Ik dacht echt “Wat is dit nou weer”. Loop ik naar de voordeur, doe de deur open, staat er een hele cameraploeg voor me deur. Ik zag uiteraard niets meer van de cameralamp.
En ja hoor, werd er geroepen, JE ZIT IN DE GROTE BEURT! (een paar vrienden van mij vonden het wel een leuk idee om mij op te geven. Of deze vrienden over twee weken nog steeds mijn vrienden zijn dat is nog even afwachten).
Ik kreeg een ontbijt aangeboden en moest ook meteen in mijn korte broek mee naar buiten waar me mini stond. Daar werd gevraagd wat ik graag aan mijn mini veranderd wil hebben en wat niet. Sta je daar opeens met je slaapkop en zo’n 8 man om je heen. SHIT !!!

Na een korte interview en het monteren van de camera’s in mijn mini ging ik samen met Suzanne de Jong (zij reed) een stukje rijden. Ze vond het volgens mij net zo leuk om in een mini te rijden als dat wij dat vinden. Uiteraard even reclame gemaakt voor de Newminiclub.

Tijdens het ritje met de mini reed er een Tv-busje naast ons voor de nodige filmshots. Toen we naderhand weer bij mijn huis aankwamen moest ik mijn auto voor zover er spullen inlagen leeghalen en moest ik mijn sleutel afgeven. Op dat moment kwamen ook mijn vrienden aangereden in mijn tijdelijke leenauto. De komende twee weken zit ik nu zonder mini en moet ik met grootste spanning afwachten wat ze met mijn mini gaan doen. Ik hoop toch zo dat ze mijn mini nog mooier maken dan ik hem zelf al vond. Heb nu echt een hartslag van 180 ofzo.
De onthulling zal op 19 september plaatsvinden en de uitzending is volgens mij op 28 september. Ik zit in de eerste uitzending van het nieuwe seizoen. Ook is het niet zoals in de vorige seizoenen twee auto’s per aflevering maar gewoon één auto per aflevering. Hierdoor kunnen ze meer aandacht schenken aan de auto (dat is ze geraden ook).
Groeten van Richard