Mini One Parklane ook de 2e versnellingsbak niet goed!!

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

Mini One Parklane ook de 2e versnellingsbak niet goed!!

04 aug 2006, 08:03

Toen ik afgelopen maandag de gerepareerde Mini One Parklane, ophaalde bij Breeman, merkte ik/ toen ik terugreed naar huis, een licht rauw geluid in de nieuwe vervangen versnellingsbak, ik dacht, zal wel nieuwigheid zijn, het rauwe geluid werd echter steeds rauwer en dus terug naar Breeman. Na een rondje proefrijden, bleek ook deze nieuwe vernellingsbak niet goed te zijn. Nu ben ik toch wel heel erg pissig en heb Mini service om opheldering gevraagd, die stuurde mij weer door naar BMW service en die vertelde mij doodleuk, dat zoiets kan gebeuren 2 defecte versnellingsbakken, van een spiksplinternieuwe Mini die nog geen 500 KM!! heeft gereden???. Ik heb BMW service verteld, dat ik wel een nieuwe Mini One Parklane heb gekocht en geen sleutelbak, of de bekende maandagmorgen auto, ze zouden mij gisteren met spoed terug bellen, maar dat telefoontje moet nog steeds komen. Ik heb ook Smulders gebeld, die de Mini One Parklane heeft geleverd en die vonden, zo zeiden zij, het ook verschrikkelijk, hebben dit nog nooit meegemaakt, zij zijn in gesprek met BMW service, want ik vind het nu te gek worden, dit wordt dan de 3e versnellingsbak voor deze Mini, in slechts 500 gereden KM!!!!.
Ik zou graag van jullie een advies willen hebben, Ik heb namelijk al het vertrouwen in Mini verloren, dat ding staat langer bij de garage, 14 dagen!! als dat wij er mee hebben gereden (4 dagen). Wie dit normaal vind, mag het mij uitleggen, bij mij thuis staat echt de hele tent overeind, dit is echt niet leuk meer en ik ben het nu echt zat!! Als ik vandaag ook niks van BMW service hoor over een oplossing, dan schakel ik maar mijn recht bijstand verzekering in en maak er een rechtzaak van.
Want ik wil gewoon een nieuwe Mini voor mijn geld en geen sleutelbak.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 aug 2006, 08:22

Ik zal hem inruilen voor een mercedes.. :? maar even zonder gekheid, dit is echt kl@t@.. zwaar pech zal ik maar zeggen.. succes
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 aug 2006, 08:27

Ik zou ook de onderste steen boven willen hebben. In ieder geval duidelijkheid over hoe nu verder. Wat een pech hebben jullie zeg :cry:

coulance-regeling?
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 aug 2006, 09:10

Het zit jullie ook echt niet mee he :(

Zou in iedergeval wel een uitleg eisen en een leen-mini. Je gaat je bijna afvragen of je motorblok wel goed is omdat die al 2 versnellingsbakken heeft 'gesloopt'
Afbeelding
Franky2006
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

04 aug 2006, 09:48

Inleveren voor een nieuwe!!!!!!

Succes
** The sky is the limit **
Braspenning Racing
Mod virus alert!
Mod virus alert!

04 aug 2006, 09:55

Ben benieuwd wat de dealers hier er van zeggen....... ze zijn er wel stil van :wink:

Lech, ik vind het heel rot voor je! Helaas gebeurt dit soms met techniek, het is alleen vervelend en erg als dit bij jou gebeurt!!

