Mini experts gewenst Cooper S / Cooper JCW

Van alles over de 1ste generatie MINI.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 jan 2008, 15:00

jbcola schreef:
FastBunny schreef: Onze Standaard S kwam op 186PK uit,

:shock:

Standaard?? Is dat niet wat veel?
Hier een grafiekje van onze MINI, in 1 grafiek staat de standaard Cooper S, de standaard Works, de standaard Works met MTH spruit en de Beek tuned versie van de Works ;)
Afbeelding
Standaard: 187PK @ 6500rpm / 225Nm @ 3500 rpm
Works: 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500 rpm
Works met MTH Spruit : 200PK @ 6500rpm / 254Nm @ 4500rpm
Works met MTH Spruit en Beek tuning: 218PK @ 7000 rpm / 270Nm @ 4500rpm

je ziet overigens maar 3 lijntjes, maar dat komt omdat de Works met en zonder MTH Spruit exact over elkaar lopen terwijl de metingen op verschillende dagen zijn uitgevoerd.
Afbeelding
r.h.j.reinders
Nieuw Lid
Nieuw Lid

27 jan 2008, 00:10

Daar zijn we weer,

Vandaag hebben we de rit naar Almere gemaakt om proef te rijden in de Mini JCW. De auto zag er zeer net uit, zowel van binnen alsook van buiten.
Bij het starten verliep nog alles soepel. Kijkje in motorcompartiment valt mijn oog op de cooler ( grote blok op motor) , is volgens huidige eigenaar met de slijptol bewerkt om de aluminiumlook te geven :s
Toen maar eens een testritje.

Mini-ers, mijn vrouws lupo met 75 PK is nog sneller :oops: . Wat een afgang, de mini is niet van de plaats te krijgen, Buiten het knakken van de stuurinrichting versneld deze mini met eenzelfde acceleratie als de scootmobiel van mijn oma. :shock:

Dan maar een stukje snelweg, in de 5 en 6 is deze mini geheel niet vooruit te branden.Ik heb dan ook bedankt en ben terug gereden naar Limbabwe.

Mijn keuzes zijn dan ook gereduceerd naar de in deze post vermelde Mini Cooper S in Maastricht en de blauwe mini JWC van een mede clublid in Rotterdam ( staat ook te koop hier ). Laatst genoemde heeft echter behoorlijke steenslagsschade (zeer jammer).

Verder is er 1 bijgekomen van een plaatselijke autoverkoper, namelijk een mini S volledig Powerplus :mrgreen: getuned ( incl Bremboremmen, milltek, Forge etcetc) , echter zonder navigatie. Is dit nadien nog om te bouwen , weet wellicht iemand wat de kosten hiervan zijn ?

Gr uit het zuiden des landes.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2008, 01:38

Ik denk dat de JCW waar ie mee gereden heeft gewoon niet goed was.

Als een auto netjes is en de goeie uitvoering en prijs heeft dan zou ik me niet door de steenslag laten afschrikken. Bij de mini is een motorkap makkelijk te spuiten want er zijn geen voorschermen waar je op moet uitspuiten om kleurverschil te voorkomen. M.a.w. dit hoeft niet héél veel te kosten.

Succes met je zoektocht.
coendek
Stoepsleutelaar

27 jan 2008, 10:10

hahaha knikje in de stuurinrichting is niet heel erg gek hoor.. klinkt soms rot maar echt heeeeel erg is het niet.. maar dat de jcw niet vooruit te branden is dat snap ik niet!! zal iets serieus niet goed zijn met dat ding!! :s

steenslag... tja.. niet iedereen is een zeikerd (zoals ik) Ik baal ook altijd van steenslag daarom laat ik af en toe bumper spuiten zodat het netjes en strak blijft. Mocht je tzt nog geen mini gevonden hebben.. en misschien oren naar de mijne hebben laat het me dan maar weten..

Groeten

Coen de Korte
iDarkDesign
Transformer

27 jan 2008, 15:02

Hmm vreemde bedoening inderdaad!

succes met je aankoop! en blijf vooral hier op het forum rondhangen.

iDD
minipino
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 jan 2008, 01:27

r.h.j.reinders schreef:Daar zijn we weer,

Vandaag hebben we de rit naar Almere gemaakt om proef te rijden in de Mini JCW. De auto zag er zeer net uit, zowel van binnen alsook van buiten.
Bij het starten verliep nog alles soepel. Kijkje in motorcompartiment valt mijn oog op de cooler ( grote blok op motor) , is volgens huidige eigenaar met de slijptol bewerkt om de aluminiumlook te geven :s
Toen maar eens een testritje.

Mini-ers, mijn vrouws lupo met 75 PK is nog sneller :oops: . Wat een afgang, de mini is niet van de plaats te krijgen, Buiten het knakken van de stuurinrichting versneld deze mini met eenzelfde acceleratie als de scootmobiel van mijn oma. :shock:

Dan maar een stukje snelweg, in de 5 en 6 is deze mini geheel niet vooruit te branden.Ik heb dan ook bedankt en ben terug gereden naar Limbabwe.

