M7 ervaringen

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Zijlboot
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

M7 ervaringen

10 mei 2008, 17:23

Na onze groupbuy lijkt het me leuk om de ervaringen met de M7 producten te delen. Ik ben heel benieuwd hoe alle mooie plannen van iedereen met deze dingen vordert.

Ik zelf heb de rear strut brace en de front stut brace reeds geplaatst en het past met de turbo :D

Na overleg met Berthil vanmiddag snel de throttle body (mini-madness) vervangen door de orginele en dit lijkt te helpen :D Op de terug weg uit Nieuwegein ging de MINI steeds in de noodloop, maar naar het vervangen van de throttle body lijkt het probleem verholpen . :D :D

hieronder een paar plaatjes van de nieuwe struts.

[web]http://www.minicoopertaz.nl/strut.html[/web]
1993 mini cooper S
2002 MINI cooper S turbo

www.minicoopertaz.nl
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 mei 2008, 22:35

Mooi om te horen dat waarschijnlijk het probleem verdwenen is na vervangen van de gasklep.

Ik heb de Aerogel ook gemonteerd, ik heb twee schroeven van de intercoolerbevestiging weg moeten laten om het te laten passen maar dat is niet zo'n probleem. Morgen tijdens de rit de inlaatluchttemperatuur eens goed in de gaten na parkeren en kijken of het wat heeft geholpen, lijkt me morgen een mooie dag daarvoor :)
AA-16V
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

10 mei 2008, 22:55

Ik heb de front strut brace nog niet in de Mini gemonteerd. Maar heb ze wel effe snel in elkaar gestoken in huis.

Wat ik een beetje jammer vind er aan: als je de 3 stukken van het middenstuk aan elkaar vast maakt, dan staan ze niet mooi recht op elkaar.

Maar ja, dat is persoonlijk e. Zolang de strut brace maar goed stijf is !!! :wink:

Gerrit
tysie
Be Mini
Be Mini

10 mei 2008, 23:35

AA-16V schreef:Ik heb de front strut brace nog niet in de Mini gemonteerd. Maar heb ze wel effe snel in elkaar gestoken in huis.

Wat ik een beetje jammer vind er aan: als je de 3 stukken van het middenstuk aan elkaar vast maakt, dan staan ze niet mooi recht op elkaar.

Maar ja, dat is persoonlijk e. Zolang de strut brace maar goed stijf is !!! :wink:

Gerrit
Same here, misschien allemaal even een foto'tje maken en dat Mark deze dan naar M7 stuurt. Gaatjes zijn gewoon verkeerd geboord. :oops: :?
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 mei 2008, 01:41

Besteld: M7 DDM Cold Air Intake (Cooper)
Ik heb het filter inmiddels gemonteerd, echter net iets anders dan volgens het boekje (zie m'n 'show my ride). Na een aantal keren gevoeld te hebben lijkt het of het filter koeler blijft dan de Pipercross, dus die hitteschild doet 'n werk wel (zal dit binnenkort daadwerkelijk opmeten met een thermometer).

Opvallend is wel dat het nu minder geluid maakt dan met de Pipercross.
Ligt het nu aan het UNI filter of aan het hitteschild?

Afbeelding

Ik had al een M7 product, namelijk M7 MINI Cooper Throttle Body -> gemodificeerde gasklephuis 58mm

Volgens mijn berekening is dit gasklep nu 11,2% groter met daarbij een betere flow. Het verschil met andere tuners is dat M7 ook het asje dat klep beweegt ook afvlakt.
Er is/was onduidelijkheid over de doorsnede van de OEM gasklephuizen van de One en Cooper. Zijn deze gelijk? In iedergeval vanaf de facelift wel!

