Misverstand onderhoud dealer

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 nov 2007, 00:19

peter schreef: Hoe heet het ook alweer; hoor en wederhoor? Eerst rond de tafel gaan zitten en de dealer in ieder geval de kans geven. Daarna pas een klachtenbrief naar Mini NL en de naam op internet posten.

Ik zou de naam vooralsnog ook uit de titel verwijderen.
laat die wederhoor dan maar langskomen peter, ik heb nog niks gelezen.
dit zijn echt geen misselijke fouten die gemaakt worden voor een professionele dealer a 90 euro per uur.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 nov 2007, 08:42

peter schreef:
Jenkins schreef: Gelukkig had ik het emailje geprint waarin de verkoper bevestigde dat de eerste 2 jaar onderhoud gratis zou zijn. De collega van de servicebalie bleek dat printje nodig te hebben om mijn factuur te corrigeren...
:roll:
Klopt, ik ben nog geen merk tegen gekomen waar de sales en aftersales computersysteem geintegreerd zijn. De werkplaats kan dus de systemen van de verkoop niet inkijken en omgekeerd. Ook kan de verkoper die het beloofd heeft het bedrijf verlaten hebben. Daarnaast is het zo dat iedere afdeling (magazijn, werkplaats en verkoop) hun eigen resultaat moet draaien. Ze hebben jouw 'bewijs' dan nodig zodat het management de kosten op de juiste afdeling kan boeken. Zo werkt het tegenwoordig.
I know.
Daarom had ik dat papiertje ook mee genomen.
Deze vorm van miscommunicatie had ik al eerder mee gemaakt.
Mit dit printje voorkwam ik vervelende discussies.
:)
Sid schreef:dit zijn echt geen misselijke fouten die gemaakt worden voor een professionele dealer a 90 euro per uur.
:s

Double that!
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 nov 2007, 09:13

Sid schreef:
peter schreef: Hoe heet het ook alweer; hoor en wederhoor? Eerst rond de tafel gaan zitten en de dealer in ieder geval de kans geven. Daarna pas een klachtenbrief naar Mini NL en de naam op internet posten.

Ik zou de naam vooralsnog ook uit de titel verwijderen.
laat die wederhoor dan maar langskomen peter, ik heb nog niks gelezen.
dit zijn echt geen misselijke fouten die gemaakt worden voor een professionele dealer a 90 euro per uur.
Mee eens.... Ik zou echt zwaar met ze om de tafel gaan zitten!
Bij Mini Amsterdam heb ik uiteindelijk ook met de "klantenmanager" (ja, dat stond echt op zijn kaartje) om de tafel gezeten maar het vetrouwen kon niet meer hersteld worden. Hij heeft er wel nog zijn best voor gedaan.
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 nov 2007, 09:29

Wel goed dat jullie zo opletten.. ik doe dat eigenlijk niet.. moet ik misschien ook maar is gaan doen ;)
Hoog- en laagvlieger
speedy
NMC Legend
NMC Legend

19 nov 2007, 09:56

aanpakken die schooiers :evil:
tysie
Be Mini
Be Mini

19 nov 2007, 17:16

Zoals belooft bij deze de ontknoping.

Vandaag dus naar de dealer geweest, haalde daar het luchtfilter te voorschijn en heb op een nette manier gevraagd
of het luchtfilter tijdens de beurt was vervangen.

De medewerker keek in de PC en zei toen dat dit niet was gebeurd, maar dat dit ook niet berekend was.
Toen ik zei dat er 2 x een filter op de rekening stond, bleek dat dit een interieurfilter en oliefilter waren.

Toen ik de Mini wegbracht heb ik daarbij een lijstje gegeven met wat er allemaal aan moest gebeuren. Dat wist
de beste man zich nog wel te herinneren, maar kennelijk was men toch vergeten het luchtfilter te vervangen.

Toen ik zei dat ik het vreemd vond dat er niet eens naar was gekeken bij een auto met bijna 50.000 km op de teller,
werd er geantwoord dat dit niet nodig was geweest omdat het luchtfilter pas bij 100.000 km hoeft te worden vervangen.

Affijn we zaten kennelijk niet op één lijn met elkaar. In mijn optiek lijkt me dit vreemd, want het luchtfilter zag er werkelijk
niet uit!, maar affijn.

Daarbij zei de beste man nog dat hij ook nog aan mij had gevraagd of het luchtfilter niet moest worden vervangen.

Dit is NOOIT aan mij gevraagd, maar heb er middels het briefje met de "to do list" dus wel zelf om gevraagd, maar het is
dus niet uitgevoerd. Het vervangen van het luchtfilter staat ook niet vermeld kennelijk bij de werkzaamheden van service
beurt 1.

Betreffende de carterventilatieslang was men ook heel kort. De monteur heeft er naar gekeken, de auto is op de brug
geweest en men was tot de conclusie gekomen dat dit de snelste en goedkoopste oplossing was geweest.

Dat had ik dus zelf ook wel kunnen bedenken, maar daar hadden ze kennelijk in totaal een uur voor nodig gehad.

Kosten waren dus verklaarbaar evenals het niet vervangen van het luchtfilter.

Ik heb gezegd dat ik er geen goed gevoel aan over hield, maar kreeg daar geen reactie op.

Kennelijk moet je als je iets wilt zeer duidelijk zijn (wat kan er in *&^(-naam niet duidelijk zijn aan een "to do list")

Zoals gezegd ik heb er nog steeds geen goed gevoel bij.

Tot zover.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 nov 2007, 17:42

Lijstjes van klant willen nog weleens over het hoofd gezien worden.... De receptionist neemt het lijstje in ontvangst. Die geeft het in een map met de rest van de papieren aan de werkplaatschef en vervolgens krijgt de monteur de opdracht/papieren om aan het werk te kunnen. Teveel schijven en er hoeft er maar één tussen te zitten die wat minder 'betrokken' is er komt helemaal niets meer van het lijstje terecht.

Wat ze wel goed doen bij BMW/MINI is dat je een opdracht moet tekenen voor de werkzaamheden die moeten/mogen worden uitgevoerd. Dit geeft richting allebei de partijen een stuk duidelijkheid over wat er is afgesproken.

Bij ons hadden ze de voorruit geharst (wat een jaar eerder al was gedaan) en daarvoor stond een bedrag van +/- 80 euro op de rekening. Er was geen opdracht voor gegeven en ik was er ook niet over gebeld. Nou deze konden ze dus crediteren, en dat deden ze ook keurig.
tysie
Be Mini
Be Mini

19 nov 2007, 17:48

Ik heb nooit iets hoeven te tekenen en heb het lijstje niet aan een e.e.a receptioniste gegeven maar aan een service
medewerker. Heb het lijstje destijds samen met deze meneer doorgenomen en alles zou worden uitgevoerd.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 nov 2007, 17:50

Waren er wel andere punten van het lijstje onder handen genomen?

Terug naar “MINI-talk”