Mijn keuzes zijn dan ook gereduceerd naar de in deze post vermelde Mini Cooper S in Maastricht en de blauwe mini JWC van een mede clublid in Rotterdam ( staat ook te koop hier ). Laatst genoemde heeft echter behoorlijke steenslagsschade (zeer jammer).

Verder is er 1 bijgekomen van een plaatselijke autoverkoper, namelijk een mini S volledig Powerplus :mrgreen: getuned ( incl Bremboremmen, milltek, Forge etcetc) , echter zonder navigatie. Is dit nadien nog om te bouwen , weet wellicht iemand wat de kosten hiervan zijn ?

Gr uit het zuiden des landes.
Ik zou zeggen kom langs en rij eens met de mijne, heb je gelijk vergelijk. Misschien ben je verpest door de koppel van je BMW. Spuiten van bumper is 150 euro, 250 voor motorkap.
Navigatie is bijna niet in te bouwen, althans niet voor een normale prijs. Als je 3 a 4000 euro uittrekt, kom je een eind.
minipino
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 jan 2008, 01:59

Er staat een bijna compleet set te koop op MP. Installatie moet je ongeveer op 250 a 300 euro rekenen.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jan 2008, 08:01

Vergeet echter niet dat je nu uit een diesel komt en in een Mini met niet zoveel koppel stapt dan lijkt het een trage bak totdat je voorbij de 4000 toeren komt.. of dat ding liep in de noodloop! Je kan mij niet vertellen dat een "echte" JCW Cooper-S een trage bak is!! Let wel op het serie nr van de Works op de motor misschien was geen echte.. Ik zal zelf wel voor een face lift Mini gaan (vanaf 2004) het liefst een 2005 model want deze heeft een 30% sper en dat zal je nodig hebben met 215pk :wink:
jbcola
Brugse zot

30 jan 2008, 10:04

Hans schreef: het liefst een 2005 model want deze heeft een 30% sper en dat zal je nodig hebben met 215pk :wink:
En als je dat niet hebt? Langs gaan bij beek met een S van 2003 is dan niet aan te raden ofzo? :?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jan 2008, 10:16

Jawel, alleen is het leven met een 215pk Mini een stuk makkelijker.. (met sper) ivm wielspin..
Met R53 valt het nog mee maar een R56 zonder sper zal ik zeker niet willen hebben! Teveel koppel bij 2000 toeren, lekker als het gewoon droog weer is maar de laatste tijd is dat het niet zo vaak meer..
r.h.j.reinders
Nieuw Lid
Nieuw Lid

30 jan 2008, 22:34

coendek schreef:hahaha knikje in de stuurinrichting is niet heel erg gek hoor.. klinkt soms rot maar echt heeeeel erg is het niet.. maar dat de jcw niet vooruit te branden is dat snap ik niet!! zal iets serieus niet goed zijn met dat ding!! :s

steenslag... tja.. niet iedereen is een zeikerd (zoals ik) Ik baal ook altijd van steenslag daarom laat ik af en toe bumper spuiten zodat het netjes en strak blijft. Mocht je tzt nog geen mini gevonden hebben.. en misschien oren naar de mijne hebben laat het me dan maar weten..

Groeten

Coen de Korte

Ook ik ben een zeur als het over auto’s gaat, het moet allemaal zo origineel mogelijk zijn en krassen etc zijn uit den boze. Als je de jouwe verkoopt stuur me maar eens een PB, met prijs en verwachte verkoopdatum.
minipino schreef:Er staat een bijna compleet set te koop op MP. Installatie moet je ongeveer op 250 a 300 euro rekenen.
Heb besloten om geen nabouw te gaan doen, als er geen navigatie inzit , helaas.
Verder is jou aangeboden auto een weldegelijke optie, ben alleen bang als ik kom kijken dat ik hem direct wil meenemen ( vrouw vindt echter eerst dat de BMW verkocht dient te worden  )
Hans schreef:Vergeet echter niet dat je nu uit een diesel komt en in een Mini met niet zoveel koppel stapt dan lijkt het een trage bak totdat je voorbij de 4000 toeren komt.. of dat ding liep in de noodloop! Je kan mij niet vertellen dat een "echte" JCW Cooper-S een trage bak is!! Let wel op het serie nr van de Works op de motor misschien was geen echte.. Ik zal zelf wel voor een face lift Mini gaan (vanaf 2004) het liefst een 2005 model want deze heeft een 30% sper en dat zal je nodig hebben met 215pk :wink:
Correct, echter de bereden Works was niet vooruit te branden, na de 4e versnelling was er helemaal niets meer.
2005 > wordt prijstechnisch niet haalbaar, dus ik denk zelf aan een 2003-er

Wederom thx voor jullie input.
coendek
Stoepsleutelaar

30 jan 2008, 23:14

Pb verstuurd!
iDarkDesign
Transformer

31 jan 2008, 01:53

r.h.j.reinders schreef: Ook ik ben een zeur als het over auto’s gaat, het moet allemaal zo origineel mogelijk zijn ...
Heeeel origineel ;)

iDD

Terug naar “MINI-talk”