Waar herken je een mini van na 7/04 aan?
- Coen
- Be Mini
Bericht
Waar herken je een mini van na 7/04 aan?
Ik kijk al een tijdje hier rond op het forum. Ik ben dus opzoek naar een Mini Cooper S en heb er een gevonden van 8-04. Hoe kan ik zien welk type dit is? Is dit de pre-facelift of de facelift versie? Ik had er al een topic over gevonden maar daar spraken ze erover dat de verschillen niet goed te zien zijn. Is de facelift technisch nog op veel punten verbeterd?
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat dacht je van de achterlicht units? Bij de facelift is de achteruitrijlamp in het midden onder de bumper (bij een "S" boven de uitlaat
) vervangen door het mistlicht.
Bumpers hebben bij een One of Cooper een smalle chromen strip voor en achter, eerdere types hebben dikkere chromen stootranden "op" de bumper.
S-je van na de facelift 170 PK, daarvoor 163.
Maar achterlichten is voor mij altijd het herkenningspunt.
Suc6 met je zoektocht.

Bumpers hebben bij een One of Cooper een smalle chromen strip voor en achter, eerdere types hebben dikkere chromen stootranden "op" de bumper.
S-je van na de facelift 170 PK, daarvoor 163.
Maar achterlichten is voor mij altijd het herkenningspunt.
Suc6 met je zoektocht.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
De omlijsting van de grill is ook anders, die van voor 2004 heeft er een "werkje" in zitten en die van na 2004 is glad.
Het enige wat in mijn ogen "zin" zou hebben zijn de 7 pk-tjes extra, maar ja als het verschil in prijs tussen een pre-facelift en een facelift 500 euro is, dan zou ik het al laten zitten. Dan kan je beter een bezoekje brengen aan Beek tuning voor dat geld. Krijg je er nog veel meer uit ook.
Het enige wat in mijn ogen "zin" zou hebben zijn de 7 pk-tjes extra, maar ja als het verschil in prijs tussen een pre-facelift en een facelift 500 euro is, dan zou ik het al laten zitten. Dan kan je beter een bezoekje brengen aan Beek tuning voor dat geld. Krijg je er nog veel meer uit ook.

- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
De facelift rijdt wat lekkerder. Deze heeft een iets andere versnellingsbak van de pre-facelift en daardoor pakt die wat lekkerder op. Een pre-facelift heeft met weinig toeren meer last van een 'turbo-lag' (heeft geen turbo maar goed
), de facelift heeft dit niet meer.

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoho, ik had er een van April 2004 een voor het oog pre-facelift, maar ik had al wel de nieuwe versnellingsbak. Die zijn namelijk in die maand veranderd. Maar inderdaad als je een facelift kiest weet je zeker dat je goed zit. Die "compressor-lag" (zullen we het maar even noemen) is inderdaad een tikkeltje minder bij de facelift, maar goed als je dan nog steeds voor die 500 euro verschil hebt dan is dat bij Beek zo opgelost. Toch?FastBunny schreef:De facelift rijdt wat lekkerder. Deze heeft een iets andere versnellingsbak van de pre-facelift en daardoor pakt die wat lekkerder op. Een pre-facelift heeft met weinig toeren meer last van een 'turbo-lag' (heeft geen turbo maar goed), de facelift heeft dit niet meer.

- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik vergelijk het met eentje van het eerste uur
, het is verder ook niet heel schokkend maar het viel ons wel op dat de face-lift er minder last van had ten opzichte van een 2003 Cooper S
OkeCooperS-lightningblue schreef:Hoho, ik had er een van April 2004 een voor het oog pre-facelift, maar ik had al wel de nieuwe versnellingsbak. Die zijn namelijk in die maand veranderd. Maar inderdaad als je een facelift kiest weet je zeker dat je goed zit. Die "compressor-lag" (zullen we het maar even noemen) is inderdaad een tikkeltje minder bij de facelift, maar goed als je dan nog steeds voor die 500 euro verschil hebt dan is dat bij Beek zo opgelost. Toch?FastBunny schreef:De facelift rijdt wat lekkerder. Deze heeft een iets andere versnellingsbak van de pre-facelift en daardoor pakt die wat lekkerder op. Een pre-facelift heeft met weinig toeren meer last van een 'turbo-lag' (heeft geen turbo maar goed), de facelift heeft dit niet meer.

Onze sponsors