Ik sta op punt om een Mini Cooper S aan te schaffen, maar ik heb nog enkele vraagjes aan jullie als ervaren gebruikers.
De Cooper S JCW staat te koop bij Klijn Mini's in Kaatsheuvel (iemand daar ervaring mee?), ja inderdaad een handelaar maar dat hoeft natuurlijk niet meteen fout te zijn. De auto ziet er zo op het eerste gezicht prima uit, maar goed ik heb er verder ook niet veel verstand van. De prijs van 15400 lijkt me prima en bovendien krijg ik een prima inruilprijs. de auto (andere foto's) staat op de website van klijn.
Ik kan hem bij mijn eigen dealer (geen bmw) laten nakijken, die zet hem dan op de bank en kijkt (luistert) naar de motor, maar ziet deze ook of de auto wel echt 70.000 heeft gelopen? Dit blijft natuurlijk een hekel punt bij import uit duitsland. Iemand hier een goede tip voor, is dit te zien?
Verder zit er een mini sound module ingebouwd, staat tenminste op de speakers, maar moet er dan niet een versterker achterin zitten? (klepje rechterkant?)
Wat kost een JCW eigenlijk aan verzekering pm? een beetje uitgaande van 10 tot 15 duizend km per jaar en all-risk (en natuurlijk via de miniclub verzekeraar). Ik heb no geen no-claim opbouw (wegens slecht parkeren met m'n huidige te grote 406 coupe).
Hopelijk kan iemand me hierbij helpen, de boekjes van de auto komen woensdag binnen en dan moet ik toch echt gaan handelen!
Oh en ja.... als ie binnen is zal ik zeker even laten weten hoe ie bevalt, de proefrit was in ieder geval geweldig!
Aankoop Cooper S Works
- BRG
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Hoi Bas, ik heb zelf geen ervaringen met Klijn maar heb hier wel goede berichten gelezen. Kilometers zijn wel te checken met een onderhoudsboekje en op gebruiksporen (versleten pedalen bijv). Als er inderdaad een DPSM in zit moet er idd rechtsachter een versterker zitten. Hier staat dan ook Digital Power SoundModul op.
Verzekering moet je even bij Floris van Dam (hier op t forum te vinden) navragen.
Mocht je nog een andere S JCW willen zien, kan je altijd even contact opnemen. Die van mij staat ook te koop
. Succes met je beslissing! Groet, Huib
Verzekering moet je even bij Floris van Dam (hier op t forum te vinden) navragen.
Mocht je nog een andere S JCW willen zien, kan je altijd even contact opnemen. Die van mij staat ook te koop

