Gaat toch kriebelen.....

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Gaat toch kriebelen.....

07 jun 2006, 22:24

Vandaag even gekeken naar een cooper s. Mooie kleur maar van binnen wat slecht. Stuur kapot, en wat kleine beschadegingen.

Verders een deuk in het dak, achteraf zag ik waarom.... de kids leggen hun tennisracket gewoon op het dak voor ze de deur open doen :S. Totaal geen respect voor een cooper s :X
Stukje in gereden.... ow ow ow ow wat een kanon.
Afbeelding
Afbeelding

wel jammer dat de rit wat aan de korte kant was. Tank was bijna leeg :cry: Viel wel op dat de koppeling zwaar is. Dat moet zo zijn omdat er meer pk's onder de kap zitten. Klopt dit? Zou toch iemand meenemen van het forum die me even op de punten kan drukken waar ik op moet letten. (Tevens even meepraten in de onderhandelingen mbt de mankementen.) :wink:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

07 jun 2006, 22:39

Wil je, je MINI nu inruilen voor een S-je? :)
iDarkDesign
Transformer

07 jun 2006, 22:40

Ik heb vorig jaar test gereden in een cooper en twee weken later in een cooper S. Er was geen teruggaan meer aan. De S is gewoon helemaal gaaf.

iDD...... mooie velgen ook!
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 22:44

Is het een importje of wat is anders de reden van het nieuwe kenteken op een pre-facelift model...???
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 22:44

Maaij schreef:Wil je, je MINI nu inruilen voor een S-je? :)
Wilde altijd al een S, maar vond ze te duur. Daarom al die dinge'tjes voor mijn auto. OW, moet je nog terugmailen :oops:

Zag deze gisteren staan, en het begon toch wel te kriebelen. Snelheid naar de S toe was ook wat aan de hoge kant. :lol:
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 22:45

LUV2XLR8 schreef:Is het een importje of wat is anders de reden van het nieuwe kenteken op een pre-facelift model...???
Helaas een import. Zag er op de terugweg ook een staan in Arnhem. Grijs, ook dik! Helaas wilde deze verkoper me een rolletje drop geven als inruil voor mijn mini. :roll: Te zot voor woorden
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 22:46

Dat de koppeling zwaarder zou gaan dan een cooper/one klopt niet.
Ik heb hiervoor ook een cooper gehad en die koppeling ging net zo als in de S . ( ik vind zelf niet zwaar!)
Als jij duidelijk verschil merkt is dit niet goed, pas dus op!
Laatst gewijzigd door werner op 07 jun 2006, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

07 jun 2006, 22:46

Raymond schreef:Wilde altijd al een S, maar vond ze te duur. Daarom al die dinge'tjes voor mijn auto. OW, moet je nog terugmailen :oops:

Zag deze gisteren staan, en het begon toch wel te kriebelen. Snelheid naar de S toe was ook wat aan de hoge kant. :lol:
S-je is natuurlijk :-PP
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 22:49

Maaij, wat kosten nu al die dingetje's! :mrgreen:
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 22:51

Maaij schreef:S-je is natuurlijk :-PP
Wacht gewoon tot Berthil niks aan zijn auto kan veranderen en m voor een prikkie weg gaat doen. Om weer helemaal overnieuw te beginnen. :D
Over tien jaar alleen maar berthil mini's op de snelweg. Prima streven zou ik zeggen
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 22:51

Weet je ook waarom ie weggaat? Auto is van maart 2003 en staat "pas" 3 maanden op Nederlands kenteken.
Er staat een Cooper achter, neem aan dat die van jou is? Niet dat de S de 2de auto van de mensen is.

Zware koppeling in verband met PK's? Nooit van gehoord. Ik merk zelf ook niets van verschil tussen mijn vorige Cooper en de huidige S.

Misschien achterdochtig van mij, maar bij pas ingevoerde auto's die vrijwel direct in de "meerdere"-hands markt komen, gaan bij mij de alarm bellen rinkelen.

In ieder geval suc6 met je keuze.

Ciao
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

07 jun 2006, 22:55

Inderdaad Maaij, maar gelukkig kun je de meeste overzetten naar een S :)

Dat het stuur afbladdert is een bekend probleem, als de vorige eigenaar er mee naar de dealer was geweest had ie een gratis stuur gekregen. Is het een 2002 model? Je zou wellicht beter een 2003 model kunnen kopen, daar zijn toch wat punten aan verbeterd.

Niks mis trouwens met Duitse import, ik heb de mijne 1 jaar oud uit Duitsland gehaald. Al moet je natuurlijk opletten of het geen schadeauto is, altijd laten keuren zou ik zeggen.
Raymond schreef:Wacht gewoon tot Berthil niks aan zijn auto kan veranderen en m voor een prikkie weg gaat doen. Om weer helemaal overnieuw te beginnen. :D
Over tien jaar alleen maar berthil mini's op de snelweg. Prima streven zou ik zeggen
Er blijft altijd wat te veranderen en ik doe de mijne nóóit weg :)
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 23:08

De auto moet uit 2003 zijn. De reden is dat de schoondochter er niet meer in wilde rijden. Maar alles wat ik hoorde heeft me dus niet kunnen overtuigen. De prijs was redelijk, maar er stonden ook geen stempels in het boekje. Verders onderhoud niet top. Stuur heeft gewoon teveel beschadigingen. Net als het leer van de handrem. Allemaal van die kleine puntjes aan de binnenkant. De zware koppeling vond ik vreemd, de verklaring ook wel. (heb er ook niet echt veel verstand van) Toch jammer dat ze zo duur zijn bij de dealer, anders had ik nu wel bij de dealer een bakkie gedronken.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 23:27

Raymond schreef:De reden is dat de schoondochter er niet meer in wilde rijden.
Dat is verdacht :wink: . Mijn advies :niet kopen !
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2006, 23:28

Vragen waar de auto vandaan komt en proberen deze persoon of garage te traceren om navraag te doen. Heb ikzelf ook met een duitse import gedaan. Als ze dat niet willen zeggen dan weet je genoeg. Als ze er al naar 3 maanden niet meer in wil rijden is het maar een gruwelijk verwend nest, als ze denkt nog wat leukers te vinden, dus er zijn gewoon problemen. Die koppeling trap je denk ik binnen de kortste keren doorheen. Met die auto is volgens mij flink handremmetje getrokken :mrgreen:

Terug naar “MINI-talk”