Mini als dagelijkse auto of niet?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Mini als dagelijkse auto of niet?

24 jan 2007, 23:30

Soms heel soms.. droom ik wel eens van een comfortable reisauto.. Ik rij ongeveer 30000 kilometer per jaar en geniet nog elke kilometer ervan..maar toch soms, heel soms droom ik verder..
Hierover b.v.

Afbeelding

Oke is ook geen perfecte reisauto maar waarschijnlijk wel veel comfortabeler dan een Mini

Hebben jullie hier ook last van.. of is de Mini al jullie tweede auto?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 jan 2007, 23:36

Geen last van :)

Ik kan best wel zeggen dat die van mij allesbehalve comfortabel is, er trilt behoorlijk wat (zonder bijgeluiden) en stil is ie ook niet bepaald. Maar het is iedere keer weer kicken als ik het gas intrap, wat een geluid. En als ik het gas niet intrap valt het best wel mee met het ongemak.

Als ik in het bejaardentehuis zit zal ik eens gaan nadenken over een comfortabele auto zodat de MINI een tweede auto wordt :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jan 2007, 23:39

Ja, en hoeveel kilometer doe jij in je Mini per jaar?
Maar buiten je Mini, waar zal je op kunnen vallen? (vrouwen zijn uitgesloten :wink: )
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

24 jan 2007, 23:41

Ik droom gewoon van wat ik heb. :p
En die chippendale op de bank ruil ik ook niet in :mrgreen:
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 jan 2007, 23:48

Ik doe 25.000 km per jaar. Ik rij net zo vrolijk in de MINI in één ruk naar Pisa, vorig jaar nog gedaan. Volgepakt en met twee kinderen. 3 uur 's nachts weg, 17.00u daar. En dan stap ik vrolijk uit en ga de velgen wat poetsen want mijn vriendin is er dan nog niet en die is een dag eerder 's morgens vertrokken en heeft onderweg ergens overnacht. En dan heb ik ook nog de MINI koeltas bij me met wast koude Grolschjes waar ik dan ter plekke lekker van geniet :)

Je kan deze vraag beter 's middags stellen, als er niet zo veel MINI idioten zo laat op de website zijn :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jan 2007, 23:57

Haha.. je heb gelijk Berthil.. ik kan beter de naam van de topic veranderen.. in wat vind je van deze.. ofzo
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Want we zijn wel allemaal Minigek maar zijn we ook autogek.. want ik kan deze auto's heel goed waarderen en begeren. En dan denk je de Mini is eigenlijk een prima tweede auto als je dat kan veroorloven :wink:

(ofterwijl ik wordt oud :s )
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2007, 00:07

Mijn Works geeft net zo veel plezier als mijn ex-M3. Ook al was het leuk om zeer regelmatig door te knallen naar de (begrensde) 250 km/h 8) ) in mijn M3.
Maar de alertheid op 't gas geven en de wegligging (met toch net voldoende comfort) van mijn Works geven me iedere keer weer een kick als ik in de auto rij. En Brembo remmen (of vergelijkbare remmen) zijn een absolute must bij mijn rijstijl. En ook ik rij er 25000-30000 per jaar mee, waarvan 20000 km pret-km's :wink: .

De Works is, vind ik, een geslaagd compromis tussen hardcore en comfort, zeker vergeleken met mijn ex- MINICooperS met Digitec-tuning en sportfahrwerk (op mooi Duits).
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

dromen

25 jan 2007, 00:07

TBL sluit zich helemaal aan bij Berthil. (shakeit)
Hoewel, :roll: ook al nader ik de semi-bejaarde leeftijd, MINI blijf ik rijden :p
Het rijden in de MINI is trouwens een goede manier om de aderverkalking tegen te gaan :wink:
En met een stok erbij kom ik de MINI wel in en uit !! :mrgreen:

Eigenlijk zijn TBL en ik van plan samen heeeeeeeel oud te worden :s
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 jan 2007, 00:09

Ik vind die dingen allemaal te groot, niet voor mij.