Ik zou de dealer de auto ter reparatie aanbieden en een mooie Z4 3.0 Coupe als leenwagen vragen ter compensatie tot alles gefixed is (en ze mogen er dan rustig de tijd voor nemen :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
M7 Racing
Enthousiast
Enthousiast

04 aug 2006, 10:06

Van welk jaar is je MINI.....

er zijn namelijk een tweetal verschillende bakken in omloop

Groet,

M7 Racing
karretje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 aug 2006, 10:08

Jeetje,da's echt balen!!!!!!!!!!!
Ja, wat moet je daar nu verder mee????????? :cry:
Eingelijk zelf gelijk weer terug bellen want wij zijn ook veel te lang veel te braaf gebleven.
Vooral idd die zogenaamde afspraken van: We bellen u zo terug "daar gaat je bloed van koken. :evil:
Voor hun is het maar een mini ,maar voor jullie veeeel meer.

Ik leef echt met jullie mee want ik weet nu hoe rot het is als je denkt eindelijk je mini op te kunnen halen en.................weer niet goed. :'(
Heeeeel veel sterkte ermee en hou ons op de hoogte.
MINI...................................The best there is.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

04 aug 2006, 10:19

Dank je wel, Karretje en M7 racing, voor jullie support, de Mini One Parklane is splinternieuw, 14 dagen oud!! 4 dagen en slechts 490 KM!! mee gereden, sindsdien staat hij nu al 14 dagen bij Breeman, mijn vrouw zit er helemaal doorheen, ik snap niks van die Mini en BMW service, ze laten gewoon niks van hun kant horen!!! Zo gaan zij dus met hun nieuwe klanten om, het is totaal onbegrijpelijk en dat noemen zich dan Mini en BMW service??? Als het inderdaad waar is, dat zo iets nog niet eerder is voorgekomen, stuur dan een bloementje, of stel een nieuwe Mini, (want die heb ik tenslotte gekocht) ter beschikking, ik heb nog nooit van mijn leven, zulke onverschillige service organisatie's meegemaakt. Tot en met nu. echt nog niks gehoord van hun kant, dit is echt de laatste Mini die ik heb gekocht!!
M7 Racing
Enthousiast
Enthousiast

04 aug 2006, 10:30

Persoonlijk denk ik niet dat het aan Breeman ligt, maar meer het niet kunnen en willen begrijpen wat de oorzaak is van je probleem.

De versnellingsbak van je nieuwe MINI is opzich een uitstekende bak, maar er kan zoveel mis gaan. Kun je mij omschrijven wat er precies gebeurt is...kraken of ? en mischien kan ik de heren op weg helpen.

Wij rijden elke wedstrijd wel een bak aan gort dus weet nu wel hoe en wat !.

PS: heb je wel vernomen wat er precies defect was in de eerste bak
iDarkDesign
Transformer

04 aug 2006, 10:35

Hoe je behandeld wordt en wat er gebeurt vind ik niet kunnen. Vooral niet omdat je net een nieuwe MINI hebt gekocht. Het is zo zonde, want een goede MINI is zo leuk om mee te rijden.

Heel veel sterkte ermee.

iDD
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

04 aug 2006, 10:43

Nee M7 Racing, Breeman zei, wat ze hier op de site ook al hebben gezegd, dat zij niet eens in de bak mogen kijken, dat ding gaat linea directa naar BMW AG in Duitsland, daar wordt gekeken wat er aan schort, over Breeman, niks dan goeds, zijn vriendelijk, maar ik kreeg wel de opmerking van< ja wij hebben de Mini niet aan u geleverd, dat zou volgens Mini service??? niets uit mogen maken, want je kunt de Mini bij elke dealer die je maar wilt brengen voor de garantie en het onderhoud, trouwens, heeft Mini service, onze Mini zelf naar Breeman gebracht. De eerste bak, maakte een ratelend geluid toen mijn vrouw hem starte, de bak stond gewoon in zijn vrij, de tweede nieuwe bak, maakte een licht rauw geluid, als of er geen olie inzat en dat werd steeds luider, dus retour naar Breeman, dus een en al ellende!! en dat met een splinter nieuwe Mini, er gaat nu dus de 3e versnellingsbak in, ik vertrouw het voor geen meter meer!!
M7 Racing
Enthousiast
Enthousiast

04 aug 2006, 10:58

Als ik het dus goed begrijp.......

