wie wil zijn auto verhuren 20 juli voor onze trouwerij!!
we gaan dan trouwen, en het leek me leuk om in een nieuwe mini te trouwen.
we hebben zelf een classic racing green uit 84.
die rijd dan ook mee in de stoet.
ik was van plan om een mini cabrio te huren, maar die was op die datum al verzegt.
dus wie wil zijn mini, liefst een cabrio verhuren.
ik woon in de provincie groni8ngen, en ga in bedum trouwen.
groeten richard
Wie wil zijn mini verhuren 20 juli voor onze trouwerij!!
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Tis druk met de MINI verhuur.....maareuh ligt het nou aan mij of willen de meesten WEL in een MINI trouwen, maar NIET er teveel moeite voor doen om een MINI te huren (gaat niet specifiek over jou hoor Richard).
Zelf ben ik vorig jaar mei getrouwd en eerlijk gezegd was het helemaal niet zo ingewikkeld een Mini Cabrio bij een verhuurbedrijf op de kop te tikken. En so what als tie vanuit de andere kant van NL moet komen, heb je nog een mooi ritje ook

Zelf ben ik vorig jaar mei getrouwd en eerlijk gezegd was het helemaal niet zo ingewikkeld een Mini Cabrio bij een verhuurbedrijf op de kop te tikken. En so what als tie vanuit de andere kant van NL moet komen, heb je nog een mooi ritje ook

- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Inderdaad bij een beetje moeite kun je cabrio's huren. Al is het vaak geen witte, en al helemaal geen "S"
Ben duurder geworden, heb de voorwaarden aangepast, de meesten haken daarom af. Loop er ook niet zo mee te koop. (dus beetje terughoudende reacties van jullie allen aub). Voor je het weet struint er iemand van de belastingen rond op het forumkwiebje schreef:Benno, werk aan de winkel![]()

Inderdaad bij een beetje moeite kun je cabrio's huren. Al is het vaak geen witte, en al helemaal geen "S"
- Kim Cooper
- Be Mini
Bericht
Is het nu een keer anders om. Wij (Groningers) moeten een lange rit maken voor een meeting...

- njuwdaij
- Nieuwsgierig
Bericht
Hij is bij mij nog niet eens binnen (binnen een maand wel hopelijk), maar ik wil hem waarschijnlijk wel gaan verhuren (niet wekelijks ofzo, maar zo nu en dan).
Kun je me eens laten weten wat de 'problemen' zijn die je tegenkomt bij verhuur Benno? Zeker wat betreft de verzekering?
(MINI cooper cabrio, Pepper White + zwarte kap, Chili pakket, Harman Kardon, vollederen zwarte bekleding, automatische airco, chrome interieur pakket, witte richtingaanwijzers)
Kun je me eens laten weten wat de 'problemen' zijn die je tegenkomt bij verhuur Benno? Zeker wat betreft de verzekering?
(MINI cooper cabrio, Pepper White + zwarte kap, Chili pakket, Harman Kardon, vollederen zwarte bekleding, automatische airco, chrome interieur pakket, witte richtingaanwijzers)
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht
Alles is op basis van vertrouwen, verzekeren kun je dit niet.
Je bent dus ook niet verzekerd, als een vreemde in je auto rijd. Je kunt bij afhalen wel wat verzinnen vwb een onderpand of iets dergelijks, maar ja een echt safe gevoel krijg ik daar niet bij.
Bijv. een beschadigde velg zou ik al niet blij van worden
. Daar moet je dan wel weer de strijd over aangaan.
Blijf het vreemd vinden, er zijn heus wel cabrio's te vinden in de verhuur.
Het is natuurlijk heel gemakkelijk, ff inloggen is geen moeite, ophalen ook niet, maar dan.........
Succes, heb vertrouwen in je medemens
Maar je zou de eerste niet zijn, die haar Mini nooit meer terug heeft gezien na een ritje. Elders op het forum.....

