Gezocht om te huren voor 1 dag: Mini met stuur rechts!

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Te
TessaVanDerKnaap

Gezocht om te huren voor 1 dag: Mini met stuur rechts!

04 aug 2008, 14:50

Vanuit een productiebedrijf, gericht op engelse, educatieve lesprogramma's voor het basisonderwijs (JVtv) ben ik op zoek naar een rode mini, voor 1 dag, met het stuur aan de rechterkant. Uiteraard tegen vergoeding.
Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen via:
030-2400880
Met vriendelijke groet, Tessa van der Knaap

Productie-assistente JVtv
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

04 aug 2008, 14:55

Stuur rechts word wel moeilijk denk ik :lol:
MiniBeardie
Be Mini
Be Mini

04 aug 2008, 15:25

Heb wel een rooie maar het stuur zit links :oops:

Erna
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 aug 2008, 15:38

Ik denk eigenlijk dat er 'nog' geen New MINI's in Nederland rondrijden met het stuur rechts.
Je maakt waarschijnlijk meer kans bij de Classic Mini's om een Mini te vinden met het stuur rechts, http://www.minisevenclub.nl/
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 aug 2008, 17:22

Ik vraag me toch af waarom rechts gestuurd,
bij de Renova dag viel me ook al op dat ze 2 BMW X5's rechtsgestuurd hadden staan.

Wat is daar het voordeel van?????
horn
Be Mini
Be Mini

04 aug 2008, 17:30

marcelclemens schreef:bij de Renova dag viel me ook al op dat ze 2 BMW X5's rechtsgestuurd hadden staan.
Dat auto's in NL zonder BPM (dus netto) goedkoper zijn dan in Engeland. Dus als je zonder BPM - ivm export - kan kopen in NL ben je goedkoper uit om hem hier te kopen. In NL heb je verder geen voordeel van een stuur rechts, behalve dat je verzekeringspremie hoger is en je meer last hebt om overzicht te hebben bij het inhalen... :lol:

In dit topic waarschijnlijk rechtsgestuurd omdat ze een filmpje willen maken gericht op engels onderwijs. :()
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
MaVaEe
Koeien-teller

04 aug 2008, 22:07

horn schreef:
marcelclemens schreef:bij de Renova dag viel me ook al op dat ze 2 BMW X5's rechtsgestuurd hadden staan.
Dat auto's in NL zonder BPM (dus netto) goedkoper zijn dan in Engeland. Dus als je zonder BPM - ivm export - kan kopen in NL ben je goedkoper uit om hem hier te kopen. In NL heb je verder geen voordeel van een stuur rechts, behalve dat je verzekeringspremie hoger is en je meer last hebt om overzicht te hebben bij het inhalen... :lol:

In dit topic waarschijnlijk rechtsgestuurd omdat ze een filmpje willen maken gericht op engels onderwijs. :()
Kwestie van het beeld spiegelen toch? :mrgreen:
Afbeelding
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

04 aug 2008, 23:04

rood heb ik wel maarja rechts gestuurd gaat em niet worden haha :lol:

Greetz BigD
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

05 aug 2008, 00:46

Mijn stuur mag wel geleend als het eruit is hoor! :mrgreen:
ArjandeV
Enthousiast
Enthousiast

05 aug 2008, 09:16

wat je eventueel zou kunnen doen is het filmpje met een linksgestuurde auto opnemen en hem dan in spiegelbeeld zetten? Met een beetje goede montage zou dat wel moeten lukken?
R53 :D
horn
Be Mini
Be Mini

05 aug 2008, 11:26

en dan je nummerbord weer terugspiegelen? :shock: lijkt me niet zo simpel als even met de chunnel naar de andere kant, mini'tje huren bij Hertz en dan die weer bij Schiphol inleveren...

of even op een UK forum posten wie er deze tijd met de mini naar NL op vakantie komt?
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
ArjandeV
Enthousiast
Enthousiast

05 aug 2008, 13:54

Ik zou die nummerborden er gewoon afhalen, mits je niet de openbare weg op gaat. Daarnaast kan je ze ook altijd nog helemaal geel maken. Een beetje oplettend kind kan aan het nummerbord anders wel zien dat het een nederlandse auto is. Voordeel van het spiegelbeeld opnemen is dat je ook gewoon "rechts" kan rijden :)
R53 :D
MaVaEe
Koeien-teller

05 aug 2008, 13:57

horn schreef:en dan je nummerbord weer terugspiegelen? :shock: lijkt me niet zo simpel als even met de chunnel naar de andere kant, mini'tje huren bij Hertz en dan die weer bij Schiphol inleveren...

of even op een UK forum posten wie er deze tijd met de mini naar NL op vakantie komt?
Met een softwarepakket als Adobe After Effects is dat binnen 5 min gepiept! :wink:
Afbeelding
MY00
4 op een rij!
4 op een rij!

05 aug 2008, 15:17

Dat auto's in NL zonder BPM (dus netto) goedkoper zijn dan in Engeland. Dus als je zonder BPM - ivm export - kan kopen in NL ben je goedkoper uit om hem hier te kopen. In NL heb je verder geen voordeel van een stuur rechts, behalve dat je verzekeringspremie hoger is en je meer last hebt om overzicht te hebben bij het inhalen...
Hier heb je idd gelijk in, maar... Omdat er binnen europa maar een kleine afzet markt is voor rechtsgestuurde auto's en het vervoer naar landen waar wel de afzet markt is erg duur. Kun je soms rechtsgestuurde auto's voor heel wat minder geld kopen dan links gestuurde auto's. Kan me herrinneren dat 2 jaar gelden men de markt wilden overspoelen met rechtsgestuurde Diahatsu Copens. En je ziet ook bij Top Gear vaak dat wanneer men op het internet gaat zoeken men auto's voor enkele duizende ponden goedkoper kan krijgen. Het is overigens ook mogelijk om in Nederland een rechtsgestuurde auto to kopen. Alleen is de importeur er over het algemeen niet echt blij mee. 99,9% van de gevallen krijg je dan grijze import en dat wil men liever niet.
Groetjes,

René
horn
Be Mini
Be Mini

05 aug 2008, 16:29

Beste René,

Je hebt helemaal gelijk. Als je in de UK zoekt naar LHD (left hand drive) auto's krijg je ze goedkoper dan de daar meer voorkomende :wink: RHD. Echter, als jij als nederlander verhuist naar een ander land (expat etc) kan je in veel gevallen (afhankelijk van de regels van het land waar je heen gaat) een auto meenemen en in veel gevallen zelfs een nieuwe. Stel, je gaat voor drie jaar naar de UK, je bestelt bij je plaatselijke BMW dealer een rechtsgestuurde 540d en je neemt hem mee als verhuisgoed. Zolang je hem niet in NL op kenteken laat zetten en meteen meeneemt naar de UK, hoef je in NL geen BPM te betalen. Dan heb je in de UK een auto die netto goedkoper is dan ze daar kosten. Die rij je drie jaar en als je dan vertrekt verkoop je hem voor de daar geldende marktwaarde en ben je relatief goedkoper uit geweest dan als je die auto bij aankomst in de UK daar besteld had. Is maar een voorbeeld.

Ik weet niet hoe de wetten voor export naar de UK tegenwoordig zijn, maar ik weet dat mijn BMW dealer een aantal jaar gelden erg veel auto's rechtsgestuurd binnenkreeg die meteen doorgeleverd werden aan de UK. Ik denk dat de UK dealers daar inmiddels wel een stokje voor gestoken hebben...
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”