Vraag mbt inruil Mini Cooper S

Van alles over de 1ste generatie MINI.
JoopR32
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Vraag mbt inruil Mini Cooper S

04 dec 2010, 07:22

goeiemiddag..

Mijn naam is Joop 22 lentes oud uit het altijd zonovergoten barneveld.. :lol: !

Dit is mijn eerst bericht hier op dit forum en wel omdat ik een vraag heb..

Ik rijd op het moment een VW :oops: Golf Mk4 R32 en heb deze te koop staan omdat ik wel weer toe ben aan iets anders.. :D !

Nu kreeg ik van de week een ruilvoorstel voor een mini cooper S jcw (zegt mij allemaal weinig)!

Nu wil ik weten of deze auto echt zijn geld waard is aangezien ik het een hoop geld vind als je kijkt naar bouwjaar kmstand opties enz als je het vergelijkt met andere mini's op mp.. en waar anders deze vraag te stellen dan op het new mini forum..

Het gaat om deze auto: http://link.marktplaats.nl/377572547

Dus kort gezegt.. is deze auto de 16.000 euro waard..!?

Groetjes Joop
Marcel Always Open
Cabrio-King

04 dec 2010, 08:39

kan je beter deze van EVO kopen , staat hier op het forum. Vergelijkbaar bouwjaar en kilometerstand.
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=20149

of deze van Adriaan, staat ook op het forum.
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=20272

daarentegen, je wilt je oude auto ook kwijt. Misschien is het dan wel prettig om dat gelijk geregeld te hebben. Ik heb echter geen idee wat zo'n golf waard is en daar ga ik me ook niet over inmengen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
JoopR32
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

04 dec 2010, 08:48

ik heb de golf voor 15.750 euro te koop staan..

Maar die auto op mp is dus te duur als ik die 2 links bekijk die jij me geeft..?

Die autos hebben beide veel meer opties..

Het is btw niet zo dat ik per se op zoek ben naar een mini,, maar deze aanbieder wou hem ruilen tegen mijn R32.. 8) !
Marcel Always Open
Cabrio-King

04 dec 2010, 08:57

hoi Joop,
Wacht eerst even of er nog anderen van dit forum hier reageren. Op de mening van slechts 1 persoon (moi) wil je geen oordeel vormen :wink:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Mini An
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

04 dec 2010, 10:39

Ik heb mij CooperS van febrauri 2003 in maart dit jaar gekocht bij een dealer, hij had toen 62000 gelopen voor 2000 euro minder.

Is geen JCW maar heeft wel hetzelfde vermogen als hier wordt opgegeven? (120kw) en nagenoeg dezelfde opties behalve dat mijn bekleding half leer is maar daar in tegen heeft de mijne dan weer een volledig elektrisch panorma schuifdak!
De mijne had bij aanschaf 17inch wielen en er moesten voor 2 nieuwe banden op die ik zelf heb bekostigd.

Kortom ik denk dat de auto's goed vergelijkbaar zijn en mijn conclusie is dan ook dat de prijs echt te hoog is zeker voor een auto die particluier te koop staat.

In hoeverre dit echter ook niet geldt voor de Golf?? Mag je zelf beantwoorden.
Succes!
speedy
NMC Legend
NMC Legend

04 dec 2010, 10:54

Kunt beter je golf iets goedkoper verkopen en de mini van Adriaan kopen :wink: 8) Met een mini ga je super fun beleven en zeker geen spijt krijgen :D
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2010, 11:43

Ziet eruit als een mooie auto, maar 16k vind ik wel aardig aan de prijs voor een particuliere auto uit 2003 met 122k op de teller. Ik zou ook wel zeker willen weten of deze auto de JCW motortuning t.w.v. zo'n 5000 euro heeft (dan zou er een certificaat bij moeten zitten).

Als je een mooie MINI wil, is de JCW van Adriaan inderdaad een erg goede optie. Superkleur, veel opties, weinig kilometers en een mooie prijs. Succes!
Afbeelding
JoopR32
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

04 dec 2010, 12:09

Mini An schreef:Ik heb mij CooperS van febrauri 2003 in maart dit jaar gekocht bij een dealer, hij had toen 62000 gelopen voor 2000 euro minder.

