Mini degelijkheid.. NOT!

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Mini degelijkheid.. NOT!

18 okt 2006, 00:22

Wat mij nu zo tegenvalt is vaak de kwaliteit die mini gebruikt.. bv. Moest laatst het MTH spruitstuk van de cabrio halen, wil het spruitstuk losdraaien van de uitlaat.. zit die helemaal vastgeroest!! notabene een Works uitlaat :evil: Draai daar dan gewoon RVS bouten en moeren in.. dat kan toch niet zo duur zijn?! 2 weken geleden even naar Hamburg kon ik mooi de topspeed van de GP even uitproberen schiet de frontsplitter los boven de 200km!! Gewoon door de druk die er op komt te staan..
Afbeelding
(dat lipje onder de voorbumper)
Dit is volgens mij een GP kwaal wat ik heb er nu al 3 gezien waar deze los van zit.. Die van mij komt niet meer los want deze is nu vastgelijmt..
maar dan nog kan dat stuk plastic alle kanten op bewegen.. lekkere functie heeft die front splitter zo.. Wordt dit niet getest ofzo?! Zo kan ik nog meer dingen opnoemen maar het lijkt dat ze alle dingen die in het zicht zitten mooi en goed materiaal voor gebruiken en voor de rest is het niet belangrijk!! Maarja, hebben we weer wat te doen.. (ga morgen eerst RVS schroeven kopen voor €1,50 :hap )
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 okt 2006, 00:30

Weet je wat mij nog meer opvalt: dat het plastic rond de wielkasten mooi zwart blijft. :p
Moet je eens naar Opel modellen kijken, daar worden al die zwarte plastic onderdelen lichtgrijs. Met name de Corsa's en Combo's.

Overall vindt ik de kwaliteit van MINI goed, soms laten ze een steekje hangen maar dat doet elk merk. Tja van die frontsplitter vind ik ook belachelijk. Eigenlijk zouden ze terugroepactie moeten houden. Je betaalt immers een flink smak geld voor zo'n klein autootje.
horn
Be Mini
Be Mini

18 okt 2006, 00:47

Mini Poeper schreef:Weet je wat mij nog meer opvalt: dat het plastic rond de wielkasten mooi zwart blijft. :p
Moet je eens naar Opel modellen kijken, daar worden al die zwarte plastic onderdelen lichtgrijs. Met name de Corsa's en Combo's.
Maar geen corsa's en combo's van 2 jaar oud... ik ben benieuwd hoe het kunststof van de mini eruit ziet over 10 jaar. En nieuwe corsa's (2 jaar oud) hebben ook gewoon mooi zwart kunststof
Mini Poeper schreef:Overall vindt ik de kwaliteit van MINI goed, soms laten ze een steekje hangen maar dat doet elk merk. ... Je betaalt immers een flink smak geld voor zo'n klein autootje.
Overall vind ik de kwaliteit van de Mini bedroevend. Ik had van BMW echt wat anders verwacht. Vind het voor het geld zelfs een aperte miskoop. Mijn mini kostte bijna 48.000 euro... :shock: en dan roept de dealer dat 'rammeltjes en kraakjes nou eenmaal bij een mini horen'... :roll: fl*kker toch op! :evil: (sorry, moest het even kwijt...)

horn - mini gaat morgen weer een dagje naar de dealert... hij suist boven de 140 als een achterlijke
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
iDarkDesign
Transformer

18 okt 2006, 00:49

Mij viel het ook op met de bouten etc in het motorblok. Ik wilde deze ook wel eens gaan vervangen voor RVS bouten. Is dat zomaar te doen? of speel ik dan met m'n motorgarantie oid?

iDD>....... ik ga het in ieder geval eens aan Chris doorgeven
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 okt 2006, 00:53

@Horn:
Je volgende auto; wordt dat weer een MINI of is er een kans dat het weer een MINI wordt? Aangezien je ook een andere auto kunt overwegen vanege ruimte e.d.
horn
Be Mini
Be Mini

