Ouwe new Mini of nieuwe new Mini

Van alles over de 1ste generatie MINI.
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Ouwe new Mini of nieuwe new Mini

04 feb 2007, 15:05

hoihoi

nu de r56 op de markt is kopen mensen gelijk een andere mini..
gelijk hebben ze als ik het zou kunnen wilde ik ook graag een cooper s en het liefst een r56
maar gelukkig zijn we erg blij met onze cooper.
maar nu is mijn vraag..
is er nu veel verschil tussen de auto's en dan vooral de rij eigenschappen en het comfort

als we vakantie hebben eind april gaan we ook eens rijden met een r56 maar dat is dan meer om het eens te voelen
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

04 feb 2007, 17:20

Ik zou zeggen, lees deze en deze even door en je weet meteen wat de mensen hier er van vinden :)
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 feb 2007, 17:25

dat is dus duidelijk..minder populair
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2007, 19:03

De nieuwe en "oude" Cooper S zijn eigenlijk niet echt te vergelijken vind ik. Als je erin rijd zijn het echt 2 totaal verschillende auto's en toch zo hetzelfde. :roll:

Verschillend in rijgedrag met name! De R56 is wat minder vermoeiend om te rijden op lange/zeer lange stukken. Aan de ene kant denk je dan "fijn" aan de andere kant vind ik dat wel jammer, want dat is nou juist een van die speelse accenten aan de "oude" Cooper S.
De R56 heeft wat gasgeven betreft 2 gezichten. Het kan rustig en beheerst op de cruise-control en wanneer je je voet serieus naar beneden doet rijd hij net zo goed (misschien zelfs beter) als (dan) de "oude" Cooper S. Hij heeft net als de "oude" ook dat uitdagende karakter. Als je bij een stoplicht wegrijd, dan kan dat eigenlijk niet rustig. De R56 schreeuwd erom om alstjeblieft dat gaspedaal in de vloerbedekking te stampen! :mrgreen: :shock

Wel vind ik de R56 veel beter op de weg liggen (ligt misschien ook aan mijn vorige Cooper S). Het laat in ieder geval meer overkomen hard door de bocht te kunnen dan de vorige. Daarbij moet ik wederom melden dat het zwaaien van de kont bij de R56 voornamelijk weg is. Wat ik dan weer jammer vind, dat is nou juist lekker speels. :wink:

Wat ik bij dat bochten nemen wel even op moet merken is dat de besturing van de R56 zich aan de snelheid waarmee je rijd aanpast. Wat echt ontzettend fijn rijd! Je kan hem zowel inmanouvreren als een Smart in een TE drukke stad, terwijl hij op de snelweg en met snelle bochten echt als een keiharde kart aanvoelt! :rijden

Ik kán beter zeggen dat je ermee moet rijden, met beide MINI's, dan weet je waar ik over praat en denk ik dat je het grotendeels met me eens zal zijn. :) (Ligt ook weer aan de Demo's die je meekrijgt).

Ik ben er in ieder geval laaiend enthousiast over! Wat een ongelofelijk vet karretje! En zuinig :mrgreen: . Zou met evenveel moeite zo weer terug gaan naar m'n oude, want ook die vind ik nog steeds echt geweldig! Het zijn gewoon 2 totaal verschillende auto's die ik allebei zou willen hebben! :mrgreen:
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2007, 21:54

gaan proefrijden terwijl je van te voren zelf al denkt ik koop hem toch niet vind ik eigenlijk not-done...
kost een dealer ook weer wat, ookal is het maar een tientje.

just my $0,02 :roll:
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2007, 22:29

gaan proefrijden terwijl je van te voren zelf al denkt ik koop hem toch niet vind ik eigenlijk not-done...
hmmm afgelopen zomer kreeg ik van audi een uitnodiging om even met de nieuwe TT te gaan rijden. 8)

Je begrijpt natuurlijk wel dat ik dat aanbod/verzoek niet heb afgeslagen! :mrgreen:
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2007, 23:22

tja hier vallen wekelijks aanbiedingen van fantastische autos in de bus, maar die worden direct verschuurd en in de prul gegooid, komen er toch niet.
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 feb 2007, 01:59

Hmm, eens in de zoveel tijd lijkt me dat geen probleem. Als je er een hobby van gaat maken ben ik het met je eens.
proefritje kan geen kwaad. Misschien kan het je nog overtuigen ook nog.
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 feb 2007, 09:11

Sid schreef:gaan proefrijden terwijl je van te voren zelf al denkt ik koop hem toch niet vind ik eigenlijk not-done...

Kaj en ik hebben dat ook gedaan en we hebben de auto voordat we 'm terugbrachten een stuk bijgetankt.
Ik begrijp wel wat je bedoelt en vindt 't ook een beetje not-done, maar dat ligt eraan bij welke garage (als je bijv. bij een bepaalde dealer al jaren nieuwe auto's koopt...)
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 feb 2007, 09:15

Mini Poeper schreef:
Sid schreef:gaan proefrijden terwijl je van te voren zelf al denkt ik koop hem toch niet vind ik eigenlijk not-done...

Kaj en ik hebben dat ook gedaan en we hebben de auto voordat we 'm terugbrachten een stuk bijgetankt.
Ik begrijp wel wat je bedoelt en vindt 't ook een beetje not-done, maar dat ligt eraan bij welke garage (als je bijv. bij een bepaalde dealer al jaren nieuwe auto's koopt...)
Ja en of ze het zelf voorstellen. Want ik ga er dus niet om vragen.
Afbeelding
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 feb 2007, 11:04

is ook zo absoluut,
maar dr zijn zat mensen die op zaterdag lekker proefritjes gaan maken, beetje glad lopen kletsen en dan een auto mee proberen te krijgen die de waarde van hun hypotheek overstijgt...
als je hem met volle tank weer aflevert is er geen probleem, maar denk dat dat maar heeeeel weinig mensen doen :)
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 feb 2007, 15:24

Er zullen idd genoeg mensen zijn die een proefrit maken die van te voren al weten dat ze hem toch niet gaan kopen.
De R56 is de eerste auto waar ik een proefrit in gemaakt heb, maar ja had hem toen wel al besteld :)
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 feb 2007, 18:12

ik wil gewoon een keertje in een r56 rijden ook al weet ik dat ik de auto niet koop.
zou het ook niet erg vinden om daar iets voor te betalen.
ben eens ik dordrecht geweest naar mini's kijken en toen vroeg ik de verkoper hoe dat rijd,ik mocht hem zo mee nemen..zelfs toen ik hem vertelde ik niet wist of ik een mini zou gaan kopen,en als dit wel het geval was ik ook niet wist of hij daar vandaan zou komen.
dus denk dat het wel mee zal vallen..maar nee niet die mensen die elke zaterdag in een auto gaan rond rijden nee dat vind ik ook niks
Smini
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

07 feb 2007, 07:02

HaHa ik heb de mini gekocht zonder ooit een proefrit gemaakt te hebben in wat voor mini dan ook.... was meteen verkocht :-)
Afbeelding
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 feb 2007, 10:28

Dat soort mensen noemt men bandenschoppers. Kijken, en heel veel commentaar geven ne vervolgens toedeledokie.
Zodra ik interesse heb in een auto ga ik er wel een proefritje in maken hoor, zonder dat ik heel serieus overweeg m te kopen. Voorbeeld de nieuwe volvo C30. Daar wil ik volgende week in gaan proefrijden, omdat ik niuewsgieruig ben hoe hij rijdt, mocht ik eens iets meer lebensraum nodig hebben.

Gr,

PP

Terug naar “MINI-talk”