Het Apple topic

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 sep 2008, 13:09

Er zijn weinig programma's meer die niet een cmpatible Mac versie hebben.
Zelf werk ik met een MacBook in een totaal windows georienteerde omgeving. Geen enkel probleem.
Wel MS moeten sponsoren door Office voor Mac te kopen ;)
Parallels is tegenwoording ook een goede keuze (of VM Ware fusion).
Maar ik blijf persoonlijk liefste zo ver mogenlijk bij Windows vandaan.

Ik gebruik Aperture 2.1 naast CS3. de nieuwe plugin structuur van Aperture is heel interresant. Programma's als noise Ninja, maar oof tiffen DFX draaien als plugin. hierdoor kun je in apperture nog wat meer bewerkingen uitvoeren.
Lightroom was voor mij ook geen slechte keuze, maar ik heb toch voor een apple progje op mijn apple gekozen.

Ar.
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

05 sep 2008, 13:10

Ga gewoon voor de macbook tweede versie. Die heeft ook een dvd schrijver, heb je nog nooit geen dvd geschreven dan kan je ook naar de instapper gaan. Enkel wel wat meer geheugen bij steken, loopt vele lekkerder dan hoor...

Trouwens als je bij ons (Lab9) een laptop koopt krijg je tot eind september een kleuren laser printer gratis bij. TWV 189. De kans bestaat dat er nieuwe modellen uitkomen, maar dat is altijd zo. Dan kon je ook wachten met de MINI te kopen want binnenkort is er alweer een nieuw model uit... Alles blijft evolueren he :D

Als je windows wilt op gaan draaien, al raad ik het niet echt aan zit je weer met die soep van windows dan kies je best voor Fushion. Goed en handig en vooral gemakkelijk programma om virtueel uw windows te draaien.

Enkele tips nog: de meeste snelheidwinst krijg je altijd met het geheugen. En het beste van in elke dock hetzelfde aantal geheugen te steken. Indien je moederbord dat toelaat, bijvoorbeeld 2x1GB of 2x2GB meer als 4GB gaat niet in de macbooks. Als je toch liever drie wilt steek je best het kleinste latje eerst en dan grotere als tweede.

Trouwens een MBP kan je ook goed meenemen hoor. Ik neem hem elke dag mee naar het werk en het is de 17" versie.
Maar ik zou gewoon in uw geval een macbook kopen.
Vergeet niet Macbooks zijn fragiel dus neem liever een goedkoper Model en neem er een AppleCare bij want de notebooks hebben nogal de neiging om net na de garantieperiode (is maar een jaar) uit te vallen, we zien het genoeg in de winkel. Met die AppleCare heb je 3 jaar volle garantie...

Oh ja btw sleefje... Ben ik dan geen mac gebruiker ofwat :D Ik werk begot in een apple winkel :D
Afbeelding
MaVaEe
Koeien-teller

05 sep 2008, 13:15

Fusion en Parallels werken natuurlijk prima.
Het voordeel van Crossover is dan weer dat je geen image van Windows hoeft te hebben. Ook hoef je niet eerst je windows laten opstarten voordat je het kan gebruiken. Gewoon je exe aanklikken en gaan! :D

Ohja Apple Care kan je beter op Ebay dan in de store kopen want daar zijn ze 3x zo goedkoop! :mrgreen:
Afbeelding
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 sep 2008, 13:40

MaVaEe schreef: Ohja Apple Care kan je beter op Ebay dan in de store kopen want daar zijn ze 3x zo goedkoop! :mrgreen:
Kan dat?!
MaVaEe
Koeien-teller

05 sep 2008, 13:42

crossbytje schreef:
MaVaEe schreef: Ohja Apple Care kan je beter op Ebay dan in de store kopen want daar zijn ze 3x zo goedkoop! :mrgreen:
Kan dat?!
Jazeker!
Het is niet meer dan een nummertje :)

Klikkerdeklik
Afbeelding
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 sep 2008, 15:14

thx voor de vele reacties, je ziet dat apple wel leeft onder de minioten :shock:
denk na dit gelezen te hebben dat ik idd genoeg zal hebben met een macbook met 4GB. enkel spijtig dat dit zo een klein schermpje heeft, 15" zou beter geweest zijn...

heeft er iemand nuttige adressen waar je de beste prijs kan krijgen?
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 sep 2008, 15:39

13" is zo klein niet hoor :) ik kijk ganse dagen op 22" breedbeeld en daarnaast op mijn 13" macbook en het stoort mij totaal niet.

er zijn altijd wel acties in de apple stores, zo krijg je bij jurgen een printer gratis. ik heb em dertijd bij lab9 in kortrijk gekocht en ik kreeg een waardebon van 80 euro kado.
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

05 sep 2008, 15:44

MaVaEe schreef:
crossbytje schreef:
Kan dat?!
Jazeker!
Het is niet meer dan een nummertje :)

Klikkerdeklik
Dat is nu eens goed nieuws!

Niet dat ik het nodig heb, heb mijn baas overtuigd mijn dell flaptop te vervangen door een macbook, en hij ging direct akkoord.
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2008, 18:01

na wat nalezen op het net denk ik toch dat ik de macbook pro ga nemen.
voornaamste reden is gewoon dat een 13" schermpje te klein is, zeker om foto's op te gaan bewerken enzo.
dus het zal een macbook pro 15" worden met 4GB geheugen

als er iemand eentje weet te koop staan aan een voordeliger tarief just let me know :wink:
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

07 sep 2008, 20:43

Nieuw zal je niet meevallen om een veel goedkopere prijs te vinden denk ik. Apple houdt de prijzen nogal strak in de hand. 15" en 4GB is een lekkere combinatie hoor. Ben je er al uit of je een mat of glossy screen gaat bestellen?

Gebruikt kun je e.e.a. wel vinden.

Ar.
Yvon
Wingman
Contacteer:

08 sep 2008, 10:24

@jurgen.... :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Afbeelding

08 sep 2008, 17:00

smetje goes Apple 8) 8) 8)
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 sep 2008, 17:30

@mr schreef:Nieuw zal je niet meevallen om een veel goedkopere prijs te vinden denk ik. Apple houdt de prijzen nogal strak in de hand. 15" en 4GB is een lekkere combinatie hoor. Ben je er al uit of je een mat of glossy screen gaat bestellen?

Gebruikt kun je e.e.a. wel vinden.

Ar.
heb al eens gekeken naar tweedehands maar vind zoveel niet die nog niet te oud zijn, van wanneer is het laatste model uit?
mat of glossy? de vraag die velen bezig houd :P ga het gewoon eens bekijken in de applestore wat het mooiste is, denk glossy want zoveel zit ik er niet mee buiten
iDarkDesign
Transformer

08 sep 2008, 21:28

Glossy is hip, mat is retro.

het is maar net wat je ligt.

iDD
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 sep 2008, 12:05

als je gewoon op de apple site intypt dat je student bent...
dan zie je dus een andere prijs...
als je daarna belt met apple, en bij wijze van spreken hulp nodig hebt...
bla bla bla
die en die wil ik hebben...
dan zegt ie op t laatste moment waarschijnlijk:
anders nog iets ??
en dan zeg je: EXTRA KORTING :D

zo heb ik er nog een extra 150 vanaf kunnen krijgen...(150 extra vanaf de studentenprijs)
terwijl ik nooit heb gezehd dat ik een student ben....

Terug naar “Kletshoek”