Wordt je ook gek van de airco??

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Xanlle
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Wordt je ook gek van de airco??

30 jun 2006, 22:33

Ik vind de MINI net als jullie allemaal helemaal geweldig, maar ik heb een ongelooflijke hekel aan de automatisch airco. Ik snap echt niet hoe dat ding werkt. Aan geen probleem, maar uit. Oooo wat een kl*te ding.

Standaard staat de temp op ongeveer 20 en heb ik 2 streepjes wat betreft de snelheid van de ventilator. Nou het warmer wordt druk ik op Auto. En hop het wordt heerlijk cool, maar dan begint het. Als ik hem uit wil zetten door op off te drukken gaat alles uit, de ventilators, de display, alles. Dat was niet de bedoeling, ik wilde gewoon terug naar de stand voordat ik de airco aanzette.
Druk ik niet op off, maar op bijv. snelheid verlagen, dan springt 'auto' uit, maar de airco blijft aan en de interne luchtcirculatie ook. Dan moet ik die weer uit tikken. Ook moet ik de snelheid van max terug zetten naar 2 streepjes. Ondertussen heb ik al blind 200 meter afgelegd, maar gelukkig nog nooit wat geraakt :)

Ben een beetje blond, dus daar kan het ook aan liggen, maar volgens mij werkt die auto airco niet helemaal lekker :) Tis overigens een 2003 model.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jun 2006, 22:39

Ik heb hem altijd op automatisch staan, 19 á 20 graden. Als de lucht te veel word dan draai ik de roostertjes wat dicht (niet helemaal, maar zover dat ik er geen last van heb), maar blijft het wel lekker koel.

Ik vind hem in alle seizoenen echt super werken!
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jun 2006, 22:55

Ik doe gewoon het dak open.. (shakeit)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 jun 2006, 23:08

Ja wrijf het er maar in! :p
Afbeelding
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

30 jun 2006, 23:46

Ik vind dat koppeling er wel erg gevoelig voor is. Zoveel minder trekkracht als de airco aan staat, liever een raampje open dan.
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

01 jul 2006, 08:08

Mijn Arko werkt ook heel goed. :lachuh

*Alle Ramen Kunnen Open
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2006, 08:47

@ Binnenkort die je er gewoon een I bij bij die Arko 8)

en wij misschien wel het dakje open :-PP
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Yvon
Wingman
Contacteer:

01 jul 2006, 09:00

@Ida, ARKO?

Waarom ga je dan vandaag naar Dongen?? >) :p

:lachuh
Afbeelding

Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2006, 09:02

Blont-007 schreef:Mijn Arko werkt ook heel goed. :lachuh

*Alle Ramen Kunnen Open
Je hebt zeker openlucht airco van de zijkanten :wink: :P
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

01 jul 2006, 09:10

Sleefje schreef:@Ida, ARKO?

Waarom ga je dan vandaag naar Dongen?? >) :p

:lachuh

ssssssst :X :X :lachuh
Laurens
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

Re: Wordt je ook gek van de airco??

01 jul 2006, 10:43

Xanlle schreef:Ik vind de MINI net als jullie allemaal helemaal geweldig, maar ik heb een ongelooflijke hekel aan de automatisch airco. Ik snap echt niet hoe dat ding werkt. Aan geen probleem, maar uit. Oooo wat een kl*te ding.

Standaard staat de temp op ongeveer 20 en heb ik 2 streepjes wat betreft de snelheid van de ventilator. Nou het warmer wordt druk ik op Auto. En hop het wordt heerlijk cool, maar dan begint het. Als ik hem uit wil zetten door op off te drukken gaat alles uit, de ventilators, de display, alles. Dat was niet de bedoeling, ik wilde gewoon terug naar de stand voordat ik de airco aanzette.
Druk ik niet op off, maar op bijv. snelheid verlagen, dan springt 'auto' uit, maar de airco blijft aan en de interne luchtcirculatie ook. Dan moet ik die weer uit tikken. Ook moet ik de snelheid van max terug zetten naar 2 streepjes. Ondertussen heb ik al blind 200 meter afgelegd, maar gelukkig nog nooit wat geraakt :)

Ben een beetje blond, dus daar kan het ook aan liggen, maar volgens mij werkt die auto airco niet helemaal lekker :) Tis overigens een 2003 model.
Je kunt beter niet 'Off' gebruiken. Als je het inmiddels koud genoeg vindt schakel je de temperatuur wat hoger (wij rijden meestal met 22/23 graden + airco als het buiten rond de 30 is). Dat maakt ook de gewenning bij het uitstappen makkelijker.

Als je alleen de airco wilt uitzetten druk je op het knopje ònder 'Auto'. Daar staat zo'n sneeuwvlok/ijskristal op. Hij blijft dan op auto staan, maar zonder de airco. Dat is de stand waar ik 99% mee rij.

Als ik met de ramen open rij en de airco (dus) uit staat, voer ik de ventilatiesnelheid terug omdat hij anders te hard probeert te blazen.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

01 jul 2006, 19:29

Ik vind die automatische airco juist net geweldig. Ik zie nooit de ventilatorsnelheid. Daar moet je volgens mij ook afblijven want auto is auto, en zo snel je wat handmatig gaat regelen (bijvoorbeeld de ventilator) overbrug je de auto stand dacht ik.

Dus gewoon op auto laten staan en niks doen. En inderdaad zoals Laurens schijft, beter met de tempratuurschijf de temperatuur een beetje naar boven of naar beneden bijstellen als de lucht te koud of te warm wordt. Verder overal afblijven :)

Ik zet alleen 's winters de lucht wel eens door de bovenste roosters om mijn handen wat sneller warm te krijgen, verder doe ik er niks aan en is het altijd goed.

Terug naar “MINI-talk”