En toen was het gebeurd. in de 4de versnelling begaf de bak het.. een ontzettend hard geratel en wrijving en het lekken van bak olie en was het afgelopen met de pret.
Na een leuke avond reed ik terug naar huis met mn cooper totdat dit gebeurde. Langs de kant gezet want het voelde niet meer gezond aan om door te rijden met de auto. Nadat ik langs de weg stond eens onder de auto gekeken en daar begon het druppelen al. De mini was zelfs in de vrij niet te duwen. hij blokkeerde dus auto kon niet gesleepd worden.
Nadat ik de auto thuis heb laten afzetten ( het was 3 uur snachts ) ben ik de dag erop gaan kijken wat het nou allemaal kon zijn. ik start de auto. zet hem in de versnelling en de auto reed gewoon net als er niks aan de hand was. hij blokkeerd niet meer en elke versnelling doet het gewoon ( even een klein rondje gemaakt in de buurt ). Nadat ik terug kwam lag er een plas olie onder de auto ( Bakolie?) hierna heb ik de auto maar even laten. De garage beweert dat er een nieuwe bak in moet en de kosten konden oplopen tot 2000 euro.
Ik heb hier het een en ander gelezen over de versnellingsbak ect. Heb ook vernomen dat deze gevoelig zijn bij de mini ?
Mijn vraag : Weet iemand wat er aan de hand is ? is het alleen een lager of is het egt de bak die op is. bak revisie of nieuwe bak bestellen ?
Gr
R50 2002 Versnellingsbak
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Inderdaad is de versnellingsbak van jouw type auto, R50 prefacelift, berucht.
Zou de revisie niet bij de merkdealer laten doen , anders betaal je de hoofdprijs, maar bij bijvoorbeeld Autobedrijf Spenkelink. (Zijn natuurlijk nog wel meer vergelijkbare onderhoudsgarages).
Zou de revisie niet bij de merkdealer laten doen , anders betaal je de hoofdprijs, maar bij bijvoorbeeld Autobedrijf Spenkelink. (Zijn natuurlijk nog wel meer vergelijkbare onderhoudsgarages).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Onze sponsors