Ruiten wissers

Van alles over de 1ste generatie MINI.
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Ruiten wissers

25 jun 2006, 18:43

hoihoi
vandaag de eerste keer de ruitenwissers gebruikt..helaas

maar nu viel me iets geks op..met de achterruitenwisser.
2x sproeistand er op 1x gewoon wissen..als ik de ene sproeistand gebruikt komt er een soort van interval..snap er geen hout van..hoe werken de ruitenwisser van een mini :'(

groetjes
pjé (eat)
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

25 jun 2006, 18:57

de sproeistand naar onder is voor als je de ruitenwissers niet aan hebt en toch je achterruit wilt sproeien, kan je hem naar onder draaien, die naar boven is voor als je ruitenwisser achter wel aan staat en wilt sproeien, kan je hem naar boven draaien.

Eerst vond ik het ook onzinnig, maar het is wel nuttig, bleek in de praktijk, omdat je dan niet zomaar je ruitenwisser achter uitschakelt of juist inschakelt.

Je moet hem even naar beneden of boven vasthouden om te sproeien, totdat je zo'n goede straal op je achterruit ziet (halve maantje) voor het beste resultaat.

De wisstand achter heeft inderdaad alleen een intervalstand, op zich is dat voldoende omdat de achterruit vrij recht loopt.

Hopelijk neemt dit je vraagtekens weg.
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jun 2006, 19:35

dank je
een eind wel.
maar hoe kan t dan dat als ik hem aan zet hij continu blijft wissen??

en dan opeens op interval??? kan dat zijn dat ik hem bij t aan zetten te veel draait en dan eigenlijk begint met schoonwissen ipv gewoon aan zetten voor de regen

groetjes
pjé (eat)
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

25 jun 2006, 19:53

Dat doet die van mij ook, volgens mij is dat om je achterruit zsm schoon te krijgen, om het daarna in een interval schoon te houden. Of het is omdat als laatste ermee gesproeid is en hij dat nog in geheugen heeft om dat eerst uit te smeren om vervolgens gewoon te continueren.

Heb het nog niet bestudeerd, omdat ik het zo goed als nooit gebruik eigenlijk. Ik heb niet zoveel last / zichtsvermindering bij regen op de achterruit, en los van dat, het maakt nogal een geluidje :mrgreen:
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jun 2006, 20:01

dank je

het is duidelijk ..

weer wat geleerd.

nu hebben we de mini een week..maar wat een super auto..hadden we een jaar of 5 terug al moeten kopen :dansen

groetjes
pjé (eat)
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jun 2006, 20:37

de achterruitenwisser start altijd met drie omwentelingen als je hem aanzet. Daarna gaat ie over op interval.
Zet je je ruitenwissers voor op interval/regensensor gaat ie achter nog gewoon normaal met interval, maar zet je ze op continue wissen dan gaat ie achter sneller met de intervallen en als je ruitenwissers op zijn snelst gaan voor, gaat ie achter zowat continue

Terug naar “MINI-talk”