Vrouw op pad voor Mni

Van alles over de 1ste generatie MINI.
garehaan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Vrouw op pad voor Mni

27 apr 2007, 11:58

Mijn vrouw heeft in tegenstelling tot mij vrij op de vrijdagmiddag en gaat straks bij een andere garage in de buurt die ik niet bij naam zal noemen binnen voor een herkansing.
De vorige keer werd ze bijna door een arrogante verkoper afgesnauwd toen ze naar specs vroeg. Ze kreeg toens als antwoord dat ze maar beter op de kaartjes moest kijken. Toen ze na wat rondneuzen nog een vraag had was de betreffende verkoper samen met zijn vrouw bezig met met het verschonen van hun kind bovenop zijn bureau :s

Toen ik zelf bij dat bedrijf afgelopen jaar een spiksplinternieuwe bmw ging ophalen liep zij weer even door de mini afdeling en kreeg toen te horen dat ze maar een afspraak moest maken als ze iets wilde weten...
Ikzelf heb er nog nooit problemen gehad en ben altijd fatsoenlijk geholpen, maar de mini-afdeling is echt te beroerd om over naar huis te schrijven...bah

Maar om toch even een prijsvergelijk mbt de inruil te krijgen gaat ze het dadelijk nog eens proberen. Ik heb haar aangeraden om maar weer "underdressed' te gaan, dus gewoon in spijkerbroek en tshirt.
Weer geen fatsoenlijke hulp dit keer, dan aftrappen en nooit meer terugkomen.
Marcel Always Open
Cabrio-King

27 apr 2007, 12:08

Succes en laten we hopen dat je vrouw deze keer netjes behandeld wordt. Anders gewoon naar een andere dealer...
Sommige verkopers begrijpen het gewoon niet en behandelen mensen als oud vuil.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: vrouw op pad voor mini

27 apr 2007, 12:31

garehaan schreef: Ik heb haar aangeraden om maar weer "underdressed' te gaan, dus gewoon in spijkerbroek en tshirt.
Weer geen fatsoenlijke hulp dit keer, dan aftrappen en nooit meer terugkomen.
Zo kun je er inderdaad gauw genoeg achterkomen met wat voor mensen je te maken hebt bij zo'n garage. Ik heb ook altijd last gehad van arrogantie bij BMW garages. In Engeland hoor je het ook altijd over BMW garages... Ze hebben een bepaalde stereotype gekregen hierdoor. Vind het hoogst vervelend dat je alleen fatsoenlijk behandeld wordt als je eruit ziet alsof je een diepe portemonee hebt! :s Als het personeel je niet bevalt gelijk weg gaan en een andere opzoeken! Ze zijn er wel hoor! haha..
Ik ga ook niet naar de dichtsbij zijnde om dezelfde reden! Martinistad in Groningen is nu mijn dealer gezien zij weten hoe ze hun klanten moeten behandelen! :D

Success ermee! :D
Let's MINI
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

27 apr 2007, 13:04

Ik mag geen reclame maken.. Maar ik ben heel aardig hoor... :D . Alleen als je eenmaal getekend hebt, dan komt het duiveltje in mij naar boven.. :D

Gr,
Let's MINI ( MINI Veenendaal/Linda)
iDarkDesign
Transformer

27 apr 2007, 14:50

Haha,

Ik heb het ook geprobeerd bij jullie vestiging in Nijkerk Linda. Maar daar heb ik ook niet echt top ervaringen mee gehad toen!

iDD
Let's MINI
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

27 apr 2007, 15:15

Ja, maar je moet ook bij mij komen.. Ik heb een echt MINI hart.. :mrgreen:
garehaan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

27 apr 2007, 15:20

Kreeg net telefoon van mijn vrouw. Ze heeft haar laatste stap bij die dealer binnengezet.
Wederom luie (vrouw)onvriendelijke arrogante verkoper en een véél lagere inruilprijs. Gewoon een bevestiging dat we bij onze huidige dealer goed zitten, die zijn wel servicebewust en vriendelijk is.

