Heeeyyy...deze hebben wij ook thuisFloor-is schreef: Thuis drinken we erg weinig koffie, daarvoor hebben we deze unit, met Illy pads:

crossbytje schreef:Ik heb gelezen dat de huidige generatie toestellen toelaten dat je de grootte van je kopje kan regelen, wil je je lungo wat groter, dan moet je de lungo-knop blijven indrukken en stoppen bij de gewenste hoeveelheid. Je machine onthoudt dit dan.
Die van ons is stuk :/Sepp schreef:Heeeyyy...deze hebben wij ook thuisFloor-is schreef: Thuis drinken we erg weinig koffie, daarvoor hebben we deze unit, met Illy pads:
die heb ik ook alleen van magimix maar ziet er hetzelfde uit . Cupjes gaan zeker hard !! ik bestel per twee/drie maanden weer voor 72 euro koffie . drink ik alleen Rosa Colombiacrossbytje schreef:Ondertussen heb ik deze nu een kleine week staan:
Ben er zeer tevreden over, ziet er super uit op mijn aanrecht.
(Mijn even knalrode senseo zag er nu ook wel niet slecht uit, maar dit is toch nog iets anders)
De koffie is ook zeer lekker, ben er nog niet uit welke mijn favoriete smaak is, maar ik heb ze graag sterk.
Ook een capuccino maken is supereenvoudig en zeer lekker. De melkopschuimer is ook zeer snel weer proper (spoelen, en afdrogen).
Enige nadeel is dat de cupjes (omdat ze zo lekker zijn) tamelijk snel gaan.
Ehm, echte barista die een volautomaat gebruiken? Dat zijn er héél weinig, die gebruiken allemaal een piston-machine en een losse malerA & A schreef:hallo mini en coffeejunks.... Tja, over smaak valt niet te twisten zegt men..maar toch...ik ga een poging wagen als coffeenerd. Technisch gezien is het fenomeen Nespresso superieur, aangezien de machine überhaupt geen contact maakt met de goddelijke drank koffie genaamd. Nadeel is dat men niets of weinig kan instellen qua sterkte, waterhoeveelheid etc. Kort gezegd, men moet het doen met wat de coffeepadfabrikant er van heeft gebrouwen...Voor degenen die bourgondisch bloed door de aderen hebben stromen zijn er gelukkig andere alternatieven...de volautomaat espresso machines met bonenmaling. Het voordeel van deze luxe is dat dit de smaak van het drankje zeeeeeeeeeer ten goede komt. Daarnaast hebben de meeste apparaten een vernuftig stoompijpje.
Deze dient om diverse vloeistoffen er mee op te kunnen warmen (denk aan hotchocolate ed). Daarnaast heeft men ook de mogelijkheid om die fameuze cappuccino's , latte machiatto's en weet ik wat voor creaties een Barista te maken. Nadeel ten opzichte van zo'n senseo, nespresso is dat het ietsje meer schoonmaakwerkzaamheden vergt, maar de sopologie is voor een gemiddeld mens als ik geen grote klus...Nee wat dat betreft is het koesteren van een Mini Cabrio meer een vak met hoofdletters...daar kun je bijkant een heel weekend op poetsen, wax uitwrijven, kap impregneren, nee dan is zo n koffiemachine kinderspel qua schoonmaak en onderhoud...
o ja, op marktplaats staan er soms de meest fantastische machines voor een fractioneel bedrag van de normale investering... Wij zijn zodoende aan onze siemens tk0053 gekomen...
Groeten uit grunn
Ansgar
Onze sponsors