Opvolger MINI

Van alles over de 1ste generatie MINI.
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Opvolger MINI

12 jan 2007, 09:13

Even aan aanleiding van de discussie die ik probeerde op te starten in het topic van mijn nieuwe auto, een apart topic.

Wat zien jullie als serieuze opvolger van je huidige Mini en vooral waarom?

Zoals al aangegeven zie ik de R56 niet als opvolger omdat de grootste USP van de Mini, de rijbeleving, daarin ontbreekt.
iDarkDesign
Transformer

12 jan 2007, 09:18

Voor mij persoonlijk waarschijnlijk iets in een hogere prijsklasse en veel meer PKs.

Waarom, omdat ik nog lang niet uitgekeken ben op m'n MINI

iDD
coendek
Stoepsleutelaar

12 jan 2007, 09:22

terug naar meer pk's en koppel... maar zelfde wegligging...

Probleem is.. Ik had een fiat coupe met ong. 300pk.. en toen ben ik begonnen met het bouwen van een afla giulia super voor het circuit en weg.. DUS toen had ik 2 italianen die dik ZUIPEN ;) dus vandaar de mini geworden.. rijbeleving hoog en toch stiekem een STUK zuiniger dan de coupe.

Een leuke opvolger zou voor mij een 147GTA zijn.. ook flink op z'n buik... en knallen maar..

vind dit een moeilijke vraag ;)
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jan 2007, 09:50

ALS ik nu een eigen MINI zou hebben dan zou ik zeker (weer) een MINI kiezen.

Omdat het een auto is die veel spannender is qua weggedrag en uitstraling dan alle andere auto's.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 jan 2007, 09:59

Een Lotus Elise!! Klein, licht, snel, mooi om te zien en je ziet hem niet op elke staathoek.
2 nadelen: In een Lotus Elise kun je helemaal niks meenemen behalve één passagier
(dus zeker geen gitaren, gitaarversterkers enz) en de aanschafprijs ligt buiten m'n bereik.

Evt. andere auto's die ik mooi vind (en bereikbaar zijn):
1. MINI Cooper/Cooper S (blijft m'n nr. 1)
2. Volvo C30
3. Alfa 147
4. Seat Leon
5. BWM 1-serie
Laatst gewijzigd door Sepp op 12 jan 2007, 14:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jan 2007, 10:12

Hierna ook voor mij geen Mini meer.. maar weet ook nog niet wat dan wel :roll: want er is gewoon niet zoveel leuks te koop.. misschien die nieuwe volkwagen IROC 8) de auto's worden steeds beter maar ook stukker saaier.. wat gewoon heel jammer is.. denk wel dat het een automaat gaat worden want met al die file's hier in nederland is dat alvast lekker makkelijk :wink: en ik word al een dagje ouder.. (maar de GP blijft.. voor er bij en die is over 10 jaar het dubbele waard :p )
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jan 2007, 10:14

mja wat ik mooi vind is allemaal een stuk duurder dan mn huidige mini...

cooper s
z3 coupe
z4 coupe
s2000

totdat ik een van die autos goed kan betalen hou ik lekker mn eigen mini :)
Laatst gewijzigd door Sid op 19 feb 2007, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jan 2007, 10:31

Heb de beleving wel gehad dus er komt weer een nieuwe R56.
Voor erbij zou ik heel graag nog een Mercedes 560SEL in ambassador uitvoering, maar die krengen zijn nog zo duur :?
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 jan 2007, 10:47

Een Lotus of Speedster is natuurlijk het ultieme autorijden, dat is echt fantastisch.

Ik zou alleen zo een auto niet dagelijks willen rijden, dan kom je toch uit op een compromis.

De Mini bood mij een goed compromis tussen enigszins bruikbaar en rijplezier.
minigeert
One wheel wonder
One wheel wonder

12 jan 2007, 13:31

Vergeten jullie de Nederlandse DONKERVOORT niet???(dat is pas rijsensatie)
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jan 2007, 14:17

Als de lease van de huidige MINI is afgelopen komt er voor mij ook geen MINI meer...

Wellicht iets in de trend van VW Golf, Seat Altea (XL), BMW 1-serie en dat soort meuk...
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jan 2007, 14:22

Goeie smaak sid

Mijn rijtje

cooper s
volvo c30 t5
audi s3
bmw 130i (3 deurs)
vw golf gti
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

12 jan 2007, 14:36

Ik zie wel wat de toekomst brengt.
Begeef me nog niet op de arbeidsmarkt en weet dus niet wat de toekomst zal gaan brengen. Nu is de auto voor mij puur voor de lol, maar straks heb ik 'm misschien meer nodig en dan stel je wellicht andere/hogere eisen.

Moet wel zeggen dat ik heel tevreden ben met huidige dealer en de manier hoe ik nu behandelt wordt zou een reden kunnen zijn daar weer een auto te kopen. Toch grote kans dat de volgende weer een MINI is en geen 1-serie, ik maak de stappen liever langzaam dan ineens groot wat betreft auto. Kan het geld wel ergens anders voor gebruiken...

Bij voorgaande auto's die PPCS opnoemt hoort de Cooper S niet thuis, zit een te groot gat tussen wat betreft prijs. Bovendien zijn de anderen meer auto zeg maar dan de MINI, deze blijft toch mini...
De MINI vind ik ook meer een 2+2 auto en de overigen zijn echt 4 persoonsauto's.

Zo'n grotere auto komt er bij mij pas als er sprake zou zijn van kinderen en daar denken m'n vriendin en ik nog lang niet aan. We willen allebei eerst flink werken en sparen...

Een vriend van me heeft ongeveer tegelijkertijd dat ik m'n MINI nieuw kocht ook een nieuwe auto gekocht.
Hij wilde meer auto en heeft toen een A3 besteld voor ongeveer net zoveel als ik mijn MINI heb, dus nu heeft hij zo'n onder gemotoriseerde A3 op 16" wielen. Niks mis mee, mooie auto maar is het nét niet. Een 1.6 (niet eens de FSI versie) die met moeite m'n MINI kan bijhouden en waarbij de rijbeleving hierdoor wat saaier. Had ik toch eerder een Golf genomen met iets meer pit in vooronder en grotere velgen.
Laatst gewijzigd door Mini Poeper op 12 jan 2007, 15:09, 2 keer totaal gewijzigd.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jan 2007, 14:42

Alfa Junior

Afbeelding
Afbeelding

Als Alfa hem zo op de markt brengt, doe me daar maar een GTA versie van dan :mrgreen: Lijkt me ook een mooi gooi en smijt doosje met bovengemiddelde power,

(p.s. sorry voor de vervuiling op dit forum :wink: )
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 jan 2007, 14:46

Niks vervuiling, dit noem ik verfraaiing :wink: . I love the italian design, but I can't stand the quality.

Mini: Built like a merc, safe as a volvo, and so much cooler than a BMW

Terug naar “MINI-talk”