Geflitst

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 mar 2007, 20:49

Arjan schreef:Toch balen hoor! maar goed..... nu nog even bedenken wie er in je MINI reed ;)
Ja het zit zo, me auto was gehijacked en toen blablabla... Geloven ze dat? :P
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mar 2007, 21:08

kaya schreef:
CooperS-lightningblue schreef:
kaya schreef:gaat geen puntje van je rijbewijs hoor, ze kunnen namelijk niet aantonen dat jij hebt gereden.
Maar het is toch zo dat ze boven de 30 km/h niet alleen een bekeuring sturen, maar ook nog een of ander antwoord formulier met daarop wie er op dat moment reed? Alles boven de 30 km/h te hard word namelijk op deze manier geregistreerd.
Hoor ik eigenlijk voor het eerst. En weet je al wie je dan gaat invullen?
Als je iemand anders invult word het ook geregistreerd. Als je dan binnen een bepaalde tijd 2x 30 km/h te hard rijd of 1x 50 km/h te hard moet je voorkomen en heb je de kans dat je voor een bepaalde tijd je rijbewijs kwijt bent. Bij de mensen met een puntenrijbewijs gaat het gewoon per 3 punten. Die punten kan je sparen door iemand aan te rijden, een ongeluk te veroorzaken, door rood rijden, minstens 30 km/h te hard rijden, enzovoorts.

Hoe het helemaal 100% zit weet ik ook niet, maar er zullen vast nog regeltjes/voorwaarden aan vast zitten. Is vast ergens te vinden. :mrgreen:
Afbeelding
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

29 mar 2007, 00:47

op de snelweg geldt dat pas bij > +40km/h (ook die punt) . Dan zou je naast betalen ook moeten voorkomen. En dan nog hoef je dat formulier niet in te vullen, want je bent verdachte, en je staat als verdachte niet onder ede, en je hoeft ook niet jezelf te veroordelen, het OM moet bewijzen dat jij dat was. Zolang er een M boven op de brief staat, hoef je je geen zorgen te maken.

Het kan je alleen een punt kosten als je staande bent gehouden. Heb al genoeg lectures gehad van oom agent :cry:
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 mar 2007, 21:14

FunkyRAT schreef:op de snelweg geldt dat pas bij > +40km/h (ook die punt) . Dan zou je naast betalen ook moeten voorkomen. En dan nog hoef je dat formulier niet in te vullen, want je bent verdachte, en je staat als verdachte niet onder ede, en je hoeft ook niet jezelf te veroordelen, het OM moet bewijzen dat jij dat was. Zolang er een M boven op de brief staat, hoef je je geen zorgen te maken.

Het kan je alleen een punt kosten als je staande bent gehouden. Heb al genoeg lectures gehad van oom agent :cry:
Ah gewoon betalen dus.
Des - GT spirit . com

Current ride:

Ex rides:
Casablanca White Audi S8
P. de Gast
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

30 mar 2007, 00:33

wanneer vervallen je punten eigenlijk.. ik hoorde zoiets van 3 jaar je rijbewijs hebben.. dan hoef ik nog maar een weekje rustig aan te doen.. :P

Heb trouwen 2X 210.- eu gescoort op de zelfde weg(1X laser en 1X flitser met regen).. en nog een paar kleintjes rond de 40.- eu

Greetz
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mar 2007, 08:08

P. de Gast schreef:wanneer vervallen je punten eigenlijk..
Ik dacht als je 5 jaar je rijbewijs hebt.
Afbeelding
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 mar 2007, 09:00

Klopt, je max maximaal 3 punten halen in 5 jaar tijd, hierna vervalt het puntenrijbewijs :) Ookal had je nog 2 punten staan bijvoorbeeld.
Afbeelding
P. de Gast
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

30 mar 2007, 12:11

FastBunny schreef:
Klopt, je max maximaal 3 punten halen in 5 jaar tijd, hierna vervalt het puntenrijbewijs :) Ookal had je nog 2 punten staan bijvoorbeeld.
Ja dat is nou net het probleem ik weet niet of ik nou nog 2 punten heb of gewoon 3.. moet je daar een melding van krijgen of kan je dat opvragen net zoals je banksaldo.. :P

Greetz..
Afbeelding
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 mar 2007, 15:32

P. de Gast schreef:
FastBunny schreef:
CooperS-lightningblue schreef: Ik dacht als je 5 jaar je rijbewijs hebt.
Ja dat is nou net het probleem ik weet niet of ik nou nog 2 punten heb of gewoon 3.. moet je daar een melding van krijgen of kan je dat opvragen net zoals je banksaldo.. :P

Greetz..
Dan krijg je een melding dat je moet voorkomen. Dan kan het zijn dat je voorwaardelijk je rijbewijs kwijt bent. Of voor 4 dagen of als je het echt heel bont hebt gemaakt zelfs 4 maanden. :shock:
Afbeelding
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 mar 2007, 15:36

@Peter en Kai
Volgens mij was het zo (zelf geen ervaring mee) dat je bij elke 'behaalde' punt een mooi briefje hiervoor krijgt. Als je 2 brieven gehad hebt wordt dit je 3e dan moet je bij het CBR een nieuwe theorieproef en praktijkproef doen. Als je hiervoor zakt ben je je rijbewijs kwijt en zul je opnieuw op moeten bij de CBR !

Bron: http://www.infopolitie.nl/index.php?opt ... &Itemid=43
Afbeelding
P. de Gast
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

30 mar 2007, 15:38

FastBunny schreef:@Peter en Kai
Volgens mij was het zo (zelf geen ervaring mee) dat je bij elke 'behaalde' punt een mooi briefje hiervoor krijgt. Als je 2 brieven gehad hebt wordt dit je 3e dan moet je bij het CBR een nieuwe theorieproef en praktijkproef doen. Als je hiervoor zakt ben je je rijbewijs kwijt en zul je opnieuw op moeten bij de CBR !

Bron: http://www.infopolitie.nl/index.php?opt ... &Itemid=43
Het is gegarandeerd dat je zakt.. ;)

Maar als het goed is heb ik er dan nog gewoon 3 en zat ik lekker op de goede kant van het randje.. :D

Greetz
Afbeelding
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 mar 2007, 15:41

@Peter.. het is maximaal 3, dus als je een 3e punt krijgt gaat helaas de regeling al in.. zie ook CBR

Tenminste zo lees ik het wat er op de sites staat
Afbeelding
P. de Gast
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

30 mar 2007, 18:43

nog 2jaar met 3 punten en een cooper S en af en toe een 335i moet lukken hoop ik.. :D

wish me luck.. :P
Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2007, 08:15

Zo mij hadden ze zaterdag ook te pakken. Gelaserd met een snelheid van 110 op een 80 KM/h weg.... kassa! 160 euro lappen.

MR
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 apr 2007, 10:59

MR schreef:Zo mij hadden ze zaterdag ook te pakken. Gelaserd met een snelheid van 110 op een 80 KM/h weg.... kassa! 160 euro lappen.

MR
Het verschil tussen 20 en 30 km/h te hard is echt groot.

20 km/h te hard: 75 euro
30 km/h te hard: 160 euro :s
Des - GT spirit . com

Current ride:

Ex rides:
Casablanca White Audi S8

Terug naar “Kletshoek”