Facelift koplampen vraag in een R50

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 483
Lid geworden op: 01 jul 2008, 11:41

Facelift koplampen vraag in een R50

18 sep 2009, 22:40

Hallo,

Wie o wie kan mij helpen????

Het is namelijk dat ik eindelijk mijn pakketje Facelift koplampen binnen heb, maar tot ,mijn grote verbazing lijkt mij dit niet plug and play, er zit wel zo'n zelfde tekker aan maar er zitten ook losse draden bij, ik snap dat er een extra licht is voor de knipperlicht en ik meen dat dat andere draad(jes) voor de angel eyes is rondom de stadslichten (als ik het goed heb) nu is het geval dat ik nu van die aftermarket Xenon lampen in mijn Pre0Facelift heb en dit nu niet past omdat dit origineel mini H7 is en in de nieuwe koplampen H1 is :mad:
Als ik nu de plug and play stekker aansluit krijg ik dan kortsluiting ofzo of niet,.... behalve dat de Angel eyes niet gaat branden en de knipperlicht, loop ik nu risico dat ik problemen krijg????

Het doorlussen van de stadslichten vanuit de bumper naar de koplampen (angel eyes) lijkt mij geen probleem, dito voor de knipperlichten maar mijn vraag is of ik niks ernstig veroorzaak als ik de stekker er in druk en wat kan ik nog doen wat betreft mijn aftermarket Xenon hierin??????

Ook heb ik (ik meen deze afgelopen week) hier op het forum gelezen dat iemand er ook mee bezig was maar ik kan de LINK niet meer terug vinden die dit ook allemaal heeft gedaan???

Please help me


Thanks :wink:
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

19 sep 2009, 10:10

ja dat was ik :wink: alleen zijn dat geen facelift lichten maar gewoon aftermarket.je moet de stekkers gewoon doorlussen.en je h7 xenon gaat niet meer passen daar is te weinig ruimte voor.dat heb ik al gekeken maar dan smelt je kapje.dus je moet gewoon nieuwe h1 xenon kopen.
deze link bedoelde je denk ik,maar daar staat op zich niet heel veel info in over draadjes.
link
mag ik misschien vragen waar je ze gekocht hebt en wat je ervoorbetaald hebt?
ik vind het een schitterende lamp.vind het alleen jammer dat er zoveel losse draadjes bijzitten.ik heb deze lampen speciaal genomen omdat de functies erop zitten die ik zocht.
kijk als het erin zit is het mooi :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
als je dingen gaat doorlinken zou je dan misschien foto's willen maken voor mij?
ik ben niet zo een ster in electronica :(
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 483
Lid geworden op: 01 jul 2008, 11:41

19 sep 2009, 10:36

Hey Maus, idd nu weet ik het weer, het wa jij :D maar ik heb dus precies dezelfde lampen als jij, ook ik heb al die stekkertjes :s maar nu ik bij jouw heb gekeken weet ik dus dat ik nu gewoon de stekker erin kan pluggen, helaas zullen dan niet die extra lampen gaan branden maar dat is voor later zorg haha.

Hoe ik aan de lampen ben gekomen is via de duitse ebay heeft wel dik een maand gekost maar voor 71 euro vond ik het wel waard :mrgreen:

Jammer dat mijn oude xenon er niet in past maar die kan ik wel weer verkopen dan

Maar als ik alles voor elkaar heb met alle draden zal ik hier een uitgebreid verslagje van doen, en je natuurlijk een seintje geven :wink:

Mocht jij er nog verder uitkomen dan ik, laat je het mij dan even weten?

Trouwens dikke schoentjes heb je voor je kart, echt gruwlijk, gaat er dik uitzien
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

19 sep 2009, 17:51

thx man :wink: en 71euro!! :shock: ik heb het dubbele betaald :lol:
Nickjuh
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Emmen
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2009, 15:15

27 sep 2009, 15:45

Heb je de lampen er inmiddels al in? Ik heb ook interesse in dit type lamp voor me mini.
Ik ben benieuwd of het een beetje te doen is om ze in te bouwen?
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 483
Lid geworden op: 01 jul 2008, 11:41

27 sep 2009, 17:31

Het inbouwen is opzich niet het grootste probleem, het aansluiten van de knipper en angellight dat zal denk ik wat moeilijker worden, ik heb ze er al wel in maar die extra lampen heb ik nog niet aangesloten, ik denk dat het gewoon een kwestie van de draden verlengen vanuit je voorbumper maar weet dan niet of het wat te lijden heeft ivm stroom omdat je dan de draden zover moet verlengen enzo.