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Ik heb dit ook wel eens overwogen. Maar denk eens na, € 35.000,- aan een vreemde meegeven, dat doe je toch niet.njuwdaij schreef:ik wil hem waarschijnlijk wel gaan verhuren
Zeker wat betreft de verzekering?

Je bent dus ook niet verzekerd, als een vreemde in je auto rijd. Je kunt bij afhalen wel wat verzinnen vwb een onderpand of iets dergelijks, maar ja een echt safe gevoel krijg ik daar niet bij.
Bijv. een beschadigde velg zou ik al niet blij van worden

Blijf het vreemd vinden, er zijn heus wel cabrio's te vinden in de verhuur.
Het is natuurlijk heel gemakkelijk, ff inloggen is geen moeite, ophalen ook niet, maar dan.........
Succes, heb vertrouwen in je medemens

Sid schreef:ik herinner even iedereen aan de post van een paar weken terug, waar iemand zijn mini heeft uitgeleend aan een echtpaar en de sleutels nooit meer heeft teruggezien.
staat verder los van dit (of niet).
Laatst gewijzigd door Pretty Cooper op 19 mei 2007, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.

- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht
Jij ook fijn weekend. Maandje, schiet lekker op zeg

Ja, is toch doodzonde.njuwdaij schreef:mmmm, ik kan niet anders dan je gelijk geven...
ik zou het toch jammer vinden als ik zo zuinig ben en als ik hem terugkrijg met beschadigingen....
(maar niet aan beginnen dus)
fijn weekend!
Jij ook fijn weekend. Maandje, schiet lekker op zeg

- koekie
- Enthousiast
Bericht
Mijn pepperwhite mini cooper cabrio is ook nog niet binnen, wachten duurt heeeeeeeeeeeel lang.
Zou er niet aan denken om hem mee te geven voor een trouwerij, voor hele goede bekenden, eventueel, maar dan zou ik hem zelf willen besturen.
Vrees dat mijn man nog moeite moet doen om hem mee te krijgen
Overigens leuk dat ik hier nog meer meningen van andere zie, ik vroeg me al eerder af hoe men hier mee om zou gaan. Heb zelf Kever cabrio gehad, en daar kreeg ik dezelfde vraag voor, overigens ook nooit gedaan.
Zou er niet aan denken om hem mee te geven voor een trouwerij, voor hele goede bekenden, eventueel, maar dan zou ik hem zelf willen besturen.
Vrees dat mijn man nog moeite moet doen om hem mee te krijgen

Overigens leuk dat ik hier nog meer meningen van andere zie, ik vroeg me al eerder af hoe men hier mee om zou gaan. Heb zelf Kever cabrio gehad, en daar kreeg ik dezelfde vraag voor, overigens ook nooit gedaan.
- Demelza
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Van het sevenclubforum (waar Mini Racing Green voor aardig wat posts verantwoordelijk is
) begreep ik dat het de bedoeling is dat de eigenaar gewoon zelf de Mini rijdt. Dus dan geen risico op een gestolen auto of iets dergelijks.
Pretty Cooper, hangt maar net van je verzekering af. Sommige verzekeringen hebben er helemaal geen moeite mee dat iemand anders in de auto reedt. De eigenaar had namelijk het vertrouwen in de persoon om het stuur uit handen te geven. Op die manier zou je ook niets kunnen verhalen als je man bijv. achter het stuur zat en de auto op jouw naam staat...

