Wensen/ eisen pakket

Van alles over de 1ste generatie MINI.
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Wensen/ eisen pakket

24 mei 2013, 12:28

Beste Mini bezitters,

Hallo, zal eerst maar eens even voorstellen, mijn naam is Pegasus, ben op deze site beland (net als de meeste onder ons ) door de interesse voor een Mini. In mijn geval doordat vrienden er één hebben en ik per toeval in hun auto belandde en er mee terug reed. Ik was op slag verliefd. En als ik dat een auto wil kopen dat moet het een Mini zijn.

Mensen in mijn omgeving verklaren me voor gek. Dit omdat tijdens mijn zoektocht is gebleken dat een Mini behoorlijk aan de prijs is en veelal gehoorde argument is dat je een veel moderne auto kunt kopen met een beter bouwjaar. Maar goed, het is geen Mini dus geen argument voor mij. Een Mini krijg ik niet meer uit mijn hoofd.

Aangezien ik (liefst vandaag dan morgen) een Mini aan wil schaffen zou ik van jullie weten of ik te hoge eisen stel. En deze moet bijstellen.

Wensenlijstje (eisenlijsje)
Ongeveer 10.000 euro te besteden. Geen auto om in te ruilen.
Cooper (R50) of Cooper S (R53).
Bouwjaar: Vanaf 2004 (liefst een facelift model)
Panoramadak (aangezien mijn voorkeur ook uit ging naar een cabrio en toch concessies moet doen)
Klimaatbeheersing (handbediende airco)
Kleur: blauw, donkergroen, eventueel zwart, grijs/zilver
KM stand: tot 150.000

Ik zou graag een Mini vinden die precies is wat ik wens, maar de vraag is of dit wel realistisch is ban mij en of ik mijn wensen niet moet bijstellen, misschien door moet sparen omdat zoiets gewoon nog boven budget is, of concessies moet doen.

Wellicht dat geduld, goed zoeken will do the trick..

Hoop op een wat leuke, en bruikbare reacties die mijn verder helpen in mijn zoektocht.
Groet Pegasus
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

24 mei 2013, 12:37

voor 10.000 euro is er zeker 1 naar jou wensen te vinden :wink:
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

24 mei 2013, 13:22

Dat lijkt me ook ja.
Mocht je echt niet slagen in Nederland, kijk dan ook in Duitsland ( www.mobile.de ). De prijzen zijn een stuk lager en ze zijn vaak rijker uitgerust. Op autoweek.nl kan je een schatting maken van de rest-BPM die je nog moet betalen bij het importeren.
Er staan hier op het forum genoeg tips over wat er allemaal komt kijken bij het zelf importeren van auto's.

Succes!
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~

Terug naar “MINI-talk”