Versnellingsbak nummer 1.....ratel in vrij: Dit duid normalieter er op dat de Pri-as welke aan de binnenzijde van de bak zit of gescheurd is of compleet afgebroken. Normaal kan dit niet gebeuren maar komt voor als de versnellingbak niet recht of in-line met (kan ook de totale motor zijn) de aandrijfassen gemonteerd is. Dit veroorzaakt weerstand op de assen in de versnellingsbak en kan voor ernstige defecten zorgen. Laat ze dit even goed nakijken.

Versnellingsbak nummer 2.....Geen olie ? lijkt me sterk want dan zou de bak helemall niet schakelen, ook hier geld punt nummer 1...als het subframe en de aandrijfassen niet gecontroleerd zijn verhelp je de oorzaak van het defect nooit. Ook een mogelijkheid is dat de centrale As welke in het belhuis naar buiten komt niet geheel recht in het koppelingshuis gemonteerd is ook nog een mogelijkheid is het feit dat de koppeling niet geheel ontkoppeld en dat hierdoor de tandjes onnodig worden belast....het bekende tandenpoetsen....hoe merk je dit: zet de auto in zijn een en laat de koppeling opkomen daarna probeer je hem in zijn achteruit te zetten...als dit soepel gaat is er niet aan de hand, maar als dit kraakt, rateld of niet mogelijk is dan ga naar de dealer en laat je koppeling ontluchten en of nakijken, de cylinder voor de koppeling kan mogelijk gescheurd zijn.

Versnellingbakken van de MINI's (en dan spreek ik alleen over de ONE en Cooper 5 speed) hebben in het verleden er voor gezorcht dat BMW een nieuwe bak heeft ingezet van de zelfde eigenaar als de 6-speed in de cooper S. Midland welke voorheen werd gebruikt ging defect door het niet aankunnen van het koppel van de MINI en een te groote speling op het assen systeem. De getrak versnellingbak welke heden word gebruikt is een uitstekende versnellingbak maar ...........mist goed gemonteerd en onderhouden.

In uw geval betreft het een nieuwe versnellingbak en mag dit natuurlijk niet voorkomen maar ja daar hebt u geen boodschap aan.

Ik hoop dat u toch nog veel plezier zult beleven van de MINI als deze weer volledig hersteld is.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

04 aug 2006, 11:13

Nou M7 Racing, jij weet er aardig wat van en zeg maar gewoon jij, dat praat/schrijft makkelijker. Het zou kunnen wat je daar zegt, dat die bak gewoon niet goed is gemonteerd, het geluid in de 2e nieuwe bak, kan je ook omschrijven, alsof de lagers in de bak niet goed waren, echt zo'n rauw geluid, alsof de bak versleten was en er zat ook speling op, alsof de steekassen versleten waren, zo'n gevoel kreeg ik tenminste, wat ik enkel niet begrijp, is dat de monteur er proef mee heeft gereden, zei Breeman tegen mij, dan moet die monteur toch hetzelfde hebben gehoord als ik? toch? Maar zoals je al zei, ik zit met een zeer chagrijnige vrouw, met dank aan Mini, dit wordt mijn 3e rottige weekeinde, had ik die Mini maar nooit gekocht, had ik al die ellende ook niet, maar goed, gedane zaken nemen geen keer, maar leuk is anders.
M7 Racing
Enthousiast
Enthousiast

04 aug 2006, 11:18

Om toch het geheel positief af te sluiten nodigen wij je graag uit met aanhang om zondag 27 augustus naar Zandvoort te komen als gast van het M7 racing team en een rondje mee te rijden in onze race MINI's.

Mischien verzacht het de pijn......

Stuur een mail of PM dan krijg je de uitnodigingen per post binnen.

Met groet,

M7 racing

Carlo Kuijer

Terug naar “MINI-talk”