Intelligent tanken......?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

Intelligent tanken......?

26 jul 2010, 11:41

Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jul 2010, 18:55

Daarom zijn de spuitpistolen al voorzien van verschillende soorten diameters en die passen weer op verschillende soorten tankdoppen. Zo probeert men al te voorkomen dat men het verkeerde tankt.

Maar het blijft klote als je een volle tank benzine met het verkeerde er in hebt zitten :D
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

26 jul 2010, 19:13

kwiebje schreef:Daarom zijn de spuitpistolen al voorzien van verschillende soorten diameters en die passen weer op verschillende soorten tankdoppen. Zo probeert men al te voorkomen dat men het verkeerde tankt.
sommige mensen blijven blond. Wij brengen het er iig beter af als de duitsers.... :wink: :p

gr, PC
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jul 2010, 08:41

Toen ik 8 jaar gelden bij de ANWB werkte was dit al een issue. Vanuit Arbo, het spul is nogal kankerverwekkend, speciale wagens ontwikkeld om de "verkeerde" brandstof af te pompen. Vanuit milieu is er gekeken naar meer verzamelpunten omdat het echt gaat om grote hoeveelheden en toepassingsmogelijkheden van het brandstofmengsel. Er zelfs geprobeerd om samen met de grote brandstof- en automerken te zoeken naar een constructieve oplossing ... wat niet echt gelukt is.
Dus een beetje triest dat het nog steeds de krant kan halen ...

@Kwiebje ... het probleem is benzine tanken in een diesel. De diesels van tegenwoordig hebben een grote sticker "Diesel" bij de tankopening ter voorkoming.
RobbeDoes
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jul 2010, 10:46

heb het gisteren nog gezien, me vader ging tanken, en ik zat in de auto.
achter ons stond een meisje, en die pakt doodleuk het spuitpistool en gaat tanken.
ze drukte het spuitpistool weer terug in die houder, en.... oeps verkeerd getankt
Naatje
Shopaholic!
Contacteer:

27 jul 2010, 10:57

ik moet echt elke week goed opletten, de ene week rijd ik in de benzine MM en de andere week in mijn eigen diesel Clubbie, Olaf heeft het idem dito maar gelukkig gaat het nog steeds goed :)
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jul 2010, 11:10

Dat is dus ook de voornaamste reden ... de twee autobezitters, waarvan één benzine en één diesel (de lease-bak) ... "ff snel tanken" ... "ff niet bij nadenken".
Het heeft daarom ook niets met IQ te maken. Toen wij een tijdje een diesel als 1ste auto hadden moest ik ook elke keer even nadenken welke ik pakte ... kwestie van gewoonte.
Marcel Always Open
Cabrio-King

27 jul 2010, 20:57

Door schreef: @Kwiebje ... het probleem is benzine tanken in een diesel...
Bedoel je dan dat het minder schadelijk is om diesel in een benzineauto te tanken?
Of bedoel je dat het niet kan omdat de vulpistolen een andere maat hebben? Je ziet: heb zelf nooit diesel getankt... (ook niet in een dieselauto) :wink:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 jul 2010, 21:05

Diesel heeft een dikke tuit en past niet in een benzine opening maar andersom natuurlijk wel.
Een diesel start niet als er benzine in de tank zit :)
RobbeDoes
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jul 2010, 23:26

start een benzine wel als er diesel in zit dan?
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jul 2010, 23:45

RobbeDoes schreef:start een benzine wel als er diesel in zit dan?
Met onze classic mini getankt in Den Haag (1999) daar had je nog een pomp welke de soort brandstof "draaide" op het scherm als je het pistool paktte. Dus als degene voor je bijvoorbeeld diesel had getankt en jij pakt (toen nog) loodvervanger, draaide de cilinder met het opschrift wat je afnam. Dit ding was dus kapot.
Doodleuk tankje volgegooit met diesel. Dachten nog bij het afrekenen: "Zeker een goedkope pomp hier"
We kwamen van de Moerweg tot aan de Beatrixlaan in Rijswijk, toen hadden we een rookgordijn achter de mini.

Na dit voorval heeft het beestje nog jarenlang dienstgedaan 1:24 8)

Terug naar “Kletshoek”