Wie o wie kan mij helpen?
Ik heb het volgende probleem momenteel.... Ik heb voor mijn nieuwe website drie afbeeldingen max per product.
nokia_n95_01.jpg
nokia_n95_02.jpg
nokia_n95_03.jpg
Deze afbeeldingen hebben een resolutie die altijd 480 pixels hoog is en maximaal 640 breed kan zijn (Dus niet per definitie zo breed zijn). Ik moet deze afbeeldingen eerst hernoemen zodat in de filename komt te staan dat ze de 640x480 variant zijn. Dat kan ik doen met irfanview. Maar het probleem is dat irfan niet een hele set met mappen kan doen. Dus moet ik elke map stuk voor stuk doen.... dat is niet handig met 600 producten.
Daarnaast moet ik van die afbeeldingen in totaal negen varianten maken. Ze moeten geresized worden naar een kleiner formaat en in de naam moet weer komen te staan welke variant het is. Tevens heb ik alleen bij de eerste afbeelding vijf varianten, de tweede en derde hebben ieder twee extra varianten.
Nu is in mijn vraag hoe kan ik van een serie van drie afbeeldingen per product, een serie maken van 12 afbeeldingen maken in diverse afmetingen en met ieder een unieke naam. Het grote probleem wat ik tevens heb is dat de canvas size in verhouding niet mag veranderen.... De afbeelding zal in verhouding kleiner moeten worden.
nokia_n95_01_640x480.jpg
nokia_n95_01_250x250.jpg
nokia_n95_01_160x120.jpg
nokia_n95_01_80x100.jpg
nokia_n95_02_640x480.jpg
nokia_n95_02_250x250.jpg
nokia_n95_02_160x120.jpg
nokia_n95_03_640x480.jpg
nokia_n95_03_250x250.jpg
nokia_n95_03_160x120.jpg
enz....
Zoiets moet het worden..... En dan tegelijk over een groot aantal mappen, want ieder product heeft zijn eigen map gekregen.... Ik ben zeer benieuwd welk programma dit kan, want ik kan er geen vinden... Iemand hier met ervaring op het gebied van dergelijke programma's.
Alvast heel erg bedankt, want dit scheelt me echt mega veel werk...
MR
Batch resizen van meer dan 1800 afbeeldingen...
- MR
- Volledig MINI minded!
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Voor windows weet ik dat irfanview goed is voor batch resizen, alleen daar kan je geloof ik niet de toepassing die jij wil in 1 keer uitvoeren.
Per keer kan je een complete map resizen naar 1 bepaald formaat (er zijn redelijk wat opties voor het formaat en verhoudingen etc.)
Gratis en voor niets op:
Irfanview
Per keer kan je een complete map resizen naar 1 bepaald formaat (er zijn redelijk wat opties voor het formaat en verhoudingen etc.)
Gratis en voor niets op:
Irfanview
- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik begrijp er echt helemaal niks van je allemaal zegt Marc, ik denk dat ik toch meer verstand van verzekeren heb
gr.
floris

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
- MR
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ralph en die app werkt dus niet omdat per map maar drie afbeeldingen staan... iedere map is een toestel en per merk heb ik soms wel 150 toestellen
:( in totaal heb ik 600 mappen! Dus elke keer die stappen opnieuw doen is simpelweg niet te doen... Dus irfanview valt af.... helaas.... net al geprobeerd en ik kan er ook niet mee resizen. Dus nog een reden waarom het niet werkt...
MR

MR
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoezo werkt dat resizen van irfanview niet bij jou?
Maar als je inderdaad zo'n mappen indeling hebt werkt het niet handig
Maar als je inderdaad zo'n mappen indeling hebt werkt het niet handig

- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
ah zo, nee daar is irfanview inderdaad te basic voor, hoop dat iemand anders hier je kan helpen
- Rickster
- Volledig MINI minded!
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
- Sicco
- Bijna verslaafd
Bericht
Om meer foto's in één klap te resizen gebruik ik het programma Image Resize; misschien dat je daar wat aan hebt. Ik heb geen idee waar ik dat prog. destijds vandaan heb getrokken, maar ik kan het je wel mailen, als je geïnteresseerd bent.
Groetjes
Groetjes
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Onze sponsors