Heren, dames,
Na lang zoeken hebben wij besloten om onze huidige auto ( BMW 330D Touring Individual) te verkopen.
Simpelweg omdat mijn vrouw 50 km per week rijd en een diesel hiervoor niet gemaakt is .
Vele auto's hebben de revue gepasseerd o.a. TT, Audi S3 etc. Uiteindelijk hebben wji besloten dat het een snelle Mini dient te worden ( na aanraden van mijn vrouw).
Hier onstaat nu eigenlijk het probleem. Ik ben zelf verzot op PK en NM's en heb de gehele dag op dit forum rondgelezen.
Onze keuze gaat tussen een Cooper S of een Cooper S met een JCW kit.
Na aanschaf zal ik zsm richting naar Beek autoracing gaan om de mini een leuke oppepper te geven.
Keuzeopties:
Cooper S met Beek software en 15% compr. en 102% krukas pully van 170Pk naar 220Pk
Cooper S met met JCW kit en Beek software PK ?
Veder vinden wij dat de Mini een aardige sound mag afgeven ( binnen limiet)
Wat is een verstandige keuze ? Lieft GP echter spaarvarken wordt momenteel gespendeerd aan een nieuw huisje.
Enne mocht iemand nog een snelle diesel willen ( 220PK/440Nm ) , stuur me maar een mailtje.
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties
Mini experts gewenst Cooper S / Cooper JCW
- r.h.j.reinders
- Nieuw Lid
- Locatie: Hoensbroek
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Ik zou voor optie 1 gaan en dan met een milltek uitlaat voor de sound. Wellicht is een 2005 S-je met een sper een goed idee om het vermogen op de weg te kunnen brengen.
Er staat een GP te koop bij MINI Den Haag met de meeste Beek opties erop en eraan.... Maarja of die binnen het budget valt?!?
groet,
Peter
Er staat een GP te koop bij MINI Den Haag met de meeste Beek opties erop en eraan.... Maarja of die binnen het budget valt?!?
groet,
Peter
- r.h.j.reinders
- Nieuw Lid
- Locatie: Hoensbroek
Bericht
@005 wordt te prijzig, denk zelf eerder aan eentje van 2003-2004, GP is helemaal boven budget
@peter, waarom optie 1 ?

@peter, waarom optie 1 ?
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Optie 1 omdat optie 2 al snel duur wordt door de JCW kit, die behoud zijn waarde tweedehands nog goed dus betaal je daar dik voor.
De Milltek geeft een hele mooi sound voor een mooi prijs en niet te hard.
Als je aan bovenstaande 1400 euro spendeert ben je klaar. Een Mini met als extra een JCW kit is meer dan 1400 euro duurder dan een vergelijkbare Mini zonder JCW kit.
Zoek ook even op 'invoeren uit Duitsland' op het forum, dan zou eventueel een JCW kit wel binnen het bereik kunnen liggen.
De Milltek geeft een hele mooi sound voor een mooi prijs en niet te hard.
Als je aan bovenstaande 1400 euro spendeert ben je klaar. Een Mini met als extra een JCW kit is meer dan 1400 euro duurder dan een vergelijkbare Mini zonder JCW kit.
Zoek ook even op 'invoeren uit Duitsland' op het forum, dan zou eventueel een JCW kit wel binnen het bereik kunnen liggen.
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
en anders staan er in nederland ook nog wel wat mooie mini's te koop....... Duitsland is stuk duurder geworden dan andere jaren... HELAAS!!!
maar ook ik zou voor optie 1 gaan als je een "gewone" S koopt... mocht je voor het budget een JCW vinden ging IK voor de JCW...
Goeie sound ga ik voor de JCW of de Miltek ook... klinkt beide beschaafd maar toch zeker sportief!!
Coen
ps. mijn mini niks voor jullie?
maar ook ik zou voor optie 1 gaan als je een "gewone" S koopt... mocht je voor het budget een JCW vinden ging IK voor de JCW...
Goeie sound ga ik voor de JCW of de Miltek ook... klinkt beide beschaafd maar toch zeker sportief!!
Coen
ps. mijn mini niks voor jullie?
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
r53s: poelie + software
r56s: software
leverancier Beek. uitlaten, spruitstukken, sportkat, luchtlinlaten ed. standaard laten, tenzij je dreun wilt hebben.
wat is de winst:
r53s: pakt beter op bij lagere toeren, iets hogere top
r56s: (weet ik niet)
r56s: software
leverancier Beek. uitlaten, spruitstukken, sportkat, luchtlinlaten ed. standaard laten, tenzij je dreun wilt hebben.
wat is de winst:
r53s: pakt beter op bij lagere toeren, iets hogere top
r56s: (weet ik niet)
Veel rijplezier!
- coendek
- Stoepsleutelaar
Bericht
Wie heeft het over R56.... de beste man praat over mini's uit 2003-2004Ferdinand schreef:r53s: poelie + software
r56s: software
leverancier Beek. uitlaten, spruitstukken, sportkat, luchtlinlaten ed. standaard laten, tenzij je dreun wilt hebben.
wat is de winst:
r53s: pakt beter op bij lagere toeren, iets hogere top
r56s: (weet ik niet)

- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Het Works pakket is een geweldig pakket.. alleen erg duur, het voordeel is de waardevastheid, en de enigzins exclusiviteit van het Works pakket. Wil je goedkoop veel PK's ga dan niet voor het JCW pakket
Re: Mini experts gewenst Cooper S / Cooper JCW
Wij hebben zelf een Cooper S (170pk facelift) model en deze naderhand voorzien van een JCW kit en daarna weer van een Beek software kuurtje. Hierna komt onze MINI uit op 218PK met 270nm. Wint heeft een Cooper S met een Beek kuurtje stage 2 met een 102% krukas pully en die kwam dacht ik op 214PK uit.r.h.j.reinders schreef:Heren, dames,
Hier onstaat nu eigenlijk het probleem. Ik ben zelf verzot op PK en NM's en heb de gehele dag op dit forum rondgelezen.
Onze keuze gaat tussen een Cooper S of een Cooper S met een JCW kit.
Na aanschaf zal ik zsm richting naar Beek autoracing gaan om de mini een leuke oppepper te geven.
Keuzeopties:
Cooper S met Beek software en 15% compr. en 102% krukas pully van 170Pk naar 220Pk
Cooper S met met JCW kit en Beek software PK ?
s
Het Works pakket is een geweldig pakket.. alleen erg duur, het voordeel is de waardevastheid, en de enigzins exclusiviteit van het Works pakket. Wil je goedkoop veel PK's ga dan niet voor het JCW pakket


- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Wat je ook kan doen is eerst eens een paar maandjes met een standaard S rijden. En daarna rustig verder tunen.
het aantal PK's went zo snel en dat is zonde. Iedere keer als je er meer uit pompt voelt dat weer een poosje heerlijk!
iDD
het aantal PK's went zo snel en dat is zonde. Iedere keer als je er meer uit pompt voelt dat weer een poosje heerlijk!
iDD
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
Re: Mini experts gewenst Cooper S / Cooper JCW
4 pk's verschil merk je niet. Prijsverschil wel. Works is leuk voor de looks: image maker. Een Works ziet er cool uit, vind ik wel. De coolste Mini.FastBunny schreef:Wij hebben zelf een Cooper S (170pk facelift) model en deze naderhand voorzien van een JCW kit en daarna weer van een Beek software kuurtje. Hierna komt onze MINI uit op 218PK met 270nm. Wint heeft een Cooper S met een Beek kuurtje stage 2 met een 102% krukas pully en die kwam dacht ik op 214PK uit.r.h.j.reinders schreef:Heren, dames,
Hier onstaat nu eigenlijk het probleem. Ik ben zelf verzot op PK en NM's en heb de gehele dag op dit forum rondgelezen.
Onze keuze gaat tussen een Cooper S of een Cooper S met een JCW kit.
Na aanschaf zal ik zsm richting naar Beek autoracing gaan om de mini een leuke oppepper te geven.
Keuzeopties:
Cooper S met Beek software en 15% compr. en 102% krukas pully van 170Pk naar 220Pk
Cooper S met met JCW kit en Beek software PK ?
s
Het Works pakket is een geweldig pakket.. alleen erg duur, het voordeel is de waardevastheid, en de enigzins exclusiviteit van het Works pakket. Wil je goedkoop veel PK's ga dan niet voor het JCW pakket
Veel rijplezier!
- kamiel
- Be Mini
- Locatie: Maastricht
Bericht
Ik zou gaan voor een gewone S en vervolgens deze laten tunen bij beek.
Tijdens de midwinterrit heb ik een tijdje achter een dark silveren works gereden en ik moet zeggen dat het vermogen van die works s erg tegen viel, ik had zelfs het idee dat mijn Sje sneller was, wat later ook bleek op het rechte stuk een paar kilometer verder.
Dus bespaar je die 4000euro en ga lekker voor een gewone s met beek tuning plus 15% kleinere pulley

