Welk snowboard?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2009, 20:43

Beginners raad ik aan om eerst les te nemen, het leerproces gaat dan véél sneller dan het zelf aanmodderen.
Bepaal wat je wilt...wil je wat 'spelen'' in het park of wil je lekker cruisen op de piste.
Voor beide doelgroepen zijn er specifieke boarden, maar ik raad je aan om je eerste snowboard niet te duur te kiezen, voor €250-300 heb je een aardig beginnersboard (ze gaan tot €1500,- voor de Method van Burton :shock: ), vervolgens een strapverbinding (goed en goedkoop) of Flowverbinding (zijn wat sneller dicht te doen als straps) en gaan met de banaan.

Ohja, vergeet je snowboardschoenen niet, bezuinig hier niet op!! Dit maakt of je je comfortabel voel op je board...niks zo pijnlijk als afgeklemde teennagels of schaafplekken tijdens het boarden.
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2009, 21:13

Als je echt beginner bent, gewoon lekker een boardje huren :wink:

Mocht je er dan echt aan toe zijn om een boardje te kopen, dan is het advies .... eerst rijden, daarna kopen!! Doe je met een MINI toch ook. Ik ben enkele weken terug gaan zoeken naar een nieuw board ... reviews, kwaliteiten, nieuwste ontwikkelingen, hoe wil ik met het boardje gaan doen (park vs piste) etc etc. Uiteindelijk drie weken terug een testavond gehad van verschillende merken en uitgekomen bij het volgende board ..... een Ride Slackcountry

Indoor rijdt ie super lekker, ben benieuwd wat ie op de piste gaat doen ... nog 4 weekjes wachten 8)

marss
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 nov 2009, 08:59

thx, ik kan goed skïen maar wil het snowboarden ook onder de knie krijgen. binnenkort nog eens naar landgraaf moeten gaan :P

Terug naar “Kletshoek”