18 okt 2006, 00:58

Mini Poeper schreef:@Horn:
Je volgende auto; wordt dat weer een MINI of is er een kans dat het weer een MINI wordt? Aangezien je ook een andere auto kunt overwegen vanege ruimte e.d.
wordt zeker geen mini meer. ben het echt zat om zo vaak bij de dealer te staan met dat kreng. hoeveel lol ik ook van deze heb, ik moet er nog anderhalf jaar in, maar daarna komt er weer iets wat een betere kwaliteit heeft.
ruimte heb ik niet nodig, zit 95% van de tijd alleen in de auto en de kids willen best mee in een klein autootje met pappa als het maar een leuk autootje is. voor 'ruimte' hebben we de family hurse nog.

weet nog niet wat maar zit heel erg aan zoiets te denken...

Afbeelding Afbeelding
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
iDarkDesign
Transformer

18 okt 2006, 01:17

Uit ervaring weet ik inmiddels wel met auto's; hoe duurder die is hoe vaker ie bij de dealer staat. Mijn vader reedt een jaar geleden nog in een maserati en die stond serieus iedere twee weken bij de dealer omdat er altijd wel iets stuk aan was (en dan niet uiterlijke dingen). Ook de lexus, jeep en porsche hebben altijd wel iets.

iDD......weet ook niet waarom
horn
Be Mini
Be Mini

18 okt 2006, 08:04

iDarkDesign schreef:Ook de lexus, jeep en porsche hebben altijd wel iets.
Maserati had hij vooraf een beetje kunnen verwachten. Staat wel een beetje bekend om de kwaliteit vs heerlijk rijden. Porsche heb ik zelf redelijke ervaring mee - weinig mee aan de hand als je ze netjes warm rijdt. Daar zit vaak het probleem. Tot en met 993 (1997) zijn het luchtgekoelde auto's waarbij je eerst 13 liter olie warm moet rijden. Dat houdt in - eerste kwartier/20 min niet boven de 4000 toeren. Helaas doet niet iedereen dat en dan leef je de boel goed uit. Voor het overige - Porschekwaliteit redelijk bombenfest.
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
emillio
Be Mini
Be Mini

18 okt 2006, 08:36

RVS bouten in je blok draaien is geen slimme actie...

Heeft te maken met de corroderende werking van diverse metalen onderling, weet niet precies, maar gietijzer en rvs is niet zo'n goede combi.

Aluminium en rvs geloof ik ook niet...

Een van de twee "vreet"de ander op....
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 okt 2006, 09:37

Ga maar eens onder je auto kijken! De klem om de uitlaatpot was na 1,5 jaar (17000 km) Al bijna helemaal doorgeroest! En dan ook nog eens overal roestplekken aan de onderzijde van de MINI, ik heb ze maar behandeld met Hammerite (ga binnenkort maar weer ff met gewone zink aan de slag)

Als je naar de Golf V en de Audi A3 kijkt? Zijn deze dan ook zo gammel?
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 okt 2006, 10:02

De benaming "roestvrij" die voor roestvast staal gebruikt wordt, is niet helemaal correct. Roest"vrij" staal kan namelijk wel degelijk roesten. In omstandigheden die hardnekkig genoeg zijn, roest het zelfs extra snel. Dit komt door het chroomgehalte.

Roestvast staal (ook inox of RVS genoemd, en in de volksmond beter bekend als roestvrij staal) is een legering van hoofdzakelijk ijzer, chroom en koolstof. Om van roestvast staal te kunnen spreken, is minimaal 10,5% chroom nodig en maximaal 1,2% koolstof.
Verder zijn ook de elementen nikkel, molybdeen, titanium, niobium, zirkonium, mangaan, stikstof, koper, silicium, aluminium en vanadium terug te vinden in vele roestvaste staalsoorten.

Op gebruiksvoorwerpen uit roestvast staal vindt men dikwijls een vermelding zoals : inox 18/8 . Dit geeft aan dat de legering bestaat uit 18% chroom en 8% nikkel.

