Met veel plezier heb ik bijna 3 jaar in deze auto gereden, maar het is tijd voor wat anders.
Ik heb met heel erg veel plezier in de MINI gereden en ben er nogsteeds helemaal weg van.
Bij de introductie gereden met de nieuwe MINI en daar was ik niet erg enthousiast over. De kwaliteitsbeleving is in de nieuwe VELE malen hoger als in mijn huidige. Model vind ik ook erg gaaf, alleen het rijden viel mij erg tegen. Op een circuit geloof ik zomaar dat de nieuwe een stuk sneller is, alleen een belangrijk item (wat de MINI uniek maakt) ontbrak bij de nieuwe voor mij. De nieuwe MINI mist de rijbeleving die ik in een 'oude' wel heb.
De rijbeleving is het belangrijkste waarom mensen een MINI rijden. Verder zitten er veel nadelen aan een MINI, bijvoorbeeld duur, slechte materiaalkeuze, klein, enz enz. Door de rijbeleving kwam de 'oude' MINI overal mee weg. Nu de rijbeleving voor mij weg is in de nieuwe zie ik geen reden meer om een nieuwe te kopen.
Daardoor kijken naar andere merken. Ik ben zelf altijd helemaal weggeweest van BMW, maar een mooie dikke BMW is nieuw of heel jong gebruikt gewoon niet haalbaar.
Vriend van mij is SEAT dealer, merk heeft mij ook altijd getrokken (vorige auto was Leon Cupra R). Rij vaak in de nieuwe Leon 2.0Tfsi met tuning (ongeveer 270pk) en dat gaat als een raket. Maar ook deze auto mist een stukje rijbeleving die ik in mijn MINI wel heb.
Uiteindelijk zou ik niet weten wat in deze prijsklasse dezelfde rijbeleving biedt als mijn MINI en daarom ga je ook naar andere zaken kijken.
Ik wil een auto die ik lekker bij die vriend van mij in onderhoud kan doen, dit beperkt het eigenlijk al tot de VAG groep. De nieuwe Leon is een fantastische auto maar de kwaliteitsbeleving binnenin vind ik niet top.
Uiteindelijk een hele mooie deal kunnen sluiten op een nieuwe Golf GTI!
Het is een donkergrijze geworden met Xenon, leer en navi.
Ook deze auto zal een stukje rijbeleving missen. Het is zeker beter op een circuit als mijn huidige MINI, alleen de beleving is minder.
Ten eerste zal ik hem standaard houden aangezien het geld wel even op is

De auto staat nu op standaard 17 inch, maar die gaan er nog af voordat hij volgende week vrijdag afgeleverd wordt. De auto wordt verlaagd en waarschijnlijk zet ik er 18 inch BBS CH velgen op.
Ik ben ERG blij met mijn nieuwe koets