Ik vroeg mij dus af wat de top is van m'n karretje, zat er gisteren met drie man in en we kwamen maar net boven de 220 op de teller. Dit moet volgens mij sneller kunnen. Ook heb ik het gevoel dat m'n karretje wat aan acceleratiesnelheid heeft verloren.
Later op de avond kwam ik een R56 MCS tegen, heerlijk samen de A15 onveilig gemaakt. Wat mij verbaasde was dat ik maar een fractie sneller was. Het scheelde niks met tussensprintjes.
Topsnelheid R53 works
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Die standaard R56 is debiel veel sneller dan de standaard R53. Je works zou nog wel ietsje sneller moeten zijn.
kom maar mee zondag!
iDD
kom maar mee zondag!
iDD
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat je met je R53 Works zoveel moeite hebt met een standaard R56 Cooper S op tussensprintjes is op zich niet heel verbazend. Heeft vooral te maken met het feit dat de R56 al vanaf 1600 toeren aan zijn maximumkoppel zit en dit houdt hij vast tot 5000 toeren. Je hebt dus bijna altijd maximaal koppel. Bij de R53 zal je meer moeten schakelen om het maximale koppel te leveren (komt pas bij 4000 toeren vrij). Vooral op tussensprints is dit erg belangrijk.

- minipino
- Mod virus alert!
Bericht
Was wel even leuk, samen een km of 15 gereden. Misschien was het wel iemand van hier, bij afslag rotterdam-c nog allebei duimpjes opgestoken.
Check....dat wist ik dus niet. Net ff op autoweek gekeken en paar koppelcurves gezien en ik snap hem. Ik hoef me niet te schamen, dat ik er moeite mee had.Ivo schreef:Dat je met je R53 Works zoveel moeite hebt met een standaard R56 Cooper S op tussensprintjes is op zich niet heel verbazend. Heeft vooral te maken met het feit dat de R56 al vanaf 1600 toeren aan zijn maximumkoppel zit en dit houdt hij vast tot 5000 toeren. Je hebt dus bijna altijd maximaal koppel. Bij de R53 zal je meer moeten schakelen om het maximale koppel te leveren (komt pas bij 4000 toeren vrij). Vooral op tussensprints is dit erg belangrijk.
Was wel even leuk, samen een km of 15 gereden. Misschien was het wel iemand van hier, bij afslag rotterdam-c nog allebei duimpjes opgestoken.
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Toen onze S nog standaard was heb ik op een lege A44 (de brug bij de Kaag stond open en ging niet meer dicht
) een aantal kilometer 225km/h gereden.
Bij de laatste Vierlandenrit reed ik in Duitsland met Miniboard achter me aan (S Works) een eindje 225km/h in z'n 5.... Dit was licht heuvel op en met de kap open
, dus op de vlakke weg met de kap dicht moet het toch wel richting de 235km/h uur gaan.

Bij de laatste Vierlandenrit reed ik in Duitsland met Miniboard achter me aan (S Works) een eindje 225km/h in z'n 5.... Dit was licht heuvel op en met de kap open

- minipino
- Mod virus alert!
Bericht
hmmmm ik weet dat ik niet een van de lichtste ben + er zaten nog twee man in.....maar 220 was echt het maximum.peter schreef:Toen onze S nog standaard was heb ik op een lege A44 (de brug bij de Kaag stond open en ging niet meer dicht) een aantal kilometer 225km/h gereden.
Bij de laatste Vierlandenrit reed ik in Duitsland met Miniboard achter me aan (S Works) een eindje 225km/h in z'n 5.... Dit was licht heuvel op en met de kap open, dus op de vlakke weg met de kap dicht moet het toch wel richting de 235km/h uur gaan.
Onze sponsors