Advies Winterbanden

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Pato
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Advies Winterbanden

03 okt 2010, 19:06

Graag advies ivm aanschaf winterbanden:

- winterbanden op huidige velgen, of nieuwe velgen met winterbanden ?
- welke maat winterbanden ? (lees hier dat 195 breed zat is, en dan 50 of 55, en 16" ??)
- waar winterbanden kopen (mini dealer, profile, euromaster, bandenboer, .....)
- aanbevolen leverancier in de buurt van utrecht ?

:?

Ik kan zelf de banden niet opslaan of wisselen, dus dit moet bij de leverancier.

Alvast bedankt !!!
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 okt 2010, 19:40

Ik zou proberen andere velgen te kopen waar al winterbanden op zitten, meestal wel te koop hier op het forum. Zelf twee maanden geleden hier op het forum velgen met winterbanden gekocht.
Wil je winterbanden op je huidige velgen, kijk dan eens op autobandenmarkt.nl zij kunnen banden leveren bij een garage bij je in de buurt. Wel komen daar dan kosten bij van de garage voor het opzetten, balanceren van de banden.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 okt 2010, 20:24

ik zou zeker aparte set velgen kopen,
A is beter voor je banden en velgen, beschadigen niet met het wisselen 2 keer per jaar ;)
B je zomer velgen blijven gespaart van pekel en andere winterse troep
C is een stuk makkelijker te wisselen

en ik zou gewoon kijken wat er te koop is, ikzelf ga de 16 blaster velgen waar de mini op geleverd werd laten voorzien van winterbanden, die zijn voor dat soort doeleinden goed genoeg ;) ik laat dat allemaal trouwens doen bij de Profile, heb ik goede band mee <leuke woordspelling... :lol:

je kan opzich best bredere set kopen, maar smaller is beter voor de grip in winterse omstandigheden, vandaar dat winter setjes over het algemeen wat smaller zijn als zomersetjes, en de kleinere velg is gewoon omdat de bandjes van 16"dan wat goedkoper zijn als die van 18" :lol:

Succes!!
MiniMa
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

04 okt 2010, 06:37

Zoveel mensen, zoveel wensen..... :D

Ikzelf zet de winterbanden gewoon op de bestaande velg. Voor het geld van nieuwe/extra velgen kun je heel wat keren de banden wisselen à € 26,- per seizoen. Dat is dan wel zonder opslag. Ik ga zelf naar Profile Tirecentre.

Doordat ik mijn huidige lm-velgen gebruik, heb ik winterbanden in de maat 205/45/17 van het merk Bridgestone Blizzak LM-25 RFT 205/45 R17 88V XL. Ik ben daar uitermate tevreden over. Helemaal als er lang sneeuw ligt zoals vorige winter. En ach als je je auto elke week in de winter afspuit, blijven je velgen ook nog fatsoenlijk.

Ik zeg succes! :D

Terug naar “MINI-talk”