Pretty Cooper, hangt maar net van je verzekering af. Sommige verzekeringen hebben er helemaal geen moeite mee dat iemand anders in de auto reedt. De eigenaar had namelijk het vertrouwen in de persoon om het stuur uit handen te geven. Op die manier zou je ook niets kunnen verhalen als je man bijv. achter het stuur zat en de auto op jouw naam staat...
Demelza
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
@Demelza
Uitlenen aan huisgenoten is (bijna) altijd toegestaan in de polis. Uitlenen aan een vreemde is een probleem!!!
Uitlenen aan huisgenoten is (bijna) altijd toegestaan in de polis. Uitlenen aan een vreemde is een probleem!!!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Even een reactie op dit topic!:
Elke verzekeraar wil heel graag zijn risico's incalculeren, zoals elke goede ondernemer dat doet.
Je kan natuurlijk iedereen in je auto laten rijden, als er schade wordt veroorzaakt wordt de schade netjes uitgekeerd aan de benadeelde tegenpartij, uiteraard alleen bij schuldschade natuurlijk, dit vanwege het WA gedeelte van jullie verzekeringen.
Het grootste nadeel is echter dat jullie opgebouwde no-claim naar beneden gaat en zie dat maar eens terug te vorderen op de huurders.
Maar als de verzekeraar er achter komt dat jij je auto verhuurd en dat niet hebt doorgeven aan de verzekeraar kunnen er problemen ontstaan.
De hoedanigheid van een particuliere polis is dat er particuliere kilometers mee gereden wordt en geen zakelijke, en dit is nu juist wat er gebeurd als je je auto verhuurd, je wordt een verhuurder van voertuigen en bent dus zakelijk bezig.
Hierdoor kan je zelf als in een negatief daglicht komen te staan bij elke verzekeraar, je ligt eigenlijk de boel op.
Dat kan een reden voor verzekeraars zijn om je niet te accepteren en zal je de eerste 5 jaar vervloekt zij om je auto bij Rialto onder te brengen, en mensen tenzij je bulkt van het geld, maar daar wil je je auto niet verzekeren (4 keer zo hoge premie).
Dus mensen ik kan jullie echt aanraden, leen NOOIT je auto uit voor een trouwerij of welke reden dan ook, er kunnen alleen maar problemen van komen.
En als je het dan doet, maak dan duidelijk van te voren kenbaar dat de kosten van no-claim verlies voor de schuldige partij komen, zodat dat gedeelte afgedekt is.
Het vabeltje dat iemand er zelf voor verzekerd is als hij schade in de auto van een ander rijdt is onzin!!!
Ik hoop het een en ander duidelijk voor jullie gemaakt te hebben.
gr.
Floris van Dam
Elke verzekeraar wil heel graag zijn risico's incalculeren, zoals elke goede ondernemer dat doet.
Je kan natuurlijk iedereen in je auto laten rijden, als er schade wordt veroorzaakt wordt de schade netjes uitgekeerd aan de benadeelde tegenpartij, uiteraard alleen bij schuldschade natuurlijk, dit vanwege het WA gedeelte van jullie verzekeringen.
Het grootste nadeel is echter dat jullie opgebouwde no-claim naar beneden gaat en zie dat maar eens terug te vorderen op de huurders.
Maar als de verzekeraar er achter komt dat jij je auto verhuurd en dat niet hebt doorgeven aan de verzekeraar kunnen er problemen ontstaan.
De hoedanigheid van een particuliere polis is dat er particuliere kilometers mee gereden wordt en geen zakelijke, en dit is nu juist wat er gebeurd als je je auto verhuurd, je wordt een verhuurder van voertuigen en bent dus zakelijk bezig.
Hierdoor kan je zelf als in een negatief daglicht komen te staan bij elke verzekeraar, je ligt eigenlijk de boel op.
Dat kan een reden voor verzekeraars zijn om je niet te accepteren en zal je de eerste 5 jaar vervloekt zij om je auto bij Rialto onder te brengen, en mensen tenzij je bulkt van het geld, maar daar wil je je auto niet verzekeren (4 keer zo hoge premie).
Dus mensen ik kan jullie echt aanraden, leen NOOIT je auto uit voor een trouwerij of welke reden dan ook, er kunnen alleen maar problemen van komen.
En als je het dan doet, maak dan duidelijk van te voren kenbaar dat de kosten van no-claim verlies voor de schuldige partij komen, zodat dat gedeelte afgedekt is.
Het vabeltje dat iemand er zelf voor verzekerd is als hij schade in de auto van een ander rijdt is onzin!!!
Ik hoop het een en ander duidelijk voor jullie gemaakt te hebben.
gr.
Floris van Dam
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Onze sponsors