Is geen JCW maar heeft wel hetzelfde vermogen als hier wordt opgegeven? (120kw) en nagenoeg dezelfde opties behalve dat mijn bekleding half leer is maar daar in tegen heeft de mijne dan weer een volledig elektrisch panorma schuifdak!
De mijne had bij aanschaf 17inch wielen en er moesten voor 2 nieuwe banden op die ik zelf heb bekostigd.

Kortom ik denk dat de auto's goed vergelijkbaar zijn en mijn conclusie is dan ook dat de prijs echt te hoog is zeker voor een auto die particluier te koop staat.

In hoeverre dit echter ook niet geldt voor de Golf?? Mag je zelf beantwoorden.
Succes!
Bedankt voor je reactie..

Zoals gezegt had ik zelf ook al op MP vergeleken en daar zag ik ook al minis staan met dezelfde opties en hetzelfde vermogen voor minder geld..

Ik wist alleen niet wat dat JCW precies voor toevoeging gaf in zowel de auto als de prijs..

En dat gelden voor de golf valt wel mee hoor,, hij heeft alle denkbare opties die verkrijgbaar waren op de sowieso al bomvolle R32 behalve het dakraam heeft hij niet,, de meeste mk4 R32's staan erop voor tussen de 14 en 18K
JoopR32
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

04 dec 2010, 12:12

speedy schreef:Kunt beter je golf iets goedkoper verkopen en de mini van Adriaan kopen :wink: 8) Met een mini ga je super fun beleven en zeker geen spijt krijgen :D
Het is voor de golf ook een vraagprijs he.. 8) !!

Ik kreeg dit ruilvoorstel en ik dacht ik zal eens informeren in hoeverre die prijs redelijk is.. 8) !
JoopR32
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

04 dec 2010, 12:19

Ivo schreef:Ziet eruit als een mooie auto, maar 16k vind ik wel aardig aan de prijs voor een particuliere auto uit 2003 met 122k op de teller. Ik zou ook wel zeker willen weten of deze auto de JCW motortuning t.w.v. zo'n 5000 euro heeft (dan zou er een certificaat bij moeten zitten).

Als je een mooie MINI wil, is de JCW van Adriaan inderdaad een erg goede optie. Superkleur, veel opties, weinig kilometers en een mooie prijs. Succes!
Dus als hij daadwerkelijk een echte JCW is zouden er papieren en certificaten bij moeten zitten die dit aan tonen..?!

Jullie zijn wel gek van die mini van adriaan zeg.. :lol: ,, is ook een erg nette mini hoor.. 8) !!

Noujah dan laat ik dat ruilvoorstel wel aan mij voorbij gaan,, als 4 mini kenners zeggen dat hij heel erg aan de prijs is krijg ik wsl spijt van mijn beslissing..!!

Dan de golf maar weer proberen los te verkopen.. bedankt voor jullie reacties en mocht er een mini aangeschaft gaan worden zijn jullie de 1e die het weten.. :D !!
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2010, 14:12

gezien de KM stand en het feit dat er bijv. niet eens een panorama dak in zit zeker aan de hoge kant.. voor dat geld zijn er veel betere alternatieven te vinden.

Golf weg doen en er een mini voor terug kopen is wel een briliant idee 8)
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 dec 2010, 02:34

Ik vind 16 k voor zo'n auto een erg hoog bedrag. Ik denk die auto van Adriaan een veel betere optie is.

En ik denk ook wel dat Adriaan blij is dat is eindelijk van zijn auto af is; kost een boel moeite.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2010, 13:43

De auto van Adriaan staat nog maar 2 weken te koop, dus die conclusie van Sicco slaat nergens op.

JCW moet idd een certififcaat hebben en heeft 211pk (opgave), dus da's meer dan een standaard Cooper S (163pk). Maar dan nog is de vraagprijs van die op MP te hoog naar mijn bescheiden mening.

Golf weg en MINI kopen is idd wel het beste wat je kan doen. Kun je eindelijk hard de bocht om.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 dec 2010, 13:49

Ik ben kennelijk in de war met iemand anders die er wel lang over gedaan heeft om zijn auto te verkopen.

Ik denk trouwens zeker dat ik contact met die Adriaan zou zoeken om eens naar zijn auto te kijken.

Groetjes van Sicco.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 dec 2010, 13:50

ik denk het ook Sicco! :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”