Aangereden door 'n fiets!!!

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Jennifer
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Aangereden door 'n fiets!!!

17 okt 2007, 16:42

Hallo allemaal,

Nou, bij deze kan ik melden dat ik gisteren mijn eerste aanrijding heb gehad met een oudere vrouw op een fiets. Zij is achterop mijn achterscherm geklapt. Nadat ik had gevraagd of alles met haar oke was reageerde zij snauwerig met het antwoord: met mij gaat alles goed maar een beetje fatsoen mag wel!!! Ze pakt haar fiets op en rijdt weg zonder dat zij enige blik heeft geworpen op mijn auto om te zien of er schade was!
Ik heb de politie gebeld, niet om het feit dat er nu een deukje zit met een kras want ik ben all risk verzekerd, hoe klote ik die kras en die deuk ook vind, om het feit dat ze zo onbeschoft was om weg te rijden zonder enige blik te hebben geworpen op mijn auto!

Nadat ik eerst 150 meter achter haar aan ben gerend, rijd mijn man haar uiteindelijk klem en grijpt haar bij haar lurven om haar tegen te houden.
Er was geen land met haar te bezeilen en zelfs de agent werd haar zat en gaf haar een flinke uitbrander!
De vrouw draagt dus twee gehoorapparaten en ik heb gezegd, ook tegen de politie, dat het dan een gevaar is dat mensen die zo slecht horen, deel nemen aan het verkeer want nu rijd ik haar aan...ik had haar ook flink kunnen raken waardoor ze verder van huis was geweest!
Maar goed, morgen gaat mijn monster terug naar Jan de Jong en daar gaan ze 'm repareren.

Nou, een hele roman maar het is er uit... :D
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 okt 2007, 17:08

Men roept vaak dat je respekt moet hebben voor leeftijd.

Mehoela!

Ik hou er alleen rekening mee. Maar respekt? Nee, dank je.
Dat dwing je af! Zo iets komt je niet aan waaien, omdat je de mazzel hebt dat je oud bent.

:s

Hopelijk is je Mini weer snel de oude (*), Jennifer.

* = toevallige woordspeling :mrgreen:
Yvon
Wingman
Contacteer:

17 okt 2007, 17:09

Een takduif dus, zo eentje die altijd alles af reageert 'op de jeugd van tegenwoordig'.

Brrrr....Hoest met mini??
Afbeelding

17 okt 2007, 17:35

Reed jij haar nou aan, of zij jou? Als zij jou aanreedt, en er is politie bijgeweest, dan moet haar verzekering dat betalen hoor, en niet de jouwe. Kan best wezen dat je all-risk verzekerd bent, maar het kan je wel lelijk in je premie en in je schadevrije jaren schelen. Enne... respect moet van twee kanten komen. Natuurlijk kijk je eerst of er geen gewonden zijn gevallen, maar daarna moet 't toch gewoon zakelijk afgehandeld worden!? Wegrijden is sowieso not done, voor zover ik weet zelfs strafbaar... pfff, stom mens... :s
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 okt 2007, 17:39

die oude fossielen denken dat ze ook alles kunnen met he, met het afschuiven op hun leeftijd.
En degene die soms met een rollator lopen zijn het ergste....die kennen je lekker zo op de hielen raken.

Maargoed, het blijft nooit leuk als je schade krijgt aan je auto. En maar goed dat je er achter aan bent gegaan. Heeft ze geen bekeuring gekregen voor "door fietsen na ongeval" :mrgreen:

Ondanks dat, veel sterkte met je mini!
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

17 okt 2007, 17:58

Mooi kl*te... En ja, een fietser, een zogenaamde beschermde verkeersdeelnemer. Zal lastig worden om daarvan je geld te krijgen. Daar is weer één of ander wettekstje voor gemaakt dat de zwakkere deelnemer in eerste instantie niet aansprakelijk gesteld kan worden voor de schade. De automobilist is dan degene die de schade mag gaan dragen (hoeft dus niet perse verantwoordelijk te zijn voor de aanrijding...) :s

Hopelijk is de MINI snel weer gefixed!
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

17 okt 2007, 18:32

Sleefje schreef:Een takduif dus, zo eentje die altijd alles af reageert 'op de jeugd van tegenwoordig'.

