Wij moeten dan wel heel gelukkig zijn ;)

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2011, 00:34

Mooie discussie. Eindelijk wat diepgang hier! :lol:

Als ik een ding geleerd heb (ja, nu al na slechts 22 jaar) is dat gezondheid het enige echt belangrijke is. Dat is alles wat telt. De rest is leuk maar slechts bijzaak. Ik kan me kapot ergeren aan mensen die zeiken over een griepje (bij wijze van) terwijl 'n bekende van me op het punt staat het loodje te leggen vanwege een hele nare ziekte.

Ben je gezond, dan moet je gvd sowieso gelukkig zijn of je nu wel of geen kinderen of 3 maybachs en een oprijlaan van 100M voor de deur hebt.

Hoe ieder z'n leven inricht moet ie lekker zelf weten, dat kan per definitie NOOIT goed, fout of minder goed zijn. We zijn tenslotte geen voorgeprogrammeerde terminators (al zou dat wel gaaf zijn natuurlijk 8) )die allemaal 1 koers moeten afleggen. My 2 cents, en gelijk genoeg diepgang voor de komende 15 jaar hier op het forum :lol:
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2011, 00:43

Ik moet je helemaal gelijk geven, Sjaak! :icon_top:
Afbeelding
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 feb 2011, 10:12

Ik was gelukkig zonder kinderen en ben anders gelukkig nu met kinderen.
Geluk is nog altijd voor ongeveer de helft erfelijk bepaald en de rest door omgevingsfactoren en invloeden.
Jammer voor je wanneer je erfelijk wat minder bedeeld bent maar voor de rest kun je zelf dus nog heel veel invloed uitoefenen om je eigen geluk te creëren....... in welke situatie dan ook......
The science of happiness is echter zeeeeer complex en absoluut niet in een paar onderzoeken te determineren. Waardeloos en beperkte conclusie dus als los staand onderzoek.

Hoop dat een ieder hier zijn/haar geluk natuurlijk wel weet te vinden.
En daar draagt voor de meesten hier gelukkig een mini en deze club een steentje aan bij. :wink:
Regards
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 feb 2011, 10:56

smartie schreef:The science of happiness is echter zeeeeer complex en absoluut niet in een paar onderzoeken te determineren. Waardeloos en beperkte conclusie dus als los staand onderzoek.
Precies! Geluk creëer je zelf en wordt niet alleen gegeven ... ook niet door een kind want er zijn meer factoren die jouw geluk bepalen en die zitten in je zelf.

Waar is de tijd gebleven dat ouders de plicht hadden een kind gelukkig de wereld in te sturen? Je zadelt een kind wel heel veel last op de kleine schoudertjes om alleen verantwoordelijk te laten zijn voor jouw happiness als ouder en schuld te geven voor jouw unhappiness door zijn/haar aanwezigheid of afwezigheid.

Het maatschappelijk aspect wat ze aanstipt vind ik wel goed maar de directe relatie leggen tussen het gevoel van ongelukkig zijn en het hebben van een kind is gruwelijk kort door de bocht :rijden
The Saint
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

06 feb 2011, 22:22

Shag schreef: Als ik een ding geleerd heb (ja, nu al na slechts 22 jaar) is dat gezondheid het enige echt belangrijke is. Dat is alles wat telt. De rest is leuk maar slechts bijzaak...

Ben je gezond, dan moet je gvd sowieso gelukkig zijn of je nu wel of geen kinderen of 3 maybachs en een oprijlaan van 100M voor de deur hebt.

Hoe ieder z'n leven inricht moet ie lekker zelf weten, dat kan per definitie NOOIT goed, fout of minder goed zijn...
:-))

Jij lult wel erg verstandig met je 22 jr. :wink:

Helemaal +1
The world's a stage, and each must play a part..
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 feb 2011, 14:37

The Saint schreef:
Shag schreef: Als ik een ding geleerd heb (ja, nu al na slechts 22 jaar) is dat gezondheid het enige echt belangrijke is. Dat is alles wat telt. De rest is leuk maar slechts bijzaak...

Hoe ieder z'n leven inricht moet ie lekker zelf weten, dat kan per definitie NOOIT goed, fout of minder goed zijn...
:-))

Jij lult wel erg verstandig met je 22 jr. :wink:

Helemaal +1
:P dat heeft vast iets te maken met zn studie... :P

Maar ik ben het inderdaad met sjaak eens ;) (al ben ik pas 19 :roll: :mrgreen: )

ik heb trouwens geen kinderwens... ;) :lol:
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 feb 2011, 16:09

Ik ben gewoon vroeg begonnen en mijn kids zijn 18 en 21. En ik ben nog jong genoeg om met ze te voetballen en samen andere sporten te doen. Het enige nadeel is dat ik nu mijn autosleutels moet verdedigen.
Voordeel is dat mijn jongens me helpen als ik weer eens een niet te verklaren aankoop wil doen, of de Mini van de vrouw wil modden :)

Hoe je omgaat met kinderen en ije vrijheden is geheel aan je zelf. Dat heb ik wel ondervonden.
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

08 feb 2011, 16:27

MiniCat schreef:
Berthil schreef: Die discussie over kinderen ga ik maar niet aan, dat is niet mogelijk met iemand die geen kinderen heeft (gehad).
Tuurlijk is dat wel mogelijk, of kan jij ook niet discussiëren over hoe het is om géén kinderen te hebben? Of om te discussiëren hoe het is om in Timboektoe geboren te zijn, of om n pimpelpaarse ferrari te hebben etc? :roll: :wink: Wel of geen kinderen willen is zelden een materiële keuze zoals inmiddels al meermaals aangegeven en met een beetje wederzijds begrip valt daar dus prima over te discussiëren.
Hoewel ik het wel met je eens ben en je keuze jou zaak is, wil ik hier wel even op reageren. Iedereen met kinderen kan meepraten over geen kinderen hebben. Die ervaring hebben ze al achter de rug. Je wordt namelijk niet met kinderen geboren.
Anders is het als het krijgen van kinderen niet kan ondanks dat ze het zouden willen. Daarover kunnen alleen deze personen over meepraten, want daar hebben wij geen weet van (Tenminste, ik pretendeer niet dat ik dat weet, begrijp .....whatever).

Terug naar “Kletshoek”