Wie heeft er een racelicentie en/of raced op het circuit?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
YorickGP
One wheel wonder
One wheel wonder

Wie heeft er een racelicentie en/of raced op het circuit?

03 nov 2009, 09:21

Allemaal,

Ik lees nu sinds een paar dagen mee op dit forum, en zie dat er wel een aantal mensen zijn die vaker op het circuit vrij rijden en/of racen. Ik heb zelf sinds vorig jaar februari mijn race licentie en heb dit seizoen in de e30 cup gereden. De plannen voor volgend jaar zijn om in de toer wagen diesel cup te gaan rijden in een bmw 123d. ik heb er zelf erg leuke ervaringen mee (behalve de schade's die je rijd :( ) en zou deze graag willen delen met jullie... vragen of tips mag je altijd stellen. lijkt mij ook een idee om volgend jaar een meeting op het circuit te houden of een keer een trackday te doen(circuit huren en paar uurtjes knallen :D )

gr. Yorick
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

03 nov 2009, 11:06

Ik ga wel eens naar Zandvoort en Zolder met de Mini via de driving-fun.com trackdays maar ik ga liever naar de Nurburgring want dat is een grotere uitdaging.

Een race-licensie ga ik pas halen als ik ook ga meedoen met races wat niet snel gaat gebeuren want de Ring vind ik leuker dan racen.
Aldwin
4 op een rij!
4 op een rij!

03 nov 2009, 17:08

Ik heb voor m'n vorige werk het nodige op Lelystad (en 's lands heren wegen) rond gereden >)
haal nu op dijken en polderwegen nog wel eens het onderste uit de kan :s
maar licentie vind ik nog steeds een prijzige aangelegenheid en zoals Berthil zegt:
De ring is een grotere uitdaging!

maarrre een meet op circuit met gelegenheid tot rijden... ik zeg doen!
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 nov 2009, 23:25

Zit wel in de racerij maar geen racelicentie. Ik hou het nog even bij het karten..(mede omdat ik in gesprek ben met een sponsor voor het behalen van een licentie maar dit duurt nog ff)
Cooper Daan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

04 nov 2009, 09:45

In bezit van EU-Licentie, en ik race in de ''vrije klasse - CCRC'' (colin chapman racing club) tijdens DNRT-B evenementen.

Hiermee dus:

Afbeelding

Helaas de afgelopen 2 jaar niet veel succes gehad door veel problemen met de auto.
Nu zijn we voor volgend jaar een team aan het oprichten (met nog 2 andere rijders) en willen we dus ondersteuning van technisch ''personeel''. Hopelijk gaat dat meer betrouwbaarheid brengen en dus meer punten in het klassement.
Judith Prins
Nieuw Lid
Nieuw Lid

10 mei 2010, 10:05

Beste Yorick,
Racen kan ik als de beste! Mijn 17 inch bandjes zijn net (half) vervangen Ik ga dus zeker met je mee!
Groet Judith
B-art
Nieuw Lid
Nieuw Lid

10 mei 2010, 14:17

Pas met een aantal Mini's bij DF trackday geweest, was erg leuk!! Doe zo'n 3-4 trackdays per jaar, nu beetje aan twijfelen voor ander speeltje of de mini nog wat meer voor circuit aanpassen..

Race licentie zit wel in de planning, circuit driver heeft volgens mij een goede cursus!!

Iemand nog tips voor banden? Heb nog een setje 17inch velgen liggen.. Jammer dat semi's op 17 inch vrij prijzig zijn.

Filmpje van Driving Fun trackday.

Gr,

Bart

Terug naar “MINI-talk”