Aangehouden met 200+... rijbewijs kwijt? dacht het niet...

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

02 dec 2009, 13:58

quattro gmbh schreef:Oftewel gewoon niet stoppen als je zo iemand achter je aan krijgt. Zolang zij geen politie stop bordje hebben zou ik hun niet hoeven te herkennen als politie. Gewoon even naar de 7100 toeren en tot ziens? Interessant om eens een advocaat te vragen.
Krijg je de boete waarschijnlijk op kenteken maar dan zeg jij dat jij niet reed...
Zou wel eens een heel kort antwoord van een advocaat kunnen worden. Als het een ambtenaar (al dan niet in functie) is en je gaat die capriolen uithalen kan je wel eens een artikeltje 5 aan je broek krijgen. Sterker nog, iedere weggebruiker kan melding maken van je rijgedrag. Als je het niet vertrouwd dan kun je ook 112 bellen een aangeven dat je je bedreigd voelt door een medeweggebruiker die je afsnijd of opjaagt (als dat zo is). Even kenteken doorgeven. Dan krijg je vanzelf wel te horen wat te doen. Zelf gaan freewheelen is gewoon niet slim. Misbruik van deze mogelijkheid trouwens ook niet.

Trouwens, Ik geloof niet dat je een politieauto als politieauto hoeft te herkennen. Alleen de agent aan zijn legitimatie.
Beste remedie? Gewoon niet de aandacht op jezelf vestigen. En boete op kenteken: Zo simpel is het niet. Als je aangeeft dat je niet reed, zal je moeten aangeven wie wel. Kun je dit niet ben je als kenteken-houder gewoon zelf aansprakelijk.

Ar.
MaVaEe
Koeien-teller

02 dec 2009, 14:23

Ik zou ook niet stoppen. En trouwens de agenten die je dan aanhouden zijn nu juist de agenten die kicken op hun "macht". Andere agenten schrijven je kenteken op en plaatsen daar een notitie bij van je weggedrag. Mocht je dan een keer worden aangehouden dan weten ze dat je vaker zo rijd. :)
Afbeelding
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

02 dec 2009, 14:56

quattro gmbh schreef:Haha rustig maar.

Lijkt me dat ik dan geen problemen kan krijgen op een eventuele snelheidsboete na. Dat vroeg ik me af. Ik rijd verder heel netjes hoor :roll:
Ik ben helemaal zen ;)

Hier op de N11 hebben we sinds een paar weken een paar idioten die achter BMW rijders aanzitten en probeert ze tot stoppen te dwingen. Eerlijk gezegd weet ik niet hoe ik zou reageren.. maar stoppen zou ik zeker ook niet. Maar 112 bellen zou ik wel.

Ar.
Aldwin
4 op een rij!
4 op een rij!

03 dec 2009, 14:21

Haha :lol:

leuk onderwerp... is al veel over gezegd
maar de meeste opmerkingen in dit topic kan ik bevestigen (als oud diender)
idd het kan ook buiten diensttijd met je eigen voertuig overal in NL,
idd het zijn bepaalde dienders die dit proberen te doen,

veel leuker vond ik het in mijn functie... :mrgreen:
ik heb bij een observatie team gezeten... ofwel in een (te) dikke auto achter boefjes aanzitten.
dan is er niets leuker dan bijvoorbeeld met Dennis te spelen
dan bedoel ik dus lekker mee doen en ff doortrekken boven de 200+ en dan ergens bij een afrit of verkeerslicht
ff de blauwe flitser. >)

schrikken ze zich kapot en lopen 6 weken elke dag angstig naar de brievenbus
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 dec 2009, 15:18

Toch niks mis met het feit dat je ""FF" doortrekt naar 200+ om "FF" in te halen :lol:
Aldwin
4 op een rij!
4 op een rij!

03 dec 2009, 17:22

Nee zeker niet Dennis 8)

heb op een dienstmotor zelfs een keer wedstrijdje gehouden met 2 fireblades op klaverblad Deil,
Daarna bij De Lucht ff een bakkie gedaan met die gasten.

Zo kan het idd ook :wink:

Terug naar “Kletshoek”