Maar de looks alleen al is een aanrader, zal binnenkort even wat foto's plaatsen in mijn show my ride
Nickjuh
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Emmen
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2009, 15:15

29 sep 2009, 18:51

Glenn-DUB schreef:Het inbouwen is opzich niet het grootste probleem, het aansluiten van de knipper en angellight dat zal denk ik wat moeilijker worden, ik heb ze er al wel in maar die extra lampen heb ik nog niet aangesloten, ik denk dat het gewoon een kwestie van de draden verlengen vanuit je voorbumper maar weet dan niet of het wat te lijden heeft ivm stroom omdat je dan de draden zover moet verlengen enzo.

Maar de looks alleen al is een aanrader, zal binnenkort even wat foto's plaatsen in mijn show my ride
Ja, sta ook een beetje op het punt om die lampen te bestellen, maar ik wacht ff af of je het voor elkaar krijgt om die extra lampen goed aan te sluiten..
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

29 sep 2009, 19:01

Glenn-DUB schreef:maar weet dan niet of het wat te lijden heeft ivm stroom omdat je dan de draden zover moet verlengen enzo.
Die 2,5 meter extra draad die daar uiterlijk voor nodig is mogen geen problemen opleveren. Niet voor een paar lampjes... Vind je het echt geen fijne gedachte, kun je de draden altijd nog ergens korter bij de voorruit afsplitsen.
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Nickjuh
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Emmen
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2009, 15:15

05 okt 2009, 17:43

Glenn-DUB schreef:Het inbouwen is opzich niet het grootste probleem, het aansluiten van de knipper en angellight dat zal denk ik wat moeilijker worden, ik heb ze er al wel in maar die extra lampen heb ik nog niet aangesloten, ik denk dat het gewoon een kwestie van de draden verlengen vanuit je voorbumper maar weet dan niet of het wat te lijden heeft ivm stroom omdat je dan de draden zover moet verlengen enzo.

Maar de looks alleen al is een aanrader, zal binnenkort even wat foto's plaatsen in mijn show my ride
De knipperlicht in de bumper gebruik je dan niet meer toch???
maus105
Bonkey
Locatie: brabant
Berichten: 11220
Lid geworden op: 08 mei 2007, 16:31

05 okt 2009, 20:12

kan wel dan moet je hem effe vertakken :wink: maar hoeft in principe niet meer 8) 8)
Nickjuh
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Emmen
Berichten: 88
Lid geworden op: 20 jun 2009, 15:15

05 okt 2009, 22:14

maus105 schreef:kan wel dan moet je hem effe vertakken :wink: maar hoeft in principe niet meer 8) 8)
Klopt, maar dat lijkt me een beetje overbodig 2 knipperlichten aan de voorzijde (aan beide kanten)
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 483
Lid geworden op: 01 jul 2008, 11:41

06 okt 2009, 08:23

:? stel,... dat als er xenon in zit,.... zou je dan het knipperlicht nog wel goed gaan zien,... overdag???????
Gebruikersavatar
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 7191
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:19

06 okt 2009, 09:03

echt een lampie voor bonky!! met knipper voor het shave project!!!
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Glenn-DUB
Be Mini
Be Mini
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 483
Lid geworden op: 01 jul 2008, 11:41

06 okt 2009, 09:08

Mac Mini schreef:echt een lampie voor bonky!! met knipper voor het shave project!!!
Dat is wel zo :wink:
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Beilen
Berichten: 2133
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:11

06 okt 2009, 12:55

Glenn-DUB schreef:stel,... dat als er xenon in zit,.... zou je dan het knipperlicht nog wel goed gaan zien,... overdag???????
Kijk eens bij een willekeurige moderne auto welke met Xenon is uitgerust... Daar zitten de knipperlichten er in de meeste gevallen ook pal naast.
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt

Terug naar “MINI-talk”