Tijdens de midwinterrit heb ik een tijdje achter een dark silveren works gereden en ik moet zeggen dat het vermogen van die works s erg tegen viel, ik had zelfs het idee dat mijn Sje sneller was, wat later ook bleek op het rechte stuk een paar kilometer verder.
Dus bespaar je die 4000euro en ga lekker voor een gewone s met beek tuning plus 15% kleinere pulley


- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Achter wie heb je gereden eigenlijk.. gewoon nieuwsgierigkamiel schreef:Ik zou gaan voor een gewone S en vervolgens deze laten tunen bij beek.
Tijdens de midwinterrit heb ik een tijdje achter een dark silveren works gereden en ik moet zeggen dat het vermogen van die works s erg tegen viel, ik had zelfs het idee dat mijn Sje sneller was, wat later ook bleek op het rechte stuk een paar kilometer verder.
Dus bespaar je die 4000euro en ga lekker voor een gewone s met beek tuning plus 15% kleinere pulley![]()


- r.h.j.reinders
- Nieuw Lid
- Locatie: Hoensbroek
Bericht
Alvast hartelijk dank voor jullie reactie.
Een auto halen in Duitsland is als ik de prijzen bekijk niet echt een aanrader.
Denk dat ik in Nederland ga rondkijken.
Zodra de BMW verkocht is wil ik gelijk een mini incl. alle tuning ( vrouwtje heeft nu JA gezegd dus...
welke ik op mijn uiteindelijke lijstje heb staan.
Prijzen tussen een cooper S en een Cooper JCW liggen toch niet echt ruim uitelkaar , heb nml een copper S gezien voor EUR 17500 en een JCW voor EUR 18750, beide 2003 ongeveer 60Dkm incl navi etc. Of heb ik een dure S gevonden en een goedkope JWC ??
Alvast bedankt dat jullie een positeve inbreng meegeven in ons besluit.
Een auto halen in Duitsland is als ik de prijzen bekijk niet echt een aanrader.
Denk dat ik in Nederland ga rondkijken.
Zodra de BMW verkocht is wil ik gelijk een mini incl. alle tuning ( vrouwtje heeft nu JA gezegd dus...

Prijzen tussen een cooper S en een Cooper JCW liggen toch niet echt ruim uitelkaar , heb nml een copper S gezien voor EUR 17500 en een JCW voor EUR 18750, beide 2003 ongeveer 60Dkm incl navi etc. Of heb ik een dure S gevonden en een goedkope JWC ??
Alvast bedankt dat jullie een positeve inbreng meegeven in ons besluit.
- r.h.j.reinders
- Nieuw Lid
- Locatie: Hoensbroek
Bericht
Staan beide op marktplaats met de omscjrijving:
Mini Mini 1.6 16V Cooper S EUR 17.500 in Maastricht
Advertentienr.:138369070
Mini cooper S john cooper works 210 pk EUR 18995 in Almere Advertentienr.:137333430
Sorry maar linkjes plaatsen is niet mijn ding, of link werkt niet
Is er wellicht al iemand hier gaan kijken ??
Mini Mini 1.6 16V Cooper S EUR 17.500 in Maastricht
Advertentienr.:138369070
Mini cooper S john cooper works 210 pk EUR 18995 in Almere Advertentienr.:137333430
Sorry maar linkjes plaatsen is niet mijn ding, of link werkt niet

Is er wellicht al iemand hier gaan kijken ??
Onze sponsors