Topspeed..

Van alles over de 1ste generatie MINI.
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 okt 2006, 23:13

hier een site met alle info over NOS!!!!

http://www.dbmengineering.nl/dbm/tuning/nx/index.htm
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
iDarkDesign
Transformer

04 okt 2006, 23:30

Ik zou in ieder geval kijken of je een grote scuba fles kan aanschaffen >)

kijk hier http://www.keesiedive.nl/cilinders.htm Een mooie 12 liter tank die zeker de 300 bar wel halen! Kan je in ieder geval ff vooruit.

iDD
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

05 okt 2006, 00:31

Jullie halen wat dingen door elkaar geloof ik. De kit van Maai injecteert lachgas (NOX) in de verbrandingskamer. de NOS kit van badkarma injecteert koude stikstof-oxide (NOS) (-74 C) over de intercooler.

Zo'n kit van badkarma zie ik ook wel zitten, ben alleen bang dat het koelwater van de watergekoelde intercooler dan bevriest :)[/list][/u]
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Nederland

05 okt 2006, 01:44

Ik gebruik wel lachgas (NOS) en geen stikstof (NOX) maar idd bij mij wordt het op de intercooler gespoten.

Het verhaal dat je 52 pk meerkrijgt zoals ze bij DBM engineering vertellen is onwaar imho. Ik denk rond de 25 pk dat je maximaal eruit kan halen (mijn test zal binnenkort gedaan worden met Auto Enginuity zonder en met NOS) , alhoewel het ook scheelt hoe groot de intercooler is, waar hij gemonteerd zit en wat de warmte is voordat je gaat sprayen.

In de winter zal het minder merkbaar effect hebben als in de zomer uiteraard maar alsnog ben ik er zeer tevreden over.

Bovendien heeft de intercooler spayer een groot voordeel t.o.v. lachgas ingespoten systemen die direct de motor ingaan: de kans dat de interne onderdelen van de motor meer worden belast is veel kleiner.
Sinds 09-2024 weer in het bezit van een 'old school' R53

Terug naar “MINI-talk”