Marcel Always Open schreef:lijst (voor autos vanaf januari2003)Klasse 1 - Startonderbreker
Elektrisch systeem met ten minste een dubbele automatisch inschakelende blokkering. Deze tweevoudige blokkering bevat een onderbreking van de startmotor en een andere, extra blokkering, meestal op de brandstofvoorziening. Het systeem bevat geen detectie en geen alarmering. Bij voertuigen die af-fabriek al zijn voorzien van een goedgekeurde startblokkering werkt deze op het motormanagement.
Klasse 2 - Alarmsysteem
Klasse 1 plus inbraakdetectie en alarmering (sirene).
Klasse 3 - Alarmsysteem
Klasse 2 aangevuld met een sabotagesignalering en hellingsdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Als de draad tussen de sirene en de centrale wordt doorgeknipt, zal de sirene afgaan op de noodstroomvoorziening.
Klasse 4 - Voertuig volgsysteem
Klasse 1 of 3 systeem plus een voertuig volgsysteem. Deze wordt geactiveerd door een bewegingsensor of na een diefstalmelding van de eigenaar. *
Klasse 5 - Voertuig volgsysteem
Klasse 1 of 3 plus een voertuig volgsysteem. Deze wordt geactiveerd als het alarm afgaat.
Mini kwaaltjes, waar op letten bijaankoop
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Hoi:
Als er op een duitse Mini alarm zit dan is dat normaal gesproken een klasseIII met zo'n
detector aan de hemel en ook tril/schommel sensor.
Als ik er een op de aanhanger zet doe ik hem nooit op slot want als ik wegrijd gaat het alarm al af.
Voor nederland op een One/Cooper/ S of zo tot ca 2005 maakt het niets uit wat er op zit en er hoeft ook geen centificaat bij.
Jongere auto's mss wel maar dat weet ik niet.
Ik heb zelf trouwens een nw X3 gehad orig NL dealer auto er daar zat ook certificaat bij en hoefde ook niet.
Als je de uitdraai van de Mini bij de dealer ophaald staat ie in de optielijst en is dus af-fabriek=geen probleem.
Gr Roy
Als er op een duitse Mini alarm zit dan is dat normaal gesproken een klasseIII met zo'n
detector aan de hemel en ook tril/schommel sensor.
Als ik er een op de aanhanger zet doe ik hem nooit op slot want als ik wegrijd gaat het alarm al af.
Voor nederland op een One/Cooper/ S of zo tot ca 2005 maakt het niets uit wat er op zit en er hoeft ook geen centificaat bij.
Jongere auto's mss wel maar dat weet ik niet.
Ik heb zelf trouwens een nw X3 gehad orig NL dealer auto er daar zat ook certificaat bij en hoefde ook niet.
Als je de uitdraai van de Mini bij de dealer ophaald staat ie in de optielijst en is dus af-fabriek=geen probleem.
Gr Roy
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Waar zit ie bij mij dan? En.... moeten deze systemen ook niet eens in de zoveel tijd gecontroleerd worden (keuring ofzo) of drijf ik van het topic af?JorisD schreef:Oftewel, heb je achter bij de achterklep een soort kastje tegen het plafond zitten, dan heb je een klasse III

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Het topic is allang afgedreven
Ik zou gewoon het topic hernoemen "Help Ron aan een mini"

Ik zou gewoon het topic hernoemen "Help Ron aan een mini"

Gr, Marcel
- NaamRon
- One wheel wonder
Bericht
Nou inderdaad we zijn allang van het topic af !!!
Maar ben toch zeer tevreden met alle reacties, omdat er een duits boekje bij zit, is het toch even goed kijken hoor.
Ik ga straks even kijken hoe het zit met dat alarm.
Ik heb vanmorgen afspraak gemaakt voor keuring bij RDW, ben dinsdag 26 januari aan de beurt ( volgende week was toch wat voorbarig dus )
Ga in de loop van volgende week, maar eens kijken hoe het gaat bij autotelex, voor aangifte BPM.
Maar ben toch zeer tevreden met alle reacties, omdat er een duits boekje bij zit, is het toch even goed kijken hoor.
Ik ga straks even kijken hoe het zit met dat alarm.
Ik heb vanmorgen afspraak gemaakt voor keuring bij RDW, ben dinsdag 26 januari aan de beurt ( volgende week was toch wat voorbarig dus )
Ga in de loop van volgende week, maar eens kijken hoe het gaat bij autotelex, voor aangifte BPM.
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ron, gewoon 's morgens om 07.30 bij de rdw w voor de deur staan en een nummertje trekken. ff van te voren de douane melden dat je op die dag bij ze komt om de bpm te betalen en klaar! Bij mij had de autotelexuitdraai helemaal geen zin maar dat kan ook zijn geweest omdat de mini nog geen 1 jaar oud was....
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Ja maar dat 1 dags kenteken kan je toch zo aanvragen voor elke dag die je wil? Ik kan me niet herinneren dat dat bij mij ook zo ging namelijkNaamRon schreef:Nou dat hoeft niet, maar in ons geval ben ik afhangkelijk van een 1dagkenteken om er te komen. (Particulier)
Ben je in het bezit van een autoambulance, of garagekenteken ( groene platen) kan je s'morgens terecht zonder afspraak.

- NaamRon
- One wheel wonder
Bericht
Oke, dat van dat 1 dagskenteken weet ik eigenlijk niet, ik heb er eerlijk gezegd ook niet over nagedacht hoor, ik heb gebeld, afspraak gemmaakt ( zo spoedig mogelijk) met 1 dagskenteken.
In Amsterdam s"morgens om 7.30 uur voor de deur staan valt tegen hoor als je door de coentunnel moet
Even terug naar het alarm, ik heb inderdaad een soort van kastje tegen het plafond bij achterklep ( lijkt wel een speakertje) met wat openingen erin, maar heb gisteravond even aan de auto staan schudden ( de buren zal wel gedacht hebben, waar heb die nou weer last van ) maar er gebeurde niets, ik heb dus denk ik geen klasse 3 ??
Ook heb ik onder de handrem een knopje zitten, enig idee waar die voor dient ??

In Amsterdam s"morgens om 7.30 uur voor de deur staan valt tegen hoor als je door de coentunnel moet

Even terug naar het alarm, ik heb inderdaad een soort van kastje tegen het plafond bij achterklep ( lijkt wel een speakertje) met wat openingen erin, maar heb gisteravond even aan de auto staan schudden ( de buren zal wel gedacht hebben, waar heb die nou weer last van ) maar er gebeurde niets, ik heb dus denk ik geen klasse 3 ??
Ook heb ik onder de handrem een knopje zitten, enig idee waar die voor dient ??
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Knop onder handrem is om je bandenspannings-sensor te resetten.
standaard in alle minis.
standaard in alle minis.
Gr, Marcel
- joel
- Nieuw Lid
Bericht
Mini kopen waar op letten?
hallo
Ik ben van plan om een mini cooper s te kopen uit 2002 met 120000 km op de teller.
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van deze auto ?
alvast bedankt
Ik ben van plan om een mini cooper s te kopen uit 2002 met 120000 km op de teller.
Waar moet ik op letten bij de aanschaf van deze auto ?
alvast bedankt
Onze sponsors