Bedrading voor Electrische ramen aansturing

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Kim Cooper
Be Mini
Be Mini

Bedrading voor Electrische ramen aansturing

27 aug 2007, 20:51

Hallo allemaal,

Van het weekend heb ik de mini weer eens onderhanden genomen. Weer lekker gewassen.... maar toen.... tot mijn schrik stond beide ramen een centimeter open en ik had het dak al lekker afgespoeld. :evil: Interieur lekker nat :mad: !"£$%"£ dat heb ik weer.
Nu dacht ik aan een module voor voor het ramen sluiten wanneer je deze bijvoorbeeld opslot doet. zie http://www.newministuff.com/new/shop.ph ... ucts&cat=2

Ff bij de dealer langs geweest en die kon mij vertellen dat het niet mogelijk was voor de mini :S heel appart op ministuff wel. Maar goed ik heb ff op het net gezocht en kwam dit tegen, ik dacht misschien leuk om te proberen:

http://www.circuitsonline.net/circuits/view/38

Nu ben ik alleen nog opzoek naar de aansturing voor de ramen (welke bedrading en hoe deze werkt). Wie kan mij hieraan helpen.

Gr Kim
Kim Cooper
Be Mini
Be Mini

28 aug 2007, 19:00

Heeft niemand een idee of ervaring hier mee :| ?
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 aug 2007, 22:44

Dit is niet eenvoudig. Ik heb even voor je op de Mini Wiring Diagram CD gekeken maar je moet wel wat van elektronica weten voordat je dit los gaat trekken. Als NewMINIstuff een kant en klaar setje heeft lijkt me de keus snel gemaakt.
Kim Cooper
Be Mini
Be Mini

29 aug 2007, 19:36

Berthil schreef:Dit is niet eenvoudig. Ik heb even voor je op de Mini Wiring Diagram CD gekeken maar je moet wel wat van elektronica weten voordat je dit los gaat trekken. Als NewMINIstuff een kant en klaar setje heeft lijkt me de keus snel gemaakt.
Bedankt voor je reactie Berthil,

Elektronica moet denk ik wel lukken (MBO en HBO elektronica gehad), ik begrijp waarom je denkt: waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Het lijkt mij gewoon leuk om zelf zoiets te maken en als je dan ook nog eens kijkt dat het waarschijnlijk voor een paar euro kan, dan zou ik het graag willen proberen. Nu heb ik wat informatie nodig over waar bijvoorbeeld de bedrading/schakeling zit en hoe deze werkt. Ik wil niet zomaar aan draden gaan meten als ik niet zeker weet wat het is.

Gr Kim

Terug naar “MINI-talk”