Hun pech zal ik maar zeggen, ik begrijp zoiets niet.
Zo'n cooper s met speeltjes zit toch al snel op 40000 euro. Als zij dat niet nodig hebben gun ik het toch gewoon aan een verkoper die er wel blij mee is.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

27 apr 2007, 20:44

Toch jammer dat sommige verkopers alleen maar naar het uiterlijk kijken
Heb ik zelf ook meegemaakt. Toen we een dealer binnen liepen keken ze ons aan van "wat moeten die hier" :?
Wij netjes hallo zeggen, maar kregen geen reactie terug. Dan maar richting showroom lopen. Niemand kwam ons helpen, totdat ze wisten dat ik in een MINI rijdt en dat ik kwam kijken voor een nieuwe R56 MCS.
Meteen daarna was opeens iedereen erg vriendelijk en bood er iemand zelfs drinken aan bah.... :s
horn
Be Mini
Be Mini

28 apr 2007, 08:09

verbaast me helemaal niks meer. net via het porscheforum een verhaal van iemand die zakelijk 2 bmw 3 coupe's wilde aanschaffen, wilde ze perse hebben en heeft bij 4 dealers geprobeerd. kreeg geen offerte, geen proefrit en uiteindelijk van één dealer zelfs het advies om de auto's maar niet bij hun te kopen omdat het 'kennelijk niet klikte'. Heb zelf een grote hoop arrogantie meegemaakt bij bmw dealers (heb 6 bmw's en een mini gereden) maar zo erg als deze meneer het meemaakte was voor mij nieuw.

Uiteindelijk heeft hij na 3 weken geschoffeerd worden 2 stuks Audi A6 besteld. :s
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 apr 2007, 11:09

horn schreef:
Uiteindelijk heeft hij na 3 weken geschoffeerd worden 2 stuks Audi A6 besteld. :s
Ik geef 'm groots gelijk en mag hopen dat ie met beide A6en even langs BMW-dealer rijdt!
Marcel Always Open
Cabrio-King

28 apr 2007, 11:29

Dat zou ik wel doen... even laten zien wat ze niet verkocht hebben. >) >) >) Stelletje idioten. :evil:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 apr 2007, 11:42

horn schreef:Uiteindelijk heeft hij na 3 weken geschoffeerd worden 2 stuks Audi A6 besteld. :s
Dat vind ik nou net het verschil tussen BMW/Mercedes en Audi.
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 apr 2007, 11:55

Ries schreef:
horn schreef:Uiteindelijk heeft hij na 3 weken geschoffeerd worden 2 stuks Audi A6 besteld. :s
Dat vind ik nou net het verschil tussen BMW/Mercedes en Audi.
Bij Mercedes doen ze dat niet zo snel hoor, zij weten inmiddels wel dat heel veel tuinders en boeren bij hun in de showroom komen. Die willen ze echt niet kwijt!
horn
Be Mini
Be Mini

28 apr 2007, 12:44

Maar deze man was niet eens in zijn spreekwoordelijke spijkerbroek gekomen. Ik ken de man en het is een nette zakenman. Alleen wilde de ene dealer geen proefrit regelen ("ze zijn echt goed meneer, geloof me nou maar"), kon bij de andere de proefrit plotseling niet doorgaan, want de verkoper die in de 3 coupe reed wilde toch echt een dagje vrij (dan neem je toch een 1-serie uit de poule mee, rukker... :roll: ), de derde dealer had een computersysteem dat niet lekker liep dus een offerte was voorlopig helaas niet mogelijk etc etc.

Ik heb hem vervolgens naar een dealer gestuurd waar ik wel goede ervaringen mee had (JdJ in H'sum), maar hij bleek door de vestiging in A'foort al 'aangepakt' te zijn. Toen ik het hele verhaal las, stond me het schaamrood op de kaken... dat die lui nog handel hebben...

ik hoor tijdens de RAI de importeur nog zeggen "de nieuwe 3 coupe en cabrio verkopen zichzelf" en toen dacht ik nog: "mooi, kunnen ze eindelijk die eikels van verkopers eruit flikkeren..." :mrgreen:
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
garehaan
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

28 apr 2007, 22:30

Ik hoor net uit een redelijk betrouwbare bron dat er op de mini afdeling iemand weg is bij de betreffende dealer.
Ontslag of zelf vertrokken weet ik niet. Ik heb bewust geen namen genoemd, dus aan mij zal het niet liggen :evil: :evil:
Maar loontje komt om zijn boontje ligt op mijn lippen.

Terug naar “MINI-talk”