- serapsu
- Mod virus alert!
Bericht
klijn
Dag Bas,
Ik ben twee keer daar geweest. Heb contact gehad met de monteur. Alles lijkt me wel goed daar, heb alleen geen mini gekocht omdat er twee voor mijn neus vrkocht werden en degene die ik echt super vond te hoog aan de prijs zat icm met de km.
Een voordeel is wel dat je daar direct alles aan je mini kunt veranderen!!!
succes
Sander
Ik ben twee keer daar geweest. Heb contact gehad met de monteur. Alles lijkt me wel goed daar, heb alleen geen mini gekocht omdat er twee voor mijn neus vrkocht werden en degene die ik echt super vond te hoog aan de prijs zat icm met de km.
Een voordeel is wel dat je daar direct alles aan je mini kunt veranderen!!!
succes
Sander
- Jobraay
- Enthousiast
Bericht
ik vind het echt geen geld voor een works, het is een gewone s met een works tuningkit, dus het works onderstel/remmen/stoelen enz. enz. heb je dan niet
wat ik wel ietswat vreemd vind is:
met jcw uitlaat, niet op foto.. bekijk je foto zie je een gewone cooper S uitlaat. normaal gesproken als je een jcw tuningkit koopt zit er de uitlaat bij.
het is zeker wel een leuke auto en als je hem door je dealer laat checken dan hoor je vanzelf wel wat ie zegt.
wat ik wel ietswat vreemd vind is:
met jcw uitlaat, niet op foto.. bekijk je foto zie je een gewone cooper S uitlaat. normaal gesproken als je een jcw tuningkit koopt zit er de uitlaat bij.
het is zeker wel een leuke auto en als je hem door je dealer laat checken dan hoor je vanzelf wel wat ie zegt.
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Lezen Job... Er staat in de advertentie dat de uitlaat op deze archieffoto's niet zichtbaar is.Jobraay schreef:wat ik wel ietswat vreemd vind is:
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Tja, hij zal er bij de betreffende MINI best wel onderhangen... maja, Klijn kan beter foto's van de daadwerkelijke auto plaatsen.Jobraay schreef:Lezen Peter..
ik typ ook met jcw uitlaat,NIET OP FOTO , bekijk je foto zie je normale uitlaat
ik bedoel dus als je een jcw hebt dan heb je toch ook een jcw uitlaat naar mijn weten zit dit ook bij de jcw tuningskit.
dit vond ik wat vreemd maar goed
- basdenbosch
- Nieuw Lid
Bericht
De uitlaat zit er inderdaad op, iemand enig idee waar het reg. nr van de Works-kit te vinden is?
Verder staat bij Klijn vaak een archieffoto op de site, altijd afwachten of de opties die er staan ook de opties van die auto zijn. In dit geval pakte het gunstig uit, DSC, cruisecontrol en een sound Module (hoewel ik me kan herinneren dat er rechtsachterin geen versterker zat, dus dat moet ik nog even nagaan, de sticker zit wel op de boxen nl.)
Morgen gaat ie met boekje en al naar mijn dealer, die hem op de brug zet en hem even naloopt. Iemand nog een idee over de banden plus velgen? Er liggen nog 17" standaard velgen onder met gewone banden (mij onbekend merk) , maar kan deze ook wisselen voor 16" met pirelli flatruns (in goede staat) bovendien zijn die velgen wat aparter (staat ook op de site, maar dan met een cooper s met wit dak en strepen)
Dank voor de reacties tot zover, mocht de test morgen uitwijzen dat de auto in goede conditie is, dan staat ie volgende week bij mij voor de deur en zal ik eens een uitgebreid stukje schrijven hier, leuk!
Verder staat bij Klijn vaak een archieffoto op de site, altijd afwachten of de opties die er staan ook de opties van die auto zijn. In dit geval pakte het gunstig uit, DSC, cruisecontrol en een sound Module (hoewel ik me kan herinneren dat er rechtsachterin geen versterker zat, dus dat moet ik nog even nagaan, de sticker zit wel op de boxen nl.)
Morgen gaat ie met boekje en al naar mijn dealer, die hem op de brug zet en hem even naloopt. Iemand nog een idee over de banden plus velgen? Er liggen nog 17" standaard velgen onder met gewone banden (mij onbekend merk) , maar kan deze ook wisselen voor 16" met pirelli flatruns (in goede staat) bovendien zijn die velgen wat aparter (staat ook op de site, maar dan met een cooper s met wit dak en strepen)
Dank voor de reacties tot zover, mocht de test morgen uitwijzen dat de auto in goede conditie is, dan staat ie volgende week bij mij voor de deur en zal ik eens een uitgebreid stukje schrijven hier, leuk!
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
De maat velg is voor iedereen anders in beleving...ik had 17"maar vond die te klein, dus een downgrade naar 16" zou ik niet doen..
Maar, uiteraard moet je doen wat je leuk / mooi vind.
16" kan op zich wel wat meer comfort geven, maar ik vind de runflat banden weer erg stug en teveel afrol geluid geven...
Op de site worden regelmatig mooie setjes wielen en banden aangeboden, snuffel anders daar eens door...
Hoop dat je fiets ok wordt bevonden door de dealer!!!
Maar, uiteraard moet je doen wat je leuk / mooi vind.
16" kan op zich wel wat meer comfort geven, maar ik vind de runflat banden weer erg stug en teveel afrol geluid geven...
Op de site worden regelmatig mooie setjes wielen en banden aangeboden, snuffel anders daar eens door...
Hoop dat je fiets ok wordt bevonden door de dealer!!!
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht

Linksboven de zilveren afdekkap (De kap is bij een WORKS oerigens ZWART) van de intercooler zit de badge die hieronder is afgebeeld.

Ik hoop dattie helemaal ok is! Alvast heeeeeel veel plezier!
basdenbosch schreef:De uitlaat zit er inderdaad op, iemand enig idee waar het reg. nr van de Works-kit te vinden is?

Linksboven de zilveren afdekkap (De kap is bij een WORKS oerigens ZWART) van de intercooler zit de badge die hieronder is afgebeeld.

Ik hoop dattie helemaal ok is! Alvast heeeeeel veel plezier!
- GreyCooperS
- Forum Junky
- basdenbosch
- Nieuw Lid
Bericht
@Greycoopers toch de 17" net ietsje mooier dan de 16" bovendien lager er geen flatruns onder en zonder schijnt toch wat confortabeler te rijden.
- GreyCooperS
- Forum Junky
Onze sponsors