Eigenschappen
Het chroom vormt een onzichtbaar laagje chroomoxide (Cr2O3) wanneer het in aanraking komt met zuurstof, de oxidehuid. Dit laagje beschermt het onderliggende metaal tegen verdere roestvorming (oxidatie). Bovendien herstelt het zichzelf wanneer het beschadigd wordt.
De hoeveelheid koolstof bepaalt de hardheid van het staal.
Toevoeging van nikkel maakt het staal niet-magnetisch.
De overige elementen verhogen de corrosieweerstand en verwerkbaarheid van het staal.

Het is allemaal weer wat :D
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
MarkG
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Roest bouten spruitstuk

18 okt 2006, 10:11

De bouten van spruitstuk en uitlaat zijn bij iedere auto roestig, en zeker van een spruitstuk. Dergelijke bouten dien je dan ook met zorg los te draaien, dus niet lomp met kracht. Gebruik hiervoor speciale olie.
Het is ook vrij normaal dit dit gebeurt door de enorme temp. verschillen.

Wat je kunt doen als je het spruitstuk weer monteert is koperpasta op de draadeinde smeren. Maar zeker geen RVS bouten gebruiken!!!!!!

Succes,
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 okt 2006, 10:32

Hans, bij onze GT3 was het ook zo dat de frontspoiler-lip losliet. We reden van Essen naar huis, ergens tegen de 240, wat nog niet eens zo hard is voor dat ding en die lip komt er ook in een keer met groot geweld onderuit. Levensgevaarlijk voor de mensen die achter je rijden, laat staan voor jouzelf en je hart, want je schrikt je echt kapot.

Wat bij ons het kwaaltje bleek te zijn was dat de plastic pinnetjes (waarmee je de lip als het ware in het plastic van de voorbumper vast duwd) waren beschadigd door steentjes die erin vliegen en dankzij drempels/hoge heuveltjes in het wegdek (dan komt hij namelijk nogal eens op de grond, ligt er maar 7cm vanaf) waren de voorste pinnetjes afgebroken. Met een beetje druk erop trok je hem er zo af.

Zie het als een "het-hoort-erbij-tje" bij al die schitterende exoten. :mrgreen:

Van spruitstukken enzo weet ik helemaal niks dus daar hou ik me buiten :oops:
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

18 okt 2006, 10:36

Kennelijk heb ik met die van mij geluk (of de eerste eigenaar heeft in het eerste jaar dat hij/zij hem heeft gereden dit gehad), in de twee jaar dat ik hem heb is het nog niet nodig geweest om hem voor een defect of ongemak naar de dealer te moeten brengen. Of ik vervang het misschien gewoon voordat het problemen veroorzaakt :)
Al heb ik binnenkort wel een afspraak om de roest in de dorpel onder garantie te herstellen, dat roesten is natuurlijk een kwalijke zaak.

Ik weet wel dat tot nu toe alle kunststof wat ik goed heb kunnen bekijken van ABS (Acrylonitril Butadieen Styreen) is, men is verplicht dit voor recycle doeleinden in een kunststof te zetten. ABS is een duurdere, vormvastere en kleurvastere kunststof dan PE (Polyetheen). Goedkope auto's hebben zeker meer PE i.p.v. ABS.

Toevallig is er net een open dag geweest bij mijn werkgever DSM en daar stond een MINI van mijn dealer met een prijsvraag welke delen allemaal van kunststof van DSM (Sabic) waren. Er zit dus zo'n 21 kg kunststof van DSM in :) (buiten de elastomeer EPDM (rubber) van de afdeling waar ik werk).
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 okt 2006, 10:56

:lol: we moeten echt nog even een topic aanmaken over wat het bedrijf waarvoor je werkt levert aan MINI of voor de MINI.

Ik kom met staal/aluminium op de proppen en Berthil met kunststoffen en rubbers.

Wie nog meer? :wink:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver

Terug naar “MINI-talk”