Mislukt..helaas!!!
Ben terug na een paar weken in het buitenland te hebben gewerkt as usual. De 15de zou mijn dak gerestyled worden vnwege 3 deuken die erin gemaakt zijn (weet nog steeds niet wie of hoe). Vanmorgen leek alles in orde, en de deuken leken te zijn verdwenen. Maar na een dagje gereden te hebben en het zonnetje erop, keek ik weer en ja hoor...alle deuken terug??? Had ik niet goed gekeken 's morgens, of heeft de zon invloed gehad? Het bedrijf die de reparatie gedaan heeft (of laten doen) was erg professioneel, en zei dat hij de restyler opnieuw ging opbellen voor nog een afspraak. Het eerste wat hij zei was "no cure, no pay" dus mijn geld zou ik terug krijgen als het niet goed zou gaan voor een tweede keer. De restyler wilde weten of ik morgen vroeg, als het dak is afgekoeld, de deuken nog aanwezig zijn...hij vreest dat de hitte er iets mee te maken zou kunnen hebben (ivm de spanten en kit van het dak?)
Maar goed, mijn dak is dus nog steeds niet in zijn oorspronkelijke staat, en moet ik een tweede afspraak met de restyler afwachten.
Dak Restylen poging 1
- SCUD
- Mod virus alert!
- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
das lekker slecht nieuws, hoop dat de reparateur met een goede oplossing voor je komt.
gr.
Floris
gr.
Floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Scud, even een vraag: heb jij op de Mini een veerpootbrug?
Als die onwijs strak staat, zou dit dan deze vervorming kunnen veroorzaken?
Als die onwijs strak staat, zou dit dan deze vervorming kunnen veroorzaken?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Heb je je MINI bij de dealer laten restylen? Zoja, wijs hem dan eens op TIS-diagnose-nummer 41 01 03 943:
Deuken in het dak van een auto zonder schuif-/kanteldak (R50/R53)
Storing: Als de auto gedurende langere tijd in de felle zon heeft gestaan, kunnen er deuken in het dak ontstaan. Zodra de auto weer is afgekoeld, verdwijnen de deuken.
Betreffende auto's: R50/R53, zonder schuif-/kanteldak. Productieperiode vanaf begin serieproduktie tot kalenderweek 12/03
Remedie: Bij een klacht moet het dak worden ontspannen, zodat de deuken kunnen verdwijnen.
Werkwijze:
- Hemelbekleding uitbouwen (Reparatiehandleiding 51 44 001)
- Alle perforaties van beide verstevigingsmatten van het dak doorsnijden met een tapijtmes.
- ATTENTIE: De snijdiepte moet precies 5 mm zijn!! Het mes beslist vooraf instellen!!!
- De lijmplaatsen tussen de binnenste daktoog en het dak moeten met een spatel worden doorgesneden
- Alle onderdelen weer op de auto monteren.
Deuken in het dak van een auto zonder schuif-/kanteldak (R50/R53)
Storing: Als de auto gedurende langere tijd in de felle zon heeft gestaan, kunnen er deuken in het dak ontstaan. Zodra de auto weer is afgekoeld, verdwijnen de deuken.
Betreffende auto's: R50/R53, zonder schuif-/kanteldak. Productieperiode vanaf begin serieproduktie tot kalenderweek 12/03
Remedie: Bij een klacht moet het dak worden ontspannen, zodat de deuken kunnen verdwijnen.
Werkwijze:
- Hemelbekleding uitbouwen (Reparatiehandleiding 51 44 001)
- Alle perforaties van beide verstevigingsmatten van het dak doorsnijden met een tapijtmes.
- ATTENTIE: De snijdiepte moet precies 5 mm zijn!! Het mes beslist vooraf instellen!!!
- De lijmplaatsen tussen de binnenste daktoog en het dak moeten met een spatel worden doorgesneden
- Alle onderdelen weer op de auto monteren.
- SCUD
- Mod virus alert!
Bericht
Hey Robert..
Bedankt voor die info!! Het lijkt er verdacht veel op dat dat het euvel kan zijn. Heb hem niet bij de MINI laten restylen, maar bij een ander bedrijf. Kan ik die ook daarop wijzen? Misschien dat hun deze info kunnen inwinnen bij MINI?
Bedankt voor die info!! Het lijkt er verdacht veel op dat dat het euvel kan zijn. Heb hem niet bij de MINI laten restylen, maar bij een ander bedrijf. Kan ik die ook daarop wijzen? Misschien dat hun deze info kunnen inwinnen bij MINI?
Surreality Just Got Funky!
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Mijn dak wordt volgende week woensdag ook gerestyled. Voor de 2e keer overigens. Een jaar geleden had ik ook 3 deuken rechts voor in het dak. Nu zitten er 3 deuken links voor en iets verder naar achteren. Rechts voor zit weer 1 deuk en is dak rimpelig en niet helemaal strak meer. Ik snap er ook niks van en vermoed dat het te maken heeft met enkele voorruit vervangingen die ik al gehad heb. Ruw in-en uitplaatsen? Voorruit onder spanning gemonteerd? Nu zit er een 4e voorruit in door de dealer (deze keer perfect geplaatst) en nu durfde ik het weer aan om het dak opnieuw te laten restylen. Maar als ik dit zo lees, denk ik zou dit bij mij ook niet aan de hand kunnen zijn?

"We've got a thing that's called...MINI love"
- SCUD
- Mod virus alert!
Bericht
Nou, ik heb vanmorgen vroeg eens gekeken, nu de auto is afgekoeld....GEEN deuk meer te zien!!! Bizar...
Kortom het is duidelijk iets wat met de temperatuur heeft te maken..wat Robert zei, is dus een grote mogelijkheid. De deuken ontstaan vanzelf bij een hoge temp. Ik ga nu eens naatr de MINI dealer en vragen wat zij hier van weeten en of dit onder coulance valt.
Kortom het is duidelijk iets wat met de temperatuur heeft te maken..wat Robert zei, is dus een grote mogelijkheid. De deuken ontstaan vanzelf bij een hoge temp. Ik ga nu eens naatr de MINI dealer en vragen wat zij hier van weeten en of dit onder coulance valt.
Surreality Just Got Funky!
Onze sponsors