Berlijn met de Works :))

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Berlijn met de Works :))

13 okt 2006, 20:47

Ik rij zondagmorgen (vanaf Nijmegen) met de MINI naar Berlijn voor een stedentrip :D :D .
Ik verheug me nu al op de 600 km lange :dansen.

Volgens de TTG moet ik vanaf Nijmegen startend bij Oldenzaal (dacht ik) de grens over. Klopt dat zo'n beetje? Je kunt namelijk ook via het Rurhgebied (Hamm) rijden. Heeft iemand ervaringen met een trip naar Berlijn. Tips zijn van harte welkom 8) . Ook tips over Berlijn trouwens.

Miniboard goes Berlin :mrgreen:
Franky2006
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

13 okt 2006, 20:51

Midden in de stad zit een mini dealer. Volgens mij heet die straat Under dem Linde of het is die haaks erop???Weet niet meer zeker.

Op het begin van die straat, de winkelstraat van Berlijn zit een grote volkwagendealer waar ook Bugatti zit en de Veyron staat!!!!

Strukje verder op Audi met allemaal mooi spul....dus vrouw shoppen sturen en jij auto's kijken.

Veel plezier,

Franky 2006
** The sky is the limit **
Gnoekie
4 op een rij!
4 op een rij!

13 okt 2006, 20:59

Miniboard ist ein Berliner! :mrgreen:

Zoek deze tent maar eens op. Niet dat ik er ben geweest maar ziet er wel cool uit. 8)
horn
Be Mini
Be Mini

Re: Berlijn met de Works :))

13 okt 2006, 21:16

Miniboard schreef:Heeft iemand ervaringen met een trip naar Berlijn. Tips zijn van harte welkom 8) . Ook tips over Berlijn trouwens.
bij Arnhem de grens over, A3 richting Oberhausen en vervolgens daar de A2 naar Bielefeld, Hannover en Berlijn.
Via Osnabrueck moet je via de A30 door Bad Oyenhausen om de A2 te bereiken en daar wil het nogal stropen.
Bovenlangs zou ik niet doen. Bij Hamburg-Zuid wordt aan de weg (A1) gewerkt, tot aan de afrit richting Berlijn (A24). Files van 10km+ zijn daar orde van de dag. En de A24 is een hele saaie autobaan.

Verder:
verlaat Berlijn nooit zonder een bezoek aan Ana e Bruno (je moet tenslotte toch eten; altijd goed en gezellig bij Bruno Pellegrinis) én uiteraard even drinken en relaxen bij 90 grad, een gave tent die om de 3 jaar een nieuwe locatie kiest, om zowel de sfeer als het interieur up to date te houden. Overige hot-spots; de Sage-club en SO36.

Nabij het metro station Friederichstrasse kijk je vanuit de metro uit over de rivier en zie je een stuk of 5 eettentjes aan het water zitten, met leuk terrasjes en sfeer verlichting. Blijf lekker in de metro zitten, want eenmaal op het terras is het eten matig, de bediening chagerijnig en er hangt geen sfeer.

Aanrader is halt Hakische Markt,
Leuke wijk met kunstenaars en eettentjes en een hele leuke sfeer.
Op de laatste avond hebben wij daar impulsief kaartjes gekocht voor deze voorstelling. klik
In dit filmpje zie een impressie van de voorstelling, niet van het theater.
Het theater in berlijn is erg klein en knus. Lijkt net of je in een bruine kroeg zit. Je zit ook aan een tafeltje waarbij de bediening tijdens de show doorgaat. Goede cocktails voor 5 a 6 euros en dan een spectaculaire show met lekkere muziek rock, klassiek en hip hop van alles. Een goede plek aan de zijkant kost 29 euro de man, het bezoekje zeker waard.
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

13 okt 2006, 22:05

Ik ben er ook geweest met de MINI, maar toen was het wel 25 graden :)

Fietsen gehuurd want parkeren is een ramp, mooie terrasjes bezocht, een hele hippe tegenover de Bahnhof aan de overkant van de Spree direct onder de Bundestag.

Hier er een klein beetje meer over met wat foto's.
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 okt 2006, 23:31

horn schreef:Bij Arnhem de grens over, A3 richting Oberhausen en vervolgens daar de A2 naar Bielefeld, Hannover en Berlijn.
Via Osnabrueck moet je via de A30 door Bad Oyenhausen om de A2 te bereiken en daar wil het nogal stropen.
Bovenlangs zou ik niet doen. Bij Hamburg-Zuid wordt aan de weg (A1) gewerkt, tot aan de afrit richting Berlijn (A24). Files van 10km+ zijn daar orde van de dag. En de A24 is een hele saaie autobaan.
@ Horn: Wij wilden idd via Bad Oeyenhausen, maar ik zie dat daar de snelweg even ophoudt :? . Maar wij vertrekken zondagochtend vroeg, zou het dan groot oponthoud geven bij dit knelpunt? Kan mss via Herford erom heen, kom ik op de A2 uit?

@Berthil: Leuke foto's, heb weer enkele ideeën gekregen :D .

