Sinds de iPod en dus komst van Steve Jobs bij Apple vind ik de producten er erg gelikt uit zien. Ik heb inmiddels dan ook al mijn derde iPod (classic 160 GB) en deze week is daarbij ook nog een G3 nano RED bijgekomen.
Aangezien mijn PC steeds trager wordt en ook al de respectabele leeftijd van 5 jaar begint te benaderen ben ik al enige tijd rond aan het kijken voor een nieuwe computer. De werled van de PC verouderd echt met de dag en steeds als ik denk een nieuwe leuke configuratie te hebben samengesteld is er weer iets anders voor een betere prijs te verkrijgen.
Tegenwoordig probeer ik, in tegenstelling tot een 10-tal jaar geleden, ook niet zoveel meer uit wat betreft de nieuwste software en ben ik een echte gebruiker geworden. Want face it wat doe je er nu vooral mee. Veel internetten (mini-forum), mailen, iTunes, tekstverwerken, soms een spreadsheet in elkaar zetten, foto's uitzoeken en soms even door de fotosoep halen. Okee dat laatste zal wel wat meer gaan worden met een SLR camera.
Zo ben ik van plan binnenkort de overstap naar Macintosh te gaan maken. Nu met de komst van de iMac en Leopard vind ik deze zeker erg aantrekkelijk geworden voor een zeer stabiel systeem.
Zijn er op de forum al veel mensen die de nieuwe iMac hebben? Wat is de ervaring? Had je hiervoor een PC? En is de 24" echt zijn geld waard?
Op MacDiscount is nu ook nog eens een groubuy bezig die de prijs voor de 20" ook aantrekkelijk maakt.
iMac
- robindonne
- One wheel wonder
Bericht
ben ook sinds ruim een jaar overgestapt op bijna alles van apple en kan je dit alleen maar aanraden.
Tuurlijk heb je hier en daar nog wel vastlopers maar het is echt een genot als ik even achter mijn oude pc heb gezten om vervolgens weer achter de imac/mb te kruipen en geen rare popups en piepjes en dingetjes
gewoon wat ik wil en niets meer of minder
Zou zeker nu met leopard aanraden over te stappen
Vind eigenlijk wel dat alle mini rijders verplicht een dagje achter de mac moeten gaan om vervolgens net als het mini virus ook besmet te worden met het apple virus.
bescherming aangeraden want het betreft een zeer besmettelijk virus
Tuurlijk heb je hier en daar nog wel vastlopers maar het is echt een genot als ik even achter mijn oude pc heb gezten om vervolgens weer achter de imac/mb te kruipen en geen rare popups en piepjes en dingetjes
gewoon wat ik wil en niets meer of minder
Zou zeker nu met leopard aanraden over te stappen
Vind eigenlijk wel dat alle mini rijders verplicht een dagje achter de mac moeten gaan om vervolgens net als het mini virus ook besmet te worden met het apple virus.
bescherming aangeraden want het betreft een zeer besmettelijk virus
- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
Bericht
i Mac
Momenteel heb ik een reservering staan voor de update van de huidige i-mac.
Eind van deze maand zou deze leverbaar moeten zijn.
(heb ook nog een oude i mac staan) 20 inch is voor mij voldoende.
Heb ervaring met de mac, vooral op grafisch gebied is ie erg goed.
In DTP & Foto studio's gebruiken ze veel mac.
Je moet alleen geen spelletjes speler zijn, daar is niet zoveel voor.
Dus van belang is wat je er mee wil.
Ik kan niet wachten om de PC aan de kant te gooien
Eind van deze maand zou deze leverbaar moeten zijn.
(heb ook nog een oude i mac staan) 20 inch is voor mij voldoende.
Heb ervaring met de mac, vooral op grafisch gebied is ie erg goed.
In DTP & Foto studio's gebruiken ze veel mac.
Je moet alleen geen spelletjes speler zijn, daar is niet zoveel voor.
Dus van belang is wat je er mee wil.
Ik kan niet wachten om de PC aan de kant te gooien

" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- Ries
- Volledig MINI minded!
Bericht
@TBL ben je ook bekend met wat problemen bij de 20" iMac?
Zeker voor grafische doeleinden zoals jij hem zult gaan gebruiken lijkt het me storend. Lees dit draadje anders maar eens. Of is het tegenwoordig al opgelost.
Zeker voor grafische doeleinden zoals jij hem zult gaan gebruiken lijkt het me storend. Lees dit draadje anders maar eens. Of is het tegenwoordig al opgelost.
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Die nieuwe 24" iMac is echt een monster! wat een gaaf ding. Snel scherp en betrouwbaar.
Met de nieuwe Mac-Intell (Bootkamp) installeer je net zo makkelijk windows naast OSX (leopard... RAAAWW!)
Maar als je wilt gamen koop dan gewoon een Nintendo of Xbox360. (Geen PS3, daar zijn nog geen games op uit)
Die beeldscherm "problemen" zijn simpel op te lossen door de kleur aanpassingtoepassingen te gebruiken.
Echt waar. Ik heb mn hele leven met een Mac gewerkt. Ergens op mn 16e wilde ik per se een PC voor games. Dat werkte voor geen meter. 2,5 jaar alleen maar gezeik gehad met 3 verschillende windows bakken en daarna weer overgestapt naar het nieuwe mac (OSX) sinds dien wil ik niet anders meer. Tuurlijk gaat er wel eens iets stuk, maar dat is niet meer dan met een normale PC.
Op het moment werk ik op een Powerbook G4. Maar wil heel graag over naar een IntelMacbook pro.
Ook de klantenservice van apple heb ik niets dan lof voor.
iDD........... niet vergeten ook nog 2 iPods
Met de nieuwe Mac-Intell (Bootkamp) installeer je net zo makkelijk windows naast OSX (leopard... RAAAWW!)
Maar als je wilt gamen koop dan gewoon een Nintendo of Xbox360. (Geen PS3, daar zijn nog geen games op uit)
Die beeldscherm "problemen" zijn simpel op te lossen door de kleur aanpassingtoepassingen te gebruiken.
Echt waar. Ik heb mn hele leven met een Mac gewerkt. Ergens op mn 16e wilde ik per se een PC voor games. Dat werkte voor geen meter. 2,5 jaar alleen maar gezeik gehad met 3 verschillende windows bakken en daarna weer overgestapt naar het nieuwe mac (OSX) sinds dien wil ik niet anders meer. Tuurlijk gaat er wel eens iets stuk, maar dat is niet meer dan met een normale PC.
Op het moment werk ik op een Powerbook G4. Maar wil heel graag over naar een IntelMacbook pro.
Ook de klantenservice van apple heb ik niets dan lof voor.
iDD........... niet vergeten ook nog 2 iPods
- MiniMatt
- Mod virus alert!
Bericht
Heel mooi hoor zo'n 24" iMac! De kleuren zijn ook super kelder en contrastrijk dankzij het glas dat voor het scherm geplaatst is.
Ik heb zelf 1,5 jaar een Macbook Pro (intel) en zou het nu niet anders willen! Naast het fantastisch ontwerp en de stilte van het laptopje, Is het werken met Mac OS X geweldig!
Heb maar een paar keer een vastloper gehad, maar dan start je hem opnieuw op en 'it just works' again. geen blauwe schermen en 'fatale errors' .... heerlijk! Trouwens heb ik Windows XP er ook opgezet mbv bootcamp.
Als het moet kan ik naar windows om bepaalde software te gebruiken die ik niet op de mac heb.
Gewoon doen! Je zult er echt geen spijt van krijgen!
Ik heb zelf 1,5 jaar een Macbook Pro (intel) en zou het nu niet anders willen! Naast het fantastisch ontwerp en de stilte van het laptopje, Is het werken met Mac OS X geweldig!
Heb maar een paar keer een vastloper gehad, maar dan start je hem opnieuw op en 'it just works' again. geen blauwe schermen en 'fatale errors' .... heerlijk! Trouwens heb ik Windows XP er ook opgezet mbv bootcamp.
Als het moet kan ik naar windows om bepaalde software te gebruiken die ik niet op de mac heb.
Gewoon doen! Je zult er echt geen spijt van krijgen!

- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
Mijn broer heeft de 24" iMac (de nieuwe met Alu kleur). Wát een ding, echt fantastisch! Vooral dat scherm..!
Ben zelf een jaar of 4 geleden overgestapt op Apple (op een PowerBook G4 667 die ik nu nog gebruik), toen Mac OS X volwassen was geworden. Ik wil echt nooit meer terug. (Helaas moet ik op m'n werk werken met Windows
). Oh ja, in die tijd nog nooit een rare foutmelding of traag systeem. Sterker nog, met elke versie van OSX wordt 't alleen maar sneller
.
Vanavond Leopard Launch Party's bij de Apple dealers
En dan nog even een tip: hier vind je een forum speciaal voor switchers zoals jij.
Ben zelf een jaar of 4 geleden overgestapt op Apple (op een PowerBook G4 667 die ik nu nog gebruik), toen Mac OS X volwassen was geworden. Ik wil echt nooit meer terug. (Helaas moet ik op m'n werk werken met Windows

Vanavond Leopard Launch Party's bij de Apple dealers

En dan nog even een tip: hier vind je een forum speciaal voor switchers zoals jij.
- Ries
- Volledig MINI minded!
Bericht
Thanks voor alle tips en de beslissing is gevallen.
Gisterenavond dan toch maar de bestelling geplaatst voor een iMac 20" met 4GB, 500GB HDD, wireless mouse en wireless keyboard.
Het aantal staat nu op 60 stuks en zal zeker wel de 100 stuks halen om zo de minimale prijs van 1279,- (voor het kale systeem met 2GB) te halen. Normaal toch 1589,- bij apple.nl.
Gisterenavond dan toch maar de bestelling geplaatst voor een iMac 20" met 4GB, 500GB HDD, wireless mouse en wireless keyboard.
Het aantal staat nu op 60 stuks en zal zeker wel de 100 stuks halen om zo de minimale prijs van 1279,- (voor het kale systeem met 2GB) te halen. Normaal toch 1589,- bij apple.nl.

- Killer-Bee
- Mod virus alert!
Bericht
Als je op mijn Gallery kijkt zie je een combi van een Mini en MacBook Pro zien. Met een PC had dit er toch een stuk minder fraai uitgezien
Frank

Frank
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
Onze sponsors