Kenteken verbergen

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

Kenteken verbergen

13 jul 2007, 18:16

Ik vraag me nou altijd al af waarom mensen hun kenteken verbergen op plaatjes op internet. Nou wil ik het wellis weten. :p
Afbeelding Mijn kart
ulyss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jul 2007, 18:46

stel nu dat iemand jou kenteken ziet en hij heeft net dezelfde wagen kan hij even jou kenteken namaken en er doodleuk allerlei dingen mee uitspoken. jij krijgt dat later de bon in de bus of dergelijke.

of aan de hand van je kenteken kunnen ze uitzoeken waar je woont en je wagen komen stelen
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jul 2007, 18:47

of dat je One helemaal optisch naar S hebt omgetoverd, maar niet wil dat iemand anders weet dat het toch maar een One is :mrgreen: :mrgreen:
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

14 jul 2007, 06:54

Kijk eens in je 'Parking', daarin kun je aangeven wat er allemaal op en aan je auto zit (bijv. alarminstallatie). Verder heb je natuurlijk in het forum verteld, wat je er verder nog aan "gepimpt" hebt.
Dan bestaan er mensen die een oogje op een MINI hebben, maar er eigenlijk niet zoveel voor willen betalen. De mensen kennen weer "mannetjes" die toegang hebben tot het kenteken-register, dus koppeling kenteken met een adres. Als men dan een leuke MINI ziet met de opties die men graag wil (dus bijv GEEN alarminstallatie), dan kan men de bestelling gaan doen. En treft iemand van het forum 's ochtends een lege oprit aan.... :s
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 jul 2007, 10:53

Volgens mij is dat een erg broodje aap verhaal dat mensen toegang hebben tot kenteken registers, dat heeft alleen de politie en de dealer waar je de auto gekocht hebt of in onderhoudt hebt. En elke auto tegenwoordig heeft een startonderbreker en heb je echt de autosleutel nodig om hem mee te nemen.
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 jul 2007, 14:22

FastBunny schreef:En elke auto tegenwoordig heeft een startonderbreker en heb je echt de autosleutel nodig om hem mee te nemen.
Ja right! Dan nemen ze 'm nog mee als ze willen, zijn er alleen wat langer mee bezig. Anders stelen ze je sleutels of gaan ze je gewoon carjacken, waarin mijn vader al eens een poging tot... heeft meegemaakt. :roll:
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Kenteken verbergen

14 jul 2007, 14:25

Elmar Nieser schreef:Ik vraag me nou altijd al af waarom mensen hun kenteken verbergen op plaatjes op internet. Nou wil ik het wellis weten. :p
Iemand die "lekker" vreemd gaat, wilt natuurlijk niet getraceerd worden doordat iemand van het NewMINIclub-forum een foto van zijn auto op forum plaatst. :lol:
bolli
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

14 jul 2007, 17:11

Voor die 2 minuten werk dat je hebt om te photoshoppen en al die sh*t dat je kan krijgen als je het niet doet moet jeje niet avragen waarom maar gewoon doen.

Een foto zonder kenteken is trouwens mooier.
Bij een fotoshoot dan. :wink:
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

14 jul 2007, 17:18

FastBunny schreef:Volgens mij is dat een erg broodje aap verhaal dat mensen toegang hebben tot kenteken registers, dat heeft alleen de politie en de dealer waar je de auto gekocht hebt of in onderhoudt hebt. En elke auto tegenwoordig heeft een startonderbreker en heb je echt de autosleutel nodig om hem mee te nemen.
Je wilt niet weten waar je gegevens allemaal liggen: Belastingdienst, verzekeringsmaatschappijen, RDW, RAI... Allemaal redelijk grote organisaties waarbij het opvragen door medewerkers redelijk anoniem kan.
De startonderbreker werpt in ieder geval een extra barriere op om de wagen ongevraagd mee te nemen.
Dus het is een goed belegd broodje, maar liever met kaas ipv aap... :mrgreen:
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

16 jul 2007, 09:30

Nou nou, zo'n slecht beeld van onze maatschappij heeft mij nog niet bereikt :P
Afbeelding Mijn kart
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

16 jul 2007, 19:05

Elmar Nieser schreef:Nou nou, zo'n slecht beeld van onze maatschappij heeft mij nog niet bereikt :P
Houden zo... hehehehe :D Gelukkig heb ik het ook nog niet mee gemaakt hoor, dat je 's ochtends een lege oprit ziet.
Maar van kennissen wel al gehoord dat de 'opgeleukte' BMW verdwenen was. OK, was een wat oudere wagen, geen startonderbreker, enz, enz. Maar toch gewoon pleite, en men vermoedt dat ie "besteld" is geweest. (dus niet zomaar effe een gevalletje joy-riding...)
Elmar Nieser
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

17 jul 2007, 11:58

Robert schreef:
Elmar Nieser schreef:Nou nou, zo'n slecht beeld van onze maatschappij heeft mij nog niet bereikt :P
Houden zo... hehehehe :D Gelukkig heb ik het ook nog niet mee gemaakt hoor, dat je 's ochtends een lege oprit ziet.
Maar van kennissen wel al gehoord dat de 'opgeleukte' BMW verdwenen was. OK, was een wat oudere wagen, geen startonderbreker, enz, enz. Maar toch gewoon pleite, en men vermoedt dat ie "besteld" is geweest. (dus niet zomaar effe een gevalletje joy-riding...)
Zulke ervaringen heb ik inderdaad nog niet! Ik snap soms alleen niet dat mensen hun portier zonder te kijken openrammen tegen de mijne :cry: Dat je zelf geen waarde hecht aan je voertuig wil niet zeggen dat andere dat niet doen :s
Afbeelding Mijn kart
320d touring
BBQ hulpkok

17 jul 2007, 12:51

Als je zo een Mini wilt stelen is het toch veel makkelijker 1 van de aangekondigde meetings te bezoeken en daar de leukste uit te zoeken, of gaan jullie daar voortaan ook het kenteken afplakken ?

Terug naar “Kletshoek”