Dan kun je nog wel even hoor , zat vorige winter vast in de sneeuw toen hij range --- aangaf, daarna zonder problemen nog 5 km naar het tankstation kunnen rijden.
Ik weet niet hoe jij rekent ;-)Black-Mini schreef:Nou heeft zij een tank als Goed is van 45 liter, per streep met een normaal rij patroon rijd ze 60/65 KM.
Nou heeft ze 7 streepjes echter word de laatste rood, maar dat is dus 420/455 km op 1 tank.
Dat is ongeveer 1L op 9/10 KM
Is dat veel voor een mini cooper met een normaal rij patroon of is er iets mis?
Dat si toch niet leukBMX schreef:schakel eens bij 2500rpm (3000rpm MAX!) en kijk dan eens naar t verbruik :-)
Wat zegt de boordcomputer eigenlijk?Black-Mini schreef:Hoi mensen, ik zit in het buitenland op me telefoon ik denk dat Misschien mis is gegaan met posten sorry daarvoor.
Maar wat betreft de rij stijl die is ok ze rijd rustig en soms even door trekken.
Ze rijd op een dag voor woon/werk verkeer ongeveer 40/50 km.
Dit is een gedeelte stad en snelweg.
Ik zelf vind het verbruik best hoog.
Hoor het graag van jullie
ging ook neit om leuk.. gaat om t verbruik ;-)Adriaan schreef:Dat si toch niet leukBMX schreef:schakel eens bij 2500rpm (3000rpm MAX!) en kijk dan eens naar t verbruik :-)
Onze R53 MCS doet ruim 1:12 en dat vinden we al niet echt geniaal.FastBunny schreef:Hangt natuurlijk ook erg veel van je rijstijl af, geef je vaak vol gas bij stoplichten etc. Rij je veel in de stad of snelweg etc.
De R50/R53's zijn wel een stukje dorstiger dan de nieuwere MINI's. Een R53 doet gemiddeld ook ongeveer 1 op 10 gecombineerd snelweg/stadsverkeer.
1:12 voor een R53 is toch best netjes hoor, je moet ook niet vergeten dat de R53 niet voor niets een klasse G rating heeft héFloor-is schreef:Onze R53 MCS doet ruim 1:12 en dat vinden we al niet echt geniaal.FastBunny schreef:Hangt natuurlijk ook erg veel van je rijstijl af, geef je vaak vol gas bij stoplichten etc. Rij je veel in de stad of snelweg etc.
De R50/R53's zijn wel een stukje dorstiger dan de nieuwere MINI's. Een R53 doet gemiddeld ook ongeveer 1 op 10 gecombineerd snelweg/stadsverkeer.
Mijn EOS (1447kg), 1.4 16V met compressor en Turbo... Doet 1:12.8 gemiddeld over de 29.500km die ik ermee gereden heb. Ook niet echt goed te noemen natuurlijk
Oh dat ben ik zeker niet vergeten! Dan kan ik het alsnog wel niet geniaal vindenFastBunny schreef:1:12 voor een R53 is toch best netjes hoor, je moet ook niet vergeten dat de R53 niet voor niets een klasse G rating heeft héFloor-is schreef:Onze R53 MCS doet ruim 1:12 en dat vinden we al niet echt geniaal.FastBunny schreef:Hangt natuurlijk ook erg veel van je rijstijl af, geef je vaak vol gas bij stoplichten etc. Rij je veel in de stad of snelweg etc.
Mijn EOS (1447kg), 1.4 16V met compressor en Turbo... Doet 1:12.8 gemiddeld over de 29.500km die ik ermee gereden heb. Ook niet echt goed te noemen natuurlijk
Dat vind ik dus ook.Black-Mini schreef:Ik vind echt veel dat de auto verbruikt.
Ik zou het bij de dealer vragen of ze het willen nakijken. Mogelijk is dit te combineren met je volgende onderhoudsbeurt, anders ben je weer extra "onderzoekskosten" kwijt.Black-Mini schreef:Maar kun je dit niet laten na kijken? Miss is het mengsel verhouding niet goed.
Waardoor hij meer benzine nodig heeft... ?
Idem met een R53 (2003)ParklaneS schreef:Ik meet het (nog) niet middels pen en papier maar ga uit van de boordcompu. dan rijd ik ongeveer met de R53 1:10/11 gemiddeld. Dat is dan met veel korte ritjes, soms ff op z'n staart maar doorgaans schakel ik bij 2500/3000 en op lange stukken 80km/u lekker in z'n 6 op cruise
Onze sponsors