Helaas heeft deze Mini ons niet echt gebracht wat wij er van gehoopt hadden. De kwaliteit liet eigenlijk best wel te wensen over. Een hoop kosten gehad, en eigenlijk uiteindelijk verkocht omdat wij er geen vertrouwen meer in hadden. Sommige delen leken echt van pure ellende uit elkaar te vallen, terwijl een (degelijke?) auto als een Mini niet na 180.000km op hoort te zijn, lijkt mij?

Daarnaast zijn de prijzen flink gedaald in een jaar tijd, zodat het economisch niet bepaald een goed mini-jaar is geweest.
Nu hebben we onze andere auto verkocht (BMW), en een busje weer gekocht. We zijn maar met z'n tweeën en grijs kenteken rijdt toch wel lekker goedkoop als ondernemer.

Nu staan wij weer voor de keuze om een tweede autootje erbij te kopen. Mijn vriendin is er wel uit, die heeft geen vertrouwen meer in Mini. Ik zit echter wel te twijfelen; vooral omdat de prijzen toch wel gezakt zijn, kan je nu redelijk aantrekkelijk een leuke mini aanschaffen. Zo heb ik mijn oog nu laten vallen op een mooie R53 uit 2002. Mijn vriendin haalt liever een Polotje

Vervelende is, dat er rond deze bouwjaren eigenlijk geen andere snelle kleine autootjes te vinden zijn. Polo GTI van dat bouwjaar is een gedateerd model, en daarna is er pas in 2007 weer eentje.
De grote vraag is nu even; wat is verstand?? Is een R53 kwalitatief veel beter dan een R50 (uit 2001?)?
Ik weet dat de versnellingsbak al geen probleem is, maar hoe vaak gaan thermostaathuizen nu echt kapot bij een R53? Gaan deursloten ook zo vaak kapot? Electrische ramen idem, uitlaat, verstelling stoelen, etc. etc. (en ja, dat heb ik allemaal stuk gehad aan de R50 binnen een jaar tijd

Wie heeft het verlossende woord? Kan ik redelijk zorgeloos een R53 halen?
Bedankt voor de geestelijke steun