Afgelopen dinsdag mocht ik op werkbezoek bij een gesloten justitiele inrichting (ookwel jeugdgevangenis genoemd) in Den Helder. Volgens de TomTom was het ongveveer 124 kilometer en 2 uur en 37 minuten rijden.
Om half twaalf was ik in de bak!!! Laatste stukje ging met het 'lekke band lichtje' aan, maar ach we hebben run flats dus dat moet kunnen. Na het bezoek (was trouwens interessant, maar wel schokkend) vertrouwde ik het toch niet helemaal. Maar goed dan sta je dus in Den Helder off all places. BMW service gebeld, maar hun advies wat in twijfel getrokken nav slechte rijtoestand van de Mini. Dus via de Piet Klerx naar een Peugeot dealer en daar opgehaald door een sleepbedrijf. Na lange uren wachten in het kantoor aldaar naar Alkmaar gebracht. Waar natuurlijk alle monteurs al weg waren. Een meneer aan de balie die niet zo goed wist wat hij moest toen (heb maar geadviseerd om een leen-mini te geven). Om half zes 's avonds weer richting Den Haag kunnen rijden. Na nog even langs het werk om desbetreffende pubertje af te leveren naar huis gereden. Was even na 20:00 thuis. PFFFF
O ja, de sleepwagentakelman dacht dat de Mini een klapband heeft gehad. Hebben die runflats toch hun best gedaan dacht ik zo.
O ja, de leenmini was een Cooper D.
Oeps
- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
Bericht
Oeps
Wat een gedoe.
Maar ook met stalen wielen kan het mis gaan.
Gisteren om 17.30 vertrokken uit Utrecht (met zo'n gele lange jongen) en om 20.45 thuis.
Normale route: Utrecht - Amersfoort - Apeldoorn
Gereden: Utrecht - Amersfoort - stukje naar Apeldoorn- terug naar Amersfoort - Zwolle - Deventer - Apeldoorn

Maar ook met stalen wielen kan het mis gaan.

Gisteren om 17.30 vertrokken uit Utrecht (met zo'n gele lange jongen) en om 20.45 thuis.

Normale route: Utrecht - Amersfoort - Apeldoorn
Gereden: Utrecht - Amersfoort - stukje naar Apeldoorn- terug naar Amersfoort - Zwolle - Deventer - Apeldoorn

" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben bang dat de nieuwe er al onder zaten.... Een paar weken geleden was het karkas van de band al zichtbaar dus die zullen er toch niet meer onder hebben gezeten.werner schreef:Waren de banden niet een tijdje geleden al aan vervanging toe
- marss
- Volledig MINI minded!
Bericht
marss
Daarna wel gereset? Gaat anders na 500km het lampje niet branden (denk alleen ff mee, heb er ook niet veel verstand van)?peter schreef:Ben bang dat de nieuwe er al onder zaten.... Een paar weken geleden was het karkas van de band al zichtbaar dus die zullen er toch niet meer onder hebben gezeten.werner schreef:Waren de banden niet een tijdje geleden al aan vervanging toe
marss
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Werner en Peter, de banden waren inderdaad na 35000 kilometer op!
We hadden geen tijd gehad de velgen te wisselen, tot 2 keer toe de afspraak om te wisselen af moeten zeggen.
En nu kreeg WW dus de deksel op haar neus, en klapte de runflat (waar overigens niet meer mee te rijden was. Over ongeveer 1/3 deel van de band lag de stalen mat eruit
Ben al blij dat haar niets is overkomen!!
Eind goed al goed, kost je een vrije dag maar dan heb je wel 4 hagelnieuwe velgen en banden eronder zitten.
Ciao
We hadden geen tijd gehad de velgen te wisselen, tot 2 keer toe de afspraak om te wisselen af moeten zeggen.
En nu kreeg WW dus de deksel op haar neus, en klapte de runflat (waar overigens niet meer mee te rijden was. Over ongeveer 1/3 deel van de band lag de stalen mat eruit

Ben al blij dat haar niets is overkomen!!
Eind goed al goed, kost je een vrije dag maar dan heb je wel 4 hagelnieuwe velgen en banden eronder zitten.
Ciao
- wickedwendy
- Enthousiast
Bericht

If things don't go right....go left!
Ja, de bandjes moesten inderdaad vernieuwd worden, maar rechts was slecht en links is geklapt bij mij. Dus de slechtste heeft het het langst volgehouden. Ja, een bandje kan raar rollen.

- Yvon
- Wingman
- Contacteer:
Bericht

(zelf heb ik ook advies gekregen van de dealer om mijn achterbanden te wisselen). Tuurlijk, dat doe ik wel bij de kwikfit, dezelfze band voor 200 euri minder
Hoe was de jeugdgevangenis? Of ben je daar niet meer aan toe gekomen?
Hoe rijdt de Cooper D? Gelukkig is wel alles goed gekomen

(zelf heb ik ook advies gekregen van de dealer om mijn achterbanden te wisselen). Tuurlijk, dat doe ik wel bij de kwikfit, dezelfze band voor 200 euri minder

Hoe was de jeugdgevangenis? Of ben je daar niet meer aan toe gekomen?

Bericht

Jeugdgevangenis is geen pretje. Best beetje eng hoe alles daar geregeld wordt en de jongeren totaal afhankelijk worden gemaakt. Het verbaasd me dat er nog jongeren zijn die zelf kunnen nadenken.
Ik ga daar niet terecht komen (maar misschien is dat omdat ik vandaag al 36 ben geworden
)
Ik ga daar niet terecht komen (maar misschien is dat omdat ik vandaag al 36 ben geworden

- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Heee, in ieder geval gefeliciteerd Wendy.
Enne, je lijstje met spannende momenten in een MINI/Mini is wederom uitgebreid. Ik kan me nog een avond herinneren waarin je allerlei merwaardige momenten kon vertellen die je beleefd had in zo'n mooie classic Mini. Maar blijkbaar doet de New MINI er niet voor onder...
Enne, je lijstje met spannende momenten in een MINI/Mini is wederom uitgebreid. Ik kan me nog een avond herinneren waarin je allerlei merwaardige momenten kon vertellen die je beleefd had in zo'n mooie classic Mini. Maar blijkbaar doet de New MINI er niet voor onder...

Onze sponsors