Naar de UK in mijn Mini
- MB1971
- One wheel wonder
Bericht
Naar de UK in mijn Mini
Weet iemand of het mogelijk is om bij de digitale Kilometertellen om te schakelen naar Miles, Ik reis wel "eens" (2x per jaar)naar de UK, zou handig zijn als je de snelheid in Miles kunt zien. En hoe zit het met de koplamp instelling voor links rijden? (Sinds 2 dagen Mini-rijder)
Voorheen MINI Seven 2006 daarna MINI Hampton 2012 en nu MINI Countryman 2017
- J00st
- 4 op een rij!
Bericht
Wat betreft de koplampen verschilt het of je Xenon hebt of niet.
Als je geen Xenon hebt kan je van die stikkers op je koplampen plakken. Bij Xenon werkt dit volgensmij en zal je ze om moeten laten stellen.
Ik ben vorig jaar ook met mijn MINI (met xenon) naar de UK geweest en het niet om laten stellen en heb hier geen problemen mee gehad.
Als je geen Xenon hebt kan je van die stikkers op je koplampen plakken. Bij Xenon werkt dit volgensmij en zal je ze om moeten laten stellen.
Ik ben vorig jaar ook met mijn MINI (met xenon) naar de UK geweest en het niet om laten stellen en heb hier geen problemen mee gehad.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Digi Snelheidsmeter is niet om te stellen want dan zou je ook gelijk een andere meter in de auto moeten plaatsen. Ik kom regelmatig in de UK en ik plak meestal gewoon een lijstje op m'n dashboard
30 mph = 48 km/u
40 mph = 64 km/u
50 mph = 80 km/u
60 mph = 96 km/u
Die stickers laat ik gewoon maar voor wat het is. Overdag rijd ik dan wel met m'n licht uit (doe ik normaal altijd aan).
En als je dan wel die stickers gaat kopen, koop ze dan vooral niet op de veerboot (kost daar de hoofdprijs)
30 mph = 48 km/u
40 mph = 64 km/u
50 mph = 80 km/u
60 mph = 96 km/u
Die stickers laat ik gewoon maar voor wat het is. Overdag rijd ik dan wel met m'n licht uit (doe ik normaal altijd aan).
En als je dan wel die stickers gaat kopen, koop ze dan vooral niet op de veerboot (kost daar de hoofdprijs)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Jaren in NL gereden met een UK mini.
Vooral leuk met puzzeltochten....... Ga na 750 meter rechts af
Rijden in UK zoals Marcel al schreef: overdag rijden met lichtjes uit.
Anders een setje van de Hallfords in je dashboardkastje doen.
Vooral leuk met puzzeltochten....... Ga na 750 meter rechts af

Rijden in UK zoals Marcel al schreef: overdag rijden met lichtjes uit.
Anders een setje van de Hallfords in je dashboardkastje doen.
- MB1971
- One wheel wonder
Bericht
Fijn dat er op dit forum snel en leuk wordt gereageerd, zal de TomTom dus maar weer instellen op Miles, net als in de vorige auto, stikkers heb ik ook nog. Je hoopt bij een Mini dat er meer Engelse DNA is, maar nog nooit z'n leuke auto gehad, dan zijn de - puntjes van zelf een stuk minder relevant.
Voorheen MINI Seven 2006 daarna MINI Hampton 2012 en nu MINI Countryman 2017
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Bericht
(ohja, en de tankdop)
Niet meer dan de motorkapopener aan de rechter kant volgens mij...MB1971 schreef:[...]Je hoopt bij een Mini dat er meer Engelse DNA is[...]

(ohja, en de tankdop)
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
... en de historie
... en de cultuur
... en de vormgeving
... en de handling in de bochten
... en vooral : het olieverbruik
... en de cultuur
... en de vormgeving
... en de handling in de bochten