Nespresso

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 feb 2011, 19:28

Floor-is schreef: Thuis drinken we erg weinig koffie, daarvoor hebben we deze unit, met Illy pads:

Afbeelding
Heeeyyy...deze hebben wij ook thuis :wink:
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 feb 2011, 22:14

Dat wordt hier goed geregeld!

Betaal ik me ff blauw aan cupjes, zijn ze op een uurtje tijd de deur uit :lol: :lol: :lol:

Ik heb ook gehoord/gelezen dat het patent ‘binnenkort' afloopt. Kan idd alleen maar gunstig voor de prijs zijn.

Nu, ik drink thuis niet elke dag koffie, 's ochtends moet ik me teveel haasten om op een deftig uur op het werk aan te komen. Dus het zal wel duurder zijn, maar in ieder geval ook beter, dus daar maak ik me niet teveel zorgen over. Al vermoed ik dat er vanaf nu toch wel wat meer koffie zal gedronken worden.
Meani
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

24 feb 2011, 22:11

crossbytje schreef:Ik heb gelezen dat de huidige generatie toestellen toelaten dat je de grootte van je kopje kan regelen, wil je je lungo wat groter, dan moet je de lungo-knop blijven indrukken en stoppen bij de gewenste hoeveelheid. Je machine onthoudt dit dan.
:icon_top: :icon_top: :icon_top: :icon_top: Het werkt :D
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

26 feb 2011, 11:02

Ik heb vandaag maar is ff de DE cupjes getest die bij de AH in de schappen ligt Koffie! Het is net senseo :''O dus doe mij maar de originele Nespresso cups :wink:
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 mar 2011, 16:37

Ondertussen heb ik deze nu een kleine week staan:

Afbeelding

Ben er zeer tevreden over, ziet er super uit op mijn aanrecht.
(Mijn even knalrode senseo zag er nu ook wel niet slecht uit, maar dit is toch nog iets anders)
De koffie is ook zeer lekker, ben er nog niet uit welke mijn favoriete smaak is, maar ik heb ze graag sterk.

Ook een capuccino maken is supereenvoudig en zeer lekker. De melkopschuimer is ook zeer snel weer proper (spoelen, en afdrogen).

Enige nadeel is dat de cupjes (omdat ze zo lekker zijn) tamelijk snel gaan.
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mar 2011, 16:53

Sepp schreef:
Floor-is schreef: Thuis drinken we erg weinig koffie, daarvoor hebben we deze unit, met Illy pads:

Afbeelding
Heeeyyy...deze hebben wij ook thuis :wink:
Die van ons is stuk :/
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

05 mar 2011, 10:14

crossbytje schreef:Ondertussen heb ik deze nu een kleine week staan:

Afbeelding

Ben er zeer tevreden over, ziet er super uit op mijn aanrecht.
(Mijn even knalrode senseo zag er nu ook wel niet slecht uit, maar dit is toch nog iets anders)
De koffie is ook zeer lekker, ben er nog niet uit welke mijn favoriete smaak is, maar ik heb ze graag sterk.

Ook een capuccino maken is supereenvoudig en zeer lekker. De melkopschuimer is ook zeer snel weer proper (spoelen, en afdrogen).

Enige nadeel is dat de cupjes (omdat ze zo lekker zijn) tamelijk snel gaan.
die heb ik ook alleen van magimix maar ziet er hetzelfde uit . Cupjes gaan zeker hard !! ik bestel per twee/drie maanden weer voor 72 euro koffie . drink ik alleen Rosa Colombia :D ook niet gek he met een colombiaanse vrouw :lol:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mar 2011, 15:38

Ik heb precies dezelfde, alleen dan zwart. :D
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
A & A
One wheel wonder
One wheel wonder

09 mar 2011, 22:40

hallo mini en coffeejunks.... Tja, over smaak valt niet te twisten zegt men..maar toch...ik ga een poging wagen als coffeenerd. Technisch gezien is het fenomeen Nespresso superieur, aangezien de machine überhaupt geen contact maakt met de goddelijke drank koffie genaamd. Nadeel is dat men niets of weinig kan instellen qua sterkte, waterhoeveelheid etc. Kort gezegd, men moet het doen met wat de coffeepadfabrikant er van heeft gebrouwen...Voor degenen die bourgondisch bloed door de aderen hebben stromen zijn er gelukkig andere alternatieven...de volautomaat espresso machines met bonenmaling. Het voordeel van deze luxe is dat dit de smaak van het drankje zeeeeeeeeeer ten goede komt. Daarnaast hebben de meeste apparaten een vernuftig stoompijpje.
Deze dient om diverse vloeistoffen er mee op te kunnen warmen (denk aan hotchocolate ed). Daarnaast heeft men ook de mogelijkheid om die fameuze cappuccino's , latte machiatto's en weet ik wat voor creaties een Barista te maken. Nadeel ten opzichte van zo'n senseo, nespresso is dat het ietsje meer schoonmaakwerkzaamheden vergt, maar de sopologie is voor een gemiddeld mens als ik geen grote klus...Nee wat dat betreft is het koesteren van een Mini Cabrio meer een vak met hoofdletters...daar kun je bijkant een heel weekend op poetsen, wax uitwrijven, kap impregneren, nee dan is zo n koffiemachine kinderspel qua schoonmaak en onderhoud...

o ja, op marktplaats staan er soms de meest fantastische machines voor een fractioneel bedrag van de normale investering... Wij zijn zodoende aan onze siemens tk0053 gekomen...

Groeten uit grunn
Ansgar
speedy
NMC Legend
NMC Legend

10 mar 2011, 07:44

waterhoeveelheid kun je wel instellen en natuurlijk verander je ook de sterkte daarmee :wink:
Lola
One wheel wonder
One wheel wonder

13 mar 2011, 19:45

BIj ons staat ook al ruim twee jaar een Nespresso apparaat in huis en mijn man - ik lust geen koffie :oops: - wil niets anders meer. Simpel apparaat en erg lekkere koffie, wat wil een man nog meer... :wink:
MiniMad
Enthousiast
Enthousiast

13 mar 2011, 22:51

A & A schreef:hallo mini en coffeejunks.... Tja, over smaak valt niet te twisten zegt men..maar toch...ik ga een poging wagen als coffeenerd. Technisch gezien is het fenomeen Nespresso superieur, aangezien de machine überhaupt geen contact maakt met de goddelijke drank koffie genaamd. Nadeel is dat men niets of weinig kan instellen qua sterkte, waterhoeveelheid etc. Kort gezegd, men moet het doen met wat de coffeepadfabrikant er van heeft gebrouwen...Voor degenen die bourgondisch bloed door de aderen hebben stromen zijn er gelukkig andere alternatieven...de volautomaat espresso machines met bonenmaling. Het voordeel van deze luxe is dat dit de smaak van het drankje zeeeeeeeeeer ten goede komt. Daarnaast hebben de meeste apparaten een vernuftig stoompijpje.
Deze dient om diverse vloeistoffen er mee op te kunnen warmen (denk aan hotchocolate ed). Daarnaast heeft men ook de mogelijkheid om die fameuze cappuccino's , latte machiatto's en weet ik wat voor creaties een Barista te maken. Nadeel ten opzichte van zo'n senseo, nespresso is dat het ietsje meer schoonmaakwerkzaamheden vergt, maar de sopologie is voor een gemiddeld mens als ik geen grote klus...Nee wat dat betreft is het koesteren van een Mini Cabrio meer een vak met hoofdletters...daar kun je bijkant een heel weekend op poetsen, wax uitwrijven, kap impregneren, nee dan is zo n koffiemachine kinderspel qua schoonmaak en onderhoud...

o ja, op marktplaats staan er soms de meest fantastische machines voor een fractioneel bedrag van de normale investering... Wij zijn zodoende aan onze siemens tk0053 gekomen...

Groeten uit grunn
Ansgar
Ehm, echte barista die een volautomaat gebruiken? Dat zijn er héél weinig, die gebruiken allemaal een piston-machine en een losse maler ;)
Rode_Kogel
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

13 mar 2011, 22:57

http://www.lapiazzetta.nl/machines/top3 ... assic.html

De Piccola met pads.
Een soort veredelde Senseo....super simpel, je doet de pad erin, je zet hem aan, je zet hem uit en dat is het. Geen ingewikkelde systemen die kapot gaan.
Het is een Esspresso machine waarin je pads doet, deze pads zijn luchtdicht per stuk verpakt waardoor de koffie vers blijft. Machine wordt nooit smerig en als je echt lekkere koffie wil koop je Jolly Cafe.

Echte aanrader.

PS echt een MINI onderwerp :lol: :lol:
Mooi rood is niet lelijk
Fre911
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

19 mar 2011, 04:03

Thuis een Dolce Gusto staan, dik tevreden over :D

Terug naar “Kletshoek”