De tuners gaven verschillende doorsnedes op van de OEM:
- M7 gaf op dat de Cooper gaskleppen 57mm zijn (in US zijn geen One's)
- Lohen gaf op dat de One en Cooper gaskeppen gelijk zijn; 53mm

Bij de het wisselen van de kleppen heb ik deze opgemeten en constateerde doorsnedes van 55mm en 58mm en ben er bij mijn berekening ook vanuit gegaan:
OEM One, 55mm: 27,5 x 27,5 x п = 2375,8 mm2
M7 Tuning, 58mm: 29 x 29 x п = 2642 mm2
Dat is dus + 11,2% waarbij de flow niet is meegerekend.

Wat merk ik? Het is een tijd geleden maar weet het verschil nog en kan het verschil merken met onze ander One. Dat het nu gevoelsmatig meer pk en/of koppel geeft kan ik niet zeggen; het reageert beter en sneller op het gaspedaal, maar aders dan een openluchtfilter. Geeft een openluchtfilter een betere gasrespons, de grotere gasklephuis laat de motor sneller in de toeren stijgen is hierdoor is hierdoor eerder op z'n maximum vermogen.

Foto's van OEM gasklephuis uit mijn MINI One
Afbeelding
Afbeelding

Foto's van gemodificeerde gasklephuis uit een Cooper door M7 Tuning
Afbeelding
Afbeelding
iDarkDesign
Transformer

11 mei 2008, 02:04

Ik ben hartstikke blij met mn vleugel!

iDD...... mag misschien wel niet, maar er mag al zoveel niet!
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 mei 2008, 02:07

iDarkDesign schreef:iDD...... mag misschien wel niet, maar er mag al zoveel niet!
>)
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 mei 2008, 11:19

tysie schreef:
AA-16V schreef:Ik heb de front strut brace nog niet in de Mini gemonteerd. Maar heb ze wel effe snel in elkaar gestoken in huis.

Gerrit
Same here, misschien allemaal even een foto'tje maken en dat Mark deze dan naar M7 stuurt. Gaatjes zijn gewoon verkeerd geboord. :oops: :?
Misschien een fototje van wat jullie bedoelen? Want ik herken dit niet van mijn strut.
Zijlboot
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

11 mei 2008, 17:31

@berthil, had jij nou dezelfde problemen met de gasklep van M7? Na het verhaal van Mini poeper is het erg verleidelijk om een nieuwe 58mm gasklep bij M7 te bestellen.
1993 mini cooper S
2002 MINI cooper S turbo

www.minicoopertaz.nl
tysie
Be Mini
Be Mini

12 mei 2008, 17:14

Nou hier dan maar even een bijdrage van mij.

Er zat geen handleiiding bij de M7 CAI, maar gelukkig wijst alles voor zich.

Tijdens het installeren van het luchtfilter zelf bleek dat de rubberen rand bij het aandraaien
van de slangklem van de metalen buis afschoof :shock:

Afbeelding

Na een mailwisseling met de technische dienst van M7 bleek het advies de rubberen rand van
het filter goed te ontvetten.

Vandaag dus gedaan, zowel de rubberen rand als de metalen buis met een onvetter ontvet.
Daarna de boel stevig aangedraaid en het zit nu goed vast :D

Nu maar hopen dat dat zo blijft, ik had liever gezien dat ze op het uiteinde van de metalen
buis een kleine verdikking hadden gemaakt. Dan weet je tenminste zeker dat het luchtfilter
er onverhoopt niet vanaf kan glijden.

Betreffende de M7 Strutbrace viel mij op dat de drie middelste stukken NIET goed aansluiten.
De gaten zitten een beetje "Off centre" waardoor je geen rechte stang hebt. Dat zou volgens
mij niet zo mogen zijn want dit doet een beetje af aan het idee.
Ik heb hierover al een mail gestuurd naar M7 en hoop eerdaags een antwoord terug te krijgen.
Anders moeten we maar even inventariseren of er nog meer mensen uit de groupbuy zijn die
ditzelfde "probleem" hebben.

Afbeelding

Verder moet ik zeggen dat het er allemaal heel mooi uitziet en dat het kwalitatief dik in orde
is allemaal.

Ik zit nu nog te wachten op de M7 Airplate Diverter om het allemaal mooi af te maken.

Is er hier misschien nog iemand geinteresseerd in een Oil Catch Can van Alta?
Om het plaatje compleet te maken zou ik namelijk graag de OCC van M7 willen kopen.

Voor verder foto's zie mijn topic :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

KLIK
ndenotter
Mod virus alert!
Mod virus alert!

12 mei 2008, 19:07

Strut wacht bij nog op een Mini, mat Tysie en anderen zeggen viel mij ook al op: de gaten zijn off-centre. Moet eerlijk zeggen dat toen ik het zag dacht:"...trekt wel recht tijdens montage..." maar dat blijkt dus niet helemaal het geval.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2008, 20:24

1 van de drie mods zitten er bij mij ook in... Vanavond meer info!

MR
AA-16V
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

12 mei 2008, 22:48

Ben benieuwd naar het antwoord van M7. :?

Heb eventueel al een 'oplossing' bedacht: de strut monteren zodat ze stevig in elkaar staat. Dan het middenstuk (de 3 delen) tesamen eraf halen. En dan de oneffenheden wegfrezen op een goede frees machine.

Nadeel is dan wel, dat de weg-gefreesde delen niet meer zwart zijn, dus volledig opnieuw poedercoaten of dergelijke.

Ik wacht het antwoord van M7 af. Daarna 'frees' ik mijn strut... :wink:

Gerri
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mei 2008, 22:56

Vandaag kon ik het maar niet laten om me nieuwe M7 tuning roosters voor in te bouwen. Het bleek echt een eitje te zijn. Nadat ik de roosters bij Coendek had opgehaald en bekeken, reed ik naar huis en moest het rooster voor eronder. Na een goede wasbeurt van de auto ben ik aan de slag gegaan.

Simpel gezegd haal gewoon je bumper voor eraf. Verwijder het oude rooster wat aan de binnenkant met klips vastzit. In mijn geval betekende dat ook mijn nummerplaathouder eraf moest. Want de schroeven hadden ook het oude plastic rooster vastgeschroefd.

Nadat de bumper eraf was.... echt binnen 10 minuten geregeld... Ik krijg er handigheid in.... :D was het nog ff gaatjes boren op drie plaatsen. Rooster via de voorkant erin zetten en vastschroeven!

De foto's zeggen verder alles denk ik zo! Lees mijn fotoverslag hieronder. De DYI van M7 tuning en de uitleg in de meegeleverde handleiding was enorm duidelijk aan de hand van een groot aantal afbeeldingen. Echt waar super netjes. Ze legde zelfs uit hoe je de bumper eraf moest halen :D:D...... Ongelovelijk echt. De kleinere onderdelen zaten zelfs aan de uitleg vastgeniet. En alles zat echt te goed ingepakt om niet te beschadigen. Ongelovelijk hoe netjes, dat maakt het geld echt meer dan waard.
Afbeelding
Rooster netjes ingepakt en klaar omgemonteerd te worden! Inclusief super handleiding!!

Afbeelding
Oude situatie, plastic.....

Afbeelding
Bumper eraf gehaald... 10 minuten werk!

Afbeelding
Oude rooster is eruit

Afbeelding
1 gaatje geboord en schroefje zit vast!

Afbeelding
nummer 2.....

Afbeelding
en nummer 3...

Afbeelding
Hij zit!

Afbeelding
Waar laat je die sensor.... dit is ook een optie :D:D

Afbeelding
Zo wordt het dan na een uurtje klussen.....
MR
Zijlboot
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

12 mei 2008, 23:03

@MR ziet er goed uit, heb je nou ook het rooster wat boven deze komt? of alleen achter? Heb je een totaal foto van de MINI met motorkap dicht?

edit: gevonden hier

Ziet er goed uit, en de andere?
Laatst gewijzigd door Zijlboot op 12 mei 2008, 23:08, 2 keer totaal gewijzigd.
1993 mini cooper S
2002 MINI cooper S turbo

www.minicoopertaz.nl

Terug naar “MINI-talk”