@ anderen: ook bedankt voor de links, heb ijverig geklikt :wink:

Op de rit verheug ik me nu al(het wordt mooi zonnig en droog weer) en mijn Works heeft vandaag zijn 45000 km-beurt gehad waarbij ook een nieuwe koppeling, vliegwiel en spanrol zijn aangebracht. Het schakelen moet dus als vanzelf gaan :wink: .
horn
Be Mini
Be Mini

13 okt 2006, 23:39

Miniboard schreef:
horn schreef:Bij Arnhem de grens over, A3 richting Oberhausen en vervolgens daar de A2 naar Bielefeld, Hannover en Berlijn.
@ Horn: Wij wilden idd via Bad Oeyenhausen, maar ik zie dat daar de snelweg even ophoudt :? . Maar wij vertrekken zondagochtend vroeg, zou het dan groot oponthoud geven bij dit knelpunt? Kan mss via Herford erom heen, kom ik op de A2 uit?
Kan je doen. Zou ik niet doen. Maar het kan wel.
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 okt 2006, 00:27

Ik denk dat ik via de A73 bij Boxmeer de grens overga, via de A57/E31 naar Moers ,vervolgens naar de A2 en deze verder volg naar Berlijn. Zo ontloop ik tenminste Bad Oeynhausen.
Tot vandaag nog nooit van Bad Oeynhausen gehoord nu is het een bekend knelpunt bij mij :wink: .
paul Hemels
One wheel wonder
One wheel wonder

14 okt 2006, 01:46

Heel goede reis en gas ze, ik heb nu ook van die mooie aero side skirts.
Boxmeer de grens over is een goed idee vooral i.v.m. de flitsers.
Have fun en de groetjes aan de Lady.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 okt 2006, 08:57

Veel plezier daar. Voor tips over Berlijn moet je niet bij mij zijn want ik ben er zelf nog niet geweest. Je gaat me met jouw verslag vast enthousiast maken. Moet er toch een keer van komen :D
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 okt 2006, 10:35

paul Hemels schreef:Heel goede reis en gas ze, ik heb nu ook van die mooie aero side skirts.
Boxmeer de grens over is een goed idee vooral i.v.m. de flitsers.
Have fun en de groetjes aan de Lady.
Ha Paul,

Leuk om via de site van je te horen :D . En erg mooi die de aero-sideskirts op jouw auto. Ik had het al van Marjolein gehoord. Geven de auto de 'finishing touch'.

Waarom schrijf je niet in voor de Retro-rit van a.s. zondag? (samen met Diana :wink: ). Ik doe mee met Marjolein en met nog 30 andere MINI's :mrgreen: .

Ik ga zeker genieten van de reis naar Berlijn 8) . Met mooi en een mooie Lady erbij moet dat lukken, welke route ik ook neem.

IK heb inmiddels 'seconds toughts' om over Boxmeer te rijden. Een vriend, die vrachtwagenchauffeur is, reed vaak over Bad Oeynhausen. Het was inmiddels 2 jaar geleden dat hij de rit gedaan had , maar toch. Kortom ben weer aan ´t twijfelen :? . Ervaringen van anderen die de route hebben gedaan zijn dus nog steeds welkom :wink:.

groeten, Tony

p.s.: De groeten aan Diana!
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 okt 2006, 10:39

Arjan schreef:Veel plezier daar. Voor tips over Berlijn moet je niet bij mij zijn want ik ben er zelf nog niet geweest. Je gaat me met jouw verslag vast enthousiast maken. Moet er toch een keer van komen :D
Dank je :D .

Ik zal tzt een verslag(-je) en wat foto's posten.
Misschien een idee als anderen dat ook voor hun ride naar andere stedentrips doen!! Tips e.d. zijn voor iedereen welkom die dezelfde plannen hebben.

Is een item waard!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door Miniboard op 14 okt 2006, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

14 okt 2006, 10:49

Net even in iGO de route Nijmegen-Berlijn ingepland, en die stuurt me omhoog vanaf Nijmegen (ri Apeldoorn) en dan rechts de A35/E30 op en daar de grens over.

607km/5:16h

Have fun daar! Super stad!
Black Berliner
4 op een rij!
4 op een rij!

17 okt 2006, 11:23

Franky2006 schreef:Midden in de stad zit een mini dealer. Volgens mij heet die straat Under dem Linde of het is die haaks erop???Weet niet meer zeker.
Er zijn 5(!) MINI vestigingen in Berlijn

http://www.mini.de/de/partner/nl_berlin/Mini/

Mijn MINI heb ik opgehaald bij de BMW-MINI Niederlassung op de Huttenstrasse 50. Daar hebben ze ook een volle parkeergarage met 2dehands auto's. 1 verdieping per BMW serie (3, 5, 7) en ook 1 verdieping vol met mini's! Leuk om even te kijken.

Veel plezier in Berlijn!
MINI: SIZE IS DECEPTIVE
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 okt 2006, 22:59

Ben zojuist terug van Berlin :D .
Wel redelijk wat MINI's in het straatbeeld maar geen MINI-dealer ontdekt.
Wel bij de VW-dealer de Bugatti Veyron gezien en gefotografeerd. Foto's volgen.

Terug naar “MINI-talk”