Brrrr....Hoest met mini??
TakkeTrol !!!! hier gezegd. :?
PPCS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 okt 2007, 18:33

Tjee daar wordt je zo moe van he die mensen. Ik heb het ook een keer gehad met mn vorige auto. Man reed tegen me aan terwijl ik geparkeerd stond. Ik zag m al komen en ik toeteren. Hij doorrijden en boem op mn bumper. Was nog zo'n oude plastic bumper. Man schreeuwen tegen mij waarom ik tegen m aan reed. Ik stond $%^& in een parkeervak.

Tís moeilijk voor die mensen en dat kan ik me voorstellen om hun rijbewijs of erger nog deelname in het verkeer op te geven. Helaas wordt het soms te gevaarlijk. Ik denk dan aan mn oma die met 70 over de snelweg reed vroeger.
Als ze nu maar gewoon je netjes te woord staan en alles netjes afhandelen. Soi, maar dit soort dingen gebeuren gewoon te vaak. Gelijk aggressie van de ouderen van dagen. Die oudjes van tegenwoordig :wink: . Meesten zo negatief en bevooroordeeld als de pest en zo rascistisch als de neten, terwijl ze nog nooit een buitenlander hebben gezien bij wijze van spreken.

Goed dit moest ik ff kwijt na het lezen van bovenstaande bericht. Ik kom ook vaak daar in de buurt. Hopelijk kom ik desbetreffende vrouw niet tegen :wink:

Succes met het schade herstel. De eerste schade aan je nieuwe auto is altijd erg naar
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

17 okt 2007, 18:43

Wat een klote verhaal weer :? En wat een asociaal mesn zeg :s En dan maar klagen de jeugd is een gevaar op de weg :s Maarja succes met de schade herstel :D

Greetz BigD
Jennifer
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

17 okt 2007, 18:44

MM schreef:Reed jij haar nou aan, of zij jou? Als zij jou aanreedt, en er is politie bijgeweest, dan moet haar verzekering dat betalen hoor, en niet de jouwe. Kan best wezen dat je all-risk verzekerd bent, maar het kan je wel lelijk in je premie en in je schadevrije jaren schelen. Enne... respect moet van twee kanten komen. Natuurlijk kijk je eerst of er geen gewonden zijn gevallen, maar daarna moet 't toch gewoon zakelijk afgehandeld worden!? Wegrijden is sowieso not done, voor zover ik weet zelfs strafbaar... pfff, stom mens... :s
Ik kwam van rechts en zijn links van mij. Ik wilde linksaf slaan...en zij ook. Het is op zo'n kleine rotonde zeg maar.
De politie heeft haar ook vermeld dat doorrijden na een aanrijding, strafbaar is en dat ze haar gemak moest houden!!!
Ze konden ook zien dat het haar fout was omdat ze mij geraakt heeft iets onder mijn tankdop, dus dat geeft aan dat ik haar al gepasseerd had.
Ja...dat is wel zo wat je zegt over mijn verzekering en mijn premie!!!

Nou ja...het komt wel goed maar het is even een zure appel.

Groetjes :wink:
Marcel Always Open
Cabrio-King

17 okt 2007, 19:13

Ik ben blij dat je de dader alsnog hebt weten te achterhalen. Succes met het verhaal.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 okt 2007, 19:17

Ben je dan weer mooi klaar mee zeg maar gelukkig heb je de dader dat is ook wel heel fijn :D
Sterkte veder met alles!
c00per
Enthousiast
Enthousiast
Contacteer:

17 okt 2007, 20:23

pffff baale zeg! zelf vorige week ook meegemaakt dat ze door zijn gereden maar niet meer kunnen achterhalen... bij mij gaat het dan om een iets grotere schade maar het blijft toch balen als er iets mis is met je grote trots! hopelijk staan onze bijde auto's weer snel te pronken op de oprit :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

17 okt 2007, 23:10

die oude lijken worden steeds erger :s (of zouden we zelf ook zo worden?)
Kees en Annet
Racende reporter

17 okt 2007, 23:23

Hoi Jennifer, ik voel met je mee. :'(
wij hadden op de afleverdatum (hij was al 5 uur van ons) al een man van 79 die tegen onze auto aanreed. En gaat dus binnenkort ook weer naar Jan de Jong om gerepareerd te worden.
Gelukkig viel de schade mee, en was de man niet vervelend. (Wel een soort buurman, hij woont bij ons in de straat). :mad:

Je moet natuurlijk wel waarde vermindering claimen, als er al wat te halen valt bij het takkevrouwtje.
Misschien kun je haar fiets wel in beslag laten nemen. :lachuh Is ze meteen van de straat.

Succes met de reparatie, en dat ie maar weer als nieuw mag worden. :D
Annet

Terug naar “MINI-talk”