Een Audi RS4 Cabrio zou me wel kunnen bekoren, maar een gewone is ook al leuk (A4 Cabrio dan) :)

Afbeelding
Helenk
Be Mini
Be Mini

25 jan 2007, 00:11

Nog erger wij hebben juist bij het benaderen van de "bejaarde leeftijd " weer een mini gekocht :oops:
groet Henk

Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Marcel Always Open
Cabrio-King

25 jan 2007, 00:17

Hoi Hans we gaan toch niet verstandig doen hé.
Ik rijd zelf 35.000 kilometer per jaar en heb nog geen dag spijt gehad van mijn keuze. Ja inderdaad is het soms niet de meest comfortabele auto vanwege de hardere vering (Cooper met CooperS onderstel), maar als ik dan weer een paar leuke bochten tegenkom met niemand in de buurt ben ik dat allang weer vergeten. :wink:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jan 2007, 00:18

Ik rijd 40.000 km per jaar. Rijdt een Cooper (Chili pakket, sportonderstel en Runflat banden 17 inch). Een stug karretje dus, maar ik vind het heerlijk. Als ik weleens in een andere auto rijdt mis ik meteen die beleving. En MINI is een echte rijdersauto, geen reisauto. Elke minuut is beleving. Wie daar van houdt is verkocht! En dan heb ik bij verre na nog niet de snelste uitvoering. Maar toch al die beleving, dat zegt toch voldoende?
Tuurlijk zijn er andere auto's die dit ook hebben, maar in veel gevallen onbetaalbare sportwagens.
Mischien is een Audi TT of een Lotus Elise het eerst bereikbare t.o.v. een MINI. Verder is het 2 of 3 keer de prijs van een MINI voor zo'n beleving.
Laatst gewijzigd door Sepp op 25 jan 2007, 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 jan 2007, 00:21

ik rij 25000 per jaar met alleen al de mini.
best veel als student zijnde.
maar een comfortabelere auto betekent eigenlijk een grotere auto met lange wielbasis, en die zijn allemaal zwaarder... kan ik niet betalen he :mrgreen:
heb gelukkig nog de luxe dat als ik een stuk moet rijden dat ik de x5 op gas van mn moeder mag gebruiken, en bij uitzonderingen laat ik de jaguar eens goed uit.
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

25 jan 2007, 07:27

ik gebruik hem dageijks voor zeer korte afstanden, maar ik kijk er dan ook extra naar uit naar de lange reizen, pobeer dan ook elk weekend even een wat verdere bestemming uit te zoeken om te genieten! Heerlijke auto, ipod dr in en het feest is compleet. Ik heb er een hekel aan als ik met me ouders mee moet. Ze vinden de MINI niets qua rijcomfort dus moet ik mee in hun auto's... nou rij liever in mn MINI.

Maar tis mn eerste auto, we zien wel wat de toekomst bied!
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 jan 2007, 07:37

Henk en ik zitten in dezelfde situatie als Sid.
Hier zijn de MINI's "voor erbij".

De meeste kilometers worden wel door Henk en mij gereden, maar heel soms wil pa die karretjes ook uitlaten. Voor de rest vindt hij de auto's te stug en er kan niks in. Gaan vriendin en ik op vakantie dan is de kofferbak al snel gevuld. Zeg nou zelf, echt practisch zijn ze niet maar erg leuk! Ik zie de MINI ook meer als een 2+2.
De Mercedes bij ons is gewoon de ideale reisauto, maar moet Berthil beamen dat de MINI een prima reisauto is voor twee man. Er zijn zat andere merken waarvan de auto groter is en dat je daar met een gebroken rug de auto uit komt.

Autogek ben ik ook: ik zou eerder een A4, 3-serie of C-klasse nemen met een flink blok dan voor hetzelfde bedrag een redelijke en leuk aangeklede A6, 5-serie of E-klasse.

Terug naar “MINI-talk”