Tunnelcruise? 1,6 km tunnel beschikbaar in Den Haag

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Tunnelcruise? 1,6 km tunnel beschikbaar in Den Haag

05 okt 2008, 10:49

Gisteren richting Scheveningen toch maar even snel de nieuwe Hubertustunnel in Den Haag meegepakt.

1,6 km lange tunnel met twee tunnelbuizen welke onder bebouwing is aangelegd tijdens een 4jaar durend project.

Is een gave tunnel geworden met een mooie acoustiek (denk ik) dus voor de mensen in de omgeving van Den Haag en in het bezit van een lekker klinkende uitlaat: SLA JE SLAG!! 8)

Enige opmerking: je mag er maximaal 50 km per uur in de tunnel ;) en er zal daar wel aardig gecontroleerd gaan worden denk ik zo. Gisteren in ieder geval een paar keer oom agent tegengekomen in de tunnel en directe nabijheid......

Ter info (met dank aan WIKI)
De Hubertustunnel is een tunnel voor snelverkeer in Den Haag die deel uitmaakt van de Noordelijke Randweg Haagse Regio en de Ring Den Haag. De tunnel sluit aan de zuidelijke kant aan op het Hubertusviaduct en aan de noordelijke kant op de provinciale weg N440 (richting Leidschendam/Wassenaar....traject met nog 3 tunnels) en loopt onder het Hubertusduin door.

De bouw van de 1600 meter lange tunnel is in 2004 gestart. Om het Hubertusduin zoveel mogelijk te ontzien is gekozen voor een met een tunnelboormachine geboorde tunnel. Voor elke rijbaan is een aparte buis met twee rijstroken geboord.

De officiële opening heeft plaatsgevonden op 1 oktober 2008. De tunnel is voor verkeer opengesteld in de nacht van 3 op 4 oktober 2008.
Afbeelding
Kijkje in de tunnel: ben overigens gisteren geen wandelaars/fietsers tegengekomen) ;)

Afbeelding
van links naar rechts: Madurodam ----> Waalsdorpervlakte
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 okt 2008, 12:45

De tunnel is al uitgetest met mijn uitlaat >) :mrgreen:
Reed er gisteren langs, toen zag ik dat hij open was, dus toen toch stiekum maar ff omgekeerd en een versnellingkje lager gaan rijden :wink:
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2008, 17:21

@ JJ: en akkoord bevonden? :mrgreen:
red_devil
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 okt 2008, 18:41

Geweldig!!! :mrgreen:
ik hoop dat er geen flitsers ofzo in staan, maar vandaag er maar weer ff door heen gereden! Wat een geweldige accoustic zeg daar :mrgreen: >) :mrgreen:
Afbeelding

»Rijd nooit harder dan je beschermengel vliegen kan«
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 okt 2008, 18:53

Dat vraagt om een tunnelmeet op een vrijdagavond (na 20u) ;)

Kunnen we na 31 oktober in de avond ook nog wel ff naar Scheveningen (dan toch gratizzzz parkeren) 8)
iDarkDesign
Transformer

06 okt 2008, 00:09

Eerst mn spruit er weer onder. Daarna ga ik absoluut richting Den Haag!

iDD

Terug naar “Kletshoek”