Ik heb bij de aankoop van mijn 2e MINI een aankoopkeuring laten doen bij de ANWB. Komt een net rapport uit, maar is niet de garantie dat er helemaal niets mis is. Hij staat daar alleen op de brug en ze rijden er niet mee.
Er kwam bijvoorbeeld wel uit dat een wiellager vervangen moest worden, maar niet dat er iets mis was met het schakelmechnisme (de pook sprong niet automatisch in z'n vrij tussen de 3e en 4e versnelling, maar bleef bijvoorbeeld tussen de 1e en 2e versnelling staan) Daar kwam ik later achter.
Ik zou zelf niet meer bij de ANWB laten keuren, maar eerder bij een (bevriende?) onafhankelijke garage. Die kan je meer sturen om extra te letten op specifieke MINI punten en volgen niet het standaard lijstje zoals de ANWB.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45 Justa Cooper
Bedankt voor jullie reacties.
Enschede is niet een optie ivm afstand. De auto staat in het westen van NL. ANWB is volgens mij vergelijkbaar met een Dekra keuring en is volgens mij wel een goede graadmeter of er een kat in de zak gekocht wordt....
Daarnaast zijn er nog een gros bedrijfjes dat aanbiedt om een volledige keuring te doen voor het bedrag tussen de 100 en 150 euro.......
Je kan ook een Checklist van Dekra uitprinten die zij gebruiken bij hun aankoopkeuring. Deze geef je vervolgens aan je garage, zo kan het eventueel ook.
Zit vaak tussen de €75 -125 euro om dit te laten doen.
Nog even het resultaat posten van mijn BIJNA aangeschafte R53...
Uiteindelijk overeen gekomen dat de Mini een nieuwe keuring zou krijgen.. Die zat er zo op en ik zou de Mini ophalen en betalen. Nog even een rondje om de auto lopen en na het raadplegen van dit forum even de olie peilen... geen olie aan de stok...
T was even slikken maar ik heb de R53 laten staan en ben verder gaan kijken.
Uiteindelijk gezwicht voor een R50 van 2005 waarvan de geschiedenis 100% traceerbaar was. (en waarvan er olie in het blok zat )