum hebben ze wat fotoshops gemaakt van hoe het van mij best zou mogen worden!Eelke schreef:Zie mijn post hierbovenmrjoost86 schreef:maar wat klopt er niet....?Interieur klopt wat mij betreft trouwens ook niet. Meeste is OK (mits je een beetje smaakvol alle opties combineert), behalve alles in het midden van het dashboard inclusief middenconsole.
Zie hier de foto's:

Nr.1 (bij een standaard afgeleverde MINI is het grijze vlak waar de knopjes op zitten dus zwart)

Nr.2

Nr.3

Nr.4

Nr.5

Nr.6
Ik vind ze eigenlijk allemaal wel mooi, maar Nr. 4 is echt iets voor in een MINI vind ik!!

Laatst gewijzigd door CooperS-lightningblue op 23 jan 2007, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

- Helenk
- Be Mini
Bericht
Middenklok is prachtig en wordt steeds nog mooier als je er in rijdt. Voor de rest moeten we niet te veel discussiëren over smakendie verschillen nou éénmaal.
groet Henk
Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb het zelfs al gedaan...Sid schreef:nog meer mensen uitnodiging van volvo in de bus gekregen om de nieuwe c30 proef te rijden?

Onze sponsors