Geachte lezers,
Ik ben erg nieuw hier
Ik heb nu een Land Rover Defender 110 die te koop staat.
Nu heb ik een koper die hem nog voor eind dit jaar komt ophalen.
Mijn idee na de Defender is om mijn passie voor bijzondere auto's over te zetten naar een MINI Cooper (liefst S)
Waar ga ik op moeten letten?
Is een S echt een aanrader, voor ons gebruik. ( circa 6000 km/jaar woon/werk en fungebruik)
Hoe moet ik beginnen aan mijn zoektocht?
Graag jullie reactie en raad in mijn verse start.
Groeten,
Silvio & Sabine
Nieuw hier / nog geen MINI / Wil er binnenkort een kopen
- silsab
- Nieuw Lid
- nepnerd
- Volledig MINI minded!
Bericht
Welkom en veel plezier met het vinden van jullie Cooper (S)
Het beste is je voor te stellen in Who Are You topic http://www.newminiclub.nl/forum/viewforum.php?f=9 (krijg je meteen veel reacties).
Veel plezier hiero
Het beste is je voor te stellen in Who Are You topic http://www.newminiclub.nl/forum/viewforum.php?f=9 (krijg je meteen veel reacties).
Veel plezier hiero
- ImtiBlue
- Nieuwsgierig
Bericht
Qua kwaaltjes van de S(als je het over een R53 hebt) zijn er een aantal kleine dingen:
- Koelvloeistofvaatje
- Stuurbekrachtigingspomp
- Nog een aantal andere kleine dingen waarvoor ik je aanraad even de zoekfunctie te gebruiken.
Wat je gebruik betreft, deze is praktisch identiek aan de mijne. Ook <6000 km per jaar. Woon/werk fun gebruik. En ik heb er geen moment spijt van. Echt een heerlijke auto!!
Tip: Probeer (indien je budget dat toelaat) een cooper S uit 2005 te scoren, tegen die tijd waren de meeste kinderziektes eruit gehaald.
- Koelvloeistofvaatje
- Stuurbekrachtigingspomp
- Nog een aantal andere kleine dingen waarvoor ik je aanraad even de zoekfunctie te gebruiken.
Wat je gebruik betreft, deze is praktisch identiek aan de mijne. Ook <6000 km per jaar. Woon/werk fun gebruik. En ik heb er geen moment spijt van. Echt een heerlijke auto!!
Tip: Probeer (indien je budget dat toelaat) een cooper S uit 2005 te scoren, tegen die tijd waren de meeste kinderziektes eruit gehaald.
- MiniBeardie XL
- Volledig MINI minded!
Bericht
x2
Enne, 6000 km woon/werk én fungebruik.
Dan rij je of erg weinig voor de fun of woon je naast je werk
Enne, 6000 km woon/werk én fungebruik.
Dan rij je of erg weinig voor de fun of woon je naast je werk

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
het voordeel van máár 6.000 km per jaar rijden, is dat je niet leeg gaat lopen op de extra benzinekosten van een Ssssssss.
Doen dus als je het budget ervoor (over) hebt
Persoonlijk zou ik dan een S adviseren van 2005 of 2006. Niet ervoor omdat je liever een "facelift"versie neemt, niet erna vanwege "R56 dieselratels" en de hogere prijs die een R56 nog moet kosten.
Doen dus als je het budget ervoor (over) hebt

Persoonlijk zou ik dan een S adviseren van 2005 of 2006. Niet ervoor omdat je liever een "facelift"versie neemt, niet erna vanwege "R56 dieselratels" en de hogere prijs die een R56 nog